Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko huolestuttavaa kun olen laihtunut alipainon rajoille ilman laihduttamista?

Vierailija
01.04.2024 |

Ikää 43.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin, voi olla esim. jotai matoja

Vierailija
22/30 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko huolestuttavaa, kun olen lihonnut yläpainon rajalle ilman lihotusta? 

Ei ole, mutta laihtuminen ilman syytä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain muutoksia sä olet tehnyt, koska olet laihtunut. Ellet ole, niin lääkäriin mars!

Vierailija
24/30 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse huolissasi? Onko olossasi mitään muutosta?

Vierailija
25/30 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini ihmetteli kun laihtui ilman laihduttamista, että onpa kerrankin hyvä tuuri. Hän eli sen jälkeen vuoden, syöpä oli.

Yhdellä mun tutulla meni monta kuukautta syöpä laihduttamisen piikkiin. Ooli ollut koko ikänsä lihava. Sitten alkoi keski-iässä laihduttamaan. Se etenikin tosi vauhdikkaasti. Pisti someen kuvia miten nopeasti karppaus tehoaa ja ihmiset sankoin joukoin onnitteli miten vauhdikkaasti kilot lähtee. Sitten paljastui että olikin syöpä ja kuoli puolessa vuodessa.

Vierailija
26/30 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yhtää huolestuttavaa, no ei todellakaan. 

Vierailija
27/30 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkäs sukulainen laihtui viime kesänä todella paljon. Painoa lähti kesän aikana 15-20 kg, vaatteet alkoivat roikkua. Syksyllä sitten todettiin haimasyöpä, joka oli levinnyt koko vatsan alueelle. Alle 2 kk diagnoosista vietettiin jo hautajaisia.

Vierailija
28/30 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huolestua jos olet laihtunut paljon. Alipainon rajoille ei vielä kerro mitään siitä kuinka merkittävä laihtuminen sinun kohdallasi on, osahan on hyvinkin hoikkia normaalistikin jolloin jo pieni painonpudotus vie henkilön alipainon rajoille jollei jo valmiiksi ole yleisten määritelmien mukaan alipainoinen.

Jos olet pudottanut merkittävän osan massastasi tekemättä suuria muutoksia elämässäsi, lääkärillä käynti kannattaa. Pitää varmistaa ettei taustalla ole vakavaa sairautta.

Vierailija
29/30 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimenomaan varmistuksesta on kysymys. On hyvin todennäköistä ettei AP:llä ole mitään vakavaa syytä laihtumiseen mutta kun sitä ei voi itse etukäteen tietää niin lääkäriin mars. Älä siirrä tätä käyntiä ajankohtaan sitten joskus. Jos siellä sattuisikin olemaan joku vakava syy niin viivyttely voi lyhentää elämää rajusti.

Jos tämä vaikuttaa pelottelulta niin juuri sitä yritän tehdä eli pelotella sinut käymään lääkärissä.

Vierailija
30/30 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota että paino laskee 20 kiloon. Ala sitten soitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme