Sosiaalituilla elävät, arvostakaa vapauttanne!
Itselläni oli tänään 7.50 herätyskello soimassa ja kyllä neljän päivän lomien ja kellojen siirtojen jälkeen nukutti. Olisin melkein mitä vain antanut, että olisi saanut vain kylkeä kääntää ja jatkaa vain unia, mutta pakko oli töihin herätä.
Arvostakaa sitä vapaa-aikaa, mitä teillä on! Tällaisina aamuina ei ole herkkua olla työläinen todellakaan.
No, nyt on kahvit heitetty naamaan. Ja kohta sorvin ääreen.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömillä tuo vapaus on suuri etu.
Eli voi nukkua pitkään ja saa levätä vain.
Eli työtön on etulyöntiasemassa lukuisin tavoin työssäkäyvään nähden.
Suuri vääryys toki.
Tervetuloa kokeilemaan elämää PTSD:n ja DID:n kanssa ja lisätään siihen myoomista aiheutuvat kivut, sekä muu ajoittainen paha olo. Huonosti nukutut yöt ym.
Tulen sitten kysymään kuinka paljon nautit elämästä kun kaikki vähäkin itselle mukava jää tekemättä
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä vapautta ole, rahasi riittää niukin naukin eloon, mitään mitä itse haluaisi ei voi tehdä.
Mielummin itse kävin töissä ja hankin kaiken mitä halusin ja vähän enemmäkin , rahaa pankissa senverran ettei mikään ylläri pelota, autonkin voin tilata koska tahansa huvittaa erilaista uutta hankkia.Talo ja piha, mökki, vene...tätä ei tukiloilla saa.
Itse töissä ja rahat riittäisi taloon ja uuteen autoon, veneeseen jne. Mutten halua. Se se vasta vankila onkin kun keräät ympärille hirveän määrän omaisuutta huolehdittavaksi, sitten ei ole yksinkertaisesti varaa jäädä vaille töitä. Miksi ihmiset on niin rakastuneita omistuksiin, että kuvittelee niiden korvaavan vapauden?
Mielellään olisin tälläkin viikolla vaikka to ja pe vapaalla kun näyttää olevan ne viikon aurinkoiset päivät. Viime viikolla ne oli ke ja to. Ei koskaan vahingossakaan vapaapäivälle osu kaunis sää.
Ja kun joku ehdottaa työttömäksi heittäytymistä niin en lopulta tahdo sitäkään. Pakko koittaa kantaa kortensa kekoon, jotta tuolla jälkikasvulla olisi tässä maassa joku tulevaisuus.
Saa olla pää pissaa pullollaan jos on kateellinen työttömälle, kiittämätön olet ap.
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalinta kysymys.
- etätyö since 2016
Oi että, onnea erinomaisista valinnoista!
BTW, itsekin etätyössä ja yksinäisempää tapaa elää on vaikeaa kuvitella. Aamulla on joka tapauksessa noustava ylös. Teamsit sitoo koneen ääreen, eikä sitä kuviteltua vapautta ole käydä vaikka kesken päivän lenkillä tmv. Ruoansulatus on ihan seis ja ruokahalu poissa pitkälle iltapäivään jatkuvasta istumisesta. Vaikka illat koittaa liikkua niin lihoo silti tasaista hidasta vauhtia, koska päivän aktiivisuus on niin vähäinen.
Jeejee.
Työ tarjoaa leivän, yhteisön, identiteetin ja arvostusta. Ei kukaan halua olla työtön ja halveksittu.
Ainoastaan toimeentulotuella on vapaata. Muissa tuissa kiusataan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ on siunaus.
Työ on siunaus jos siinä pystyy toteuttamaan itseään ja käyttämään vahvuuksiaan. Jos työ tuntuu itselle mielekkäältä. Muuten se on kirous.
Lähes jokainen eläinlaji käyttää valtaosan valveillaoloajastaan ravinnon, suojan ja turvan hankkimiseen. Iso osa maapallon ihmisasukkaista myös. Suomalaiselle on ylivoimaista käyttää 37,5 tuntia viikossa perus elämisen tarpeiden hankkimiseen. Jos ei saa työtä jonka palkalla saa hankittua jotain erityistä lisäluksusta tai törsäiltävää, niin jäädään pois työelämästä ja se perustarpeiden kustantaminen kuuluu "yhteiskunnalle". Saadaan aikaan yhteiskunta, jossa kolmannes tekee 50 tuntista työviikkoa kokoajan kasvavien paineiden alla, ulkomaalaiset tekee ne p*hommat, joista ei suomalaisen mielestä makseta tarpeeksi ja loput makaa kotona.
Sitten kun teette tonnin palkalla neljä vuotta töitä ja käteen jää ruokarahaa 200 laskujen jälkeen niin voitte työttömänä arvostaa sitä vapautta ettei kukaan palkkaa teitä töihin hyväksikäytettäväksi enää.
Vierailija kirjoitti:
Työ tarjoaa leivän, yhteisön, identiteetin ja arvostusta. Ei kukaan halua olla työtön ja halveksittu.
Työ myös tarjoaa vittumaisen sisäisen ilmapiirin omanlaiset ylityökorvaus säännöt joista ei saa kertoa eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Aika monella vaikuttaa olevan palkka 99% motivoija töihin?
Eli ryhtyisikö melkein jokainen työttömäksi jos palkka olisi matalapalkkatasoa?
Eli miksi sellaisessa töissä vain rahan takia, josta sitä rahaa ei juurikaan saa?
Ei. Ei minulla antaisi luonto periksi lusmuilla kotona muiden rahalla tekemättä mitään.
No jaa. Heräsin 6.09 ihmettelemään ettei ole Kelasta edelleenkään tullut päätöstä tt-tuesta. Ilmoitus va:lle, että kelan vuoksi osa vuokrasta tulee myöhässä. Onneksi parin viikon päästä alkaa työt niin loppuu kelan kanssa taistelu. Ainiin sunnuntai aamuna kela muisti mua viestillä jossa huomauttivat, että mun vuokra on 3 euroa liian kallis 😂🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella vaikuttaa olevan palkka 99% motivoija töihin?
Eli ryhtyisikö melkein jokainen työttömäksi jos palkka olisi matalapalkkatasoa?
Eli miksi sellaisessa töissä vain rahan takia, josta sitä rahaa ei juurikaan saa?
Ei. Ei minulla antaisi luonto periksi lusmuilla kotona muiden rahalla tekemättä mitään.
Ei ole pakko lusmuilla, voi ryypätäkin siellä kotona.
T. kokemusasiantuntija
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan toimeentulotuella on vapaata. Muissa tuissa kiusataan ihmisiä.
Niin no tähänkin on tulossa muutos kun velvoittava yleistuki menee läpi.
Arvostakaa vapauttanne. Matkailkaa vaikka 3 kuukauden välein Thaimaassa. Hankkikaa moottoripyörä ja matkailuauto ja reissaatte puolet vuodessa Suomessa ja Etelä-Euroopassa. Huvilakin kannatta hankkia kun on aikaa siellä löhöillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarjoa. Et ole mitään kun toiset niin päättävät, vaikka olisit kuinka kohtelias ja tekisit työsi kuten pitää.
kirjoi
Vierailia kiroili:
Eipä siinä vapautta ole, rahasi riittää niukin naukin eloon, mitään mitä itse haluaisi ei voi tehdä.
Mielummin itse kävin töissä ja hankin kaiken mitä halusin ja vähän enemmäkin , rahaa pankissa senverran ettei mikään ylläri pelota, autonkin voin tilata koska tahansa huvittaa erilaista uutta hankkia.Talo ja piha, mökki, vene...tätä ei tukiloilla saa.
Mikä on sinun ohjeesi heille, jotka saavat saman palkan mitä työtön saa sohvalla istumisesta? Vaihtaa osia.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla pää pissaa pullollaan jos on kateellinen työttömälle, kiittämätön olet ap.
No, anteeksi, jos pahoitin mielesi. Kyllä minä tänä aamuna kateellinen olin. En työttömän elämää kokonaisuudessa tietenkään kadehdi. Mutta halusin kirjoittaa tuon viestin sen takia, että hekin löytäisivät positiivisia puolia elämästään, kun nyt niin paljon on ollut valitusta ilmassa.
ap (kahvitauolta)
Ei kaikissa töissä tuollaista ole. Itsellä liukumaki 7-10 aikaan ja etänä teen. Klo herättää 9.45 varmuuden vuoksi, mutta herään aina omia aikoinani 7-8 välillä.
Tervetuloa kokeilemaan elämää PTSD:n ja DID:n kanssa ja lisätään siihen myoomista aiheutuvat kivut, sekä muu ajoittainen paha olo. Huonosti nukutut yöt ym.
Tulen sitten opintotukea kysymään kyinka paljon näihin elämästä kun kaikki vähäkin itselle mukava jää tekemättä