Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset eivät vieläkään ole ymmärtäneet ettei heillä ole varaa nykyiseen elintasoon

Vierailija
01.04.2024 |

Nykyinen elintaso on kustannettu velkarahalla. Kun sitä ei ole eikä uusia tuloja ole näkyvissä, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin laskea elintasoa. Tämä on varmasti kova paikka nuorille joille on valehdeltu vuosia Suomen olevan rikas maa.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen julkinen sektori on elänyt yli varojensa yli 15 vuotta. Etuuksia on pakko karsia. Hyvä että vihdoin.

Itse en ymmärrä sitä, miksi juuri kaikkein köyhimpien etuuksista pitäisi säästää, vaikka samaan aikaan esim. sote-sektori pursuilee törkeän hyväpalkkaisia hallintokahvittelijoita. Sote.-hierarkian ylin 10% kuluttaa 50% sen tuloista samaan aikaan kun suorittavasta portaasta leikataan koko ajan. Hyvinvointialueitakin on ainakin 10 liikaa.

Säästöt kohdistuu mahdollisimman typerästi.

Ja tämän totean henkilönä, jolla todellakin on tasan varaa elintasoonsa.

No kun kaikki eivät saa etuuksia, ovat maksajia täyttävät sitä sossun kassaa. En saa mitään etuuksia, minä maksan ja haluan kaikki töihin ja maksamaan veroja😬Sopiiko?

Vierailija
22/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan myös Yritystuet. Niitäkin kun hallitus jakelee vähän miten sattuu. Eli hyväveli kerholle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi sopiva elintaso?

Se riippuu paljon siitä miten paljon saadaan teollisuutta takaisin Suomeen. Ongelmahan on, että suomalaiset ostaa kaiken ulkomailta ja täällä ei ole töitä kun mitään ei valmisteta.

Vierailija
24/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi hyvin varaa nykyiseen elintasooni. Säästöönkin jää paljon. Olen suomalainen. 

Vierailija
25/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan myös Yritystuet. Niitäkin kun hallitus jakelee vähän miten sattuu. Eli hyväveli kerholle

Nui on ihan hyttysen ininää verrattuna muihin kuluihin. Mutta hyvää populismia toki.

Vierailija
26/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan kaikki.näin saadaan ongelmat ratkaistua.ei meillä ole varaa mihinkään. 

Vierailija
27/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat kartanoissaan ja 300 neliön kakkos- ja kolmoskodeissaan, köyhät ikkunattomissa kopeissaan valmiina palvelemaan heti, kun parempi väki haluaa taas olla passattavana.

Vierailija
28/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisenkaltaiseen tukijärjestelmään olisi hyvin varaa, ellei oikeiston ideologinen politiikka ja tunnin possujunat sekä veroalet rikkaille olisi tärkeämpiä.

Itse työssäkäyvänä maksan nyt ja vastaisuudessakin erittäin mielelläni turvaverkoista, jotka ovat olemassa myös minua varten. Tätä oikeistoretkuetta ja sen sekoiluja en tue millään muotoa.

Vierailija
29/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu paljon siitä miten paljon saadaan teollisuutta takaisin Suomeen. Ongelmahan on, että suomalaiset ostaa kaiken ulkomailta ja täällä ei ole töitä kun mitään ei valmisteta.

Niinhän yrityksetkin tekevät että siirtää toimintojaan ulkomaille. Siksi on ihan oikeutettu että kansalaiset myös ostavat tuotteensa mistä maasta haluaa. Ei sille voi mitään että raha menee ulkomaille

Vierailija
30/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen elintaso, suurin osa suomalaisista on täysin persauki ilman mitään varallisuutta, mitään säästöjä ei myöskään ole pahan päivän varalle. Suomen elintaso on hyvin alhainen länsimaisella mittarilla mitattuna. Onko se kovaakin pröystäilyä kun elää jossain kopissa ja kotiin tulee peräti sähkö.

Vierailija
31/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nui on ihan hyttysen ininää verrattuna muihin kuluihin. Mutta hyvää populismia toki.

Sosiaaliturvan leikkaukset ovat hyttysen ininää valtion budjetissa. Toki puhutaan summista, jotka ovat tärkeitä vähävaraisille ihmisille ja perheille, mutta valtion taloutta nuo leikkaukset eivät paranna kuten eivät työehtojen huononnuksetkaan. Mutta hallitus tekeekin puhtaasti ideologisia päätöksiä.

Vierailija
32/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla, jotka ansaitsevat oman leipänsä, on varaa just siihen elintasoon. Jos myyjä myy paljon, niin elintaso on ansaittu.

Totta, mutta tosi moni itse itsensä elättäväkin on elänyt yli varojensa (pikavippejä, luottokortteja, osamaksuja, rahoitusyhtiön auto, iso asuntolaina jne) eikä ole kantanut huolta huomisesta vaan asenne on ollut rahaa on!

Se pahan päivän varalle säästäminen on unohtunut ja on eletty leveämmin mihin oikeasti olisi ollut varaa. Samaan on sortunut valtiokin ja maksanut erilaisia sosiaalitukia hövelisti sekä haalinut elätettäviä pitkin maapalloa.

Suomalaisten varallisuus kylläkin on nopeasti kasvanut viime vuosina. Keskimäärin kotitalouksilla on varallisuutta 340 000 euroa.

Vierailija
33/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisenkaltaiseen tukijärjestelmään olisi hyvin varaa, ellei oikeiston ideologinen politiikka ja tunnin possujunat sekä veroalet rikkaille olisi tärkeämpiä.

Itse työssäkäyvänä maksan nyt ja vastaisuudessakin erittäin mielelläni turvaverkoista, jotka ovat olemassa myös minua varten. Tätä oikeistoretkuetta ja sen sekoiluja en tue millään muotoa.

Mistä turvaverkoista? Olen pitkäaikaissairas ja hoitoa ei saa. Ei saa nyt oikeistohallituksen aikaan, kuten ei saanut edellisen vasemmistohallituksen aikaan. Veroja on kyllä aina ollut pakko maksaa.

Vierailija
34/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulje vaan silmäsi totuudelta. Se sattuu aina vaan enemmän, kun lykkää asioita.

Vierailija
35/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. Meillä on edelleen varaa ylläpitää hyvinvointivaltiota, mutta valtaa pitävä oikeistokopla haluaa palauttaa Suomeen luokkayhteiskunnan.

Vierailija
36/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja velkarahaa on jaettu ulkomaille. elvytyspaketit, kreikanlaina, ukrainansota

ja sitten talous ajettu alas. Poliitikot ajaa great resettia. Muuten olisi varaa.

Vierailija
37/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla, jotka ansaitsevat oman leipänsä, on varaa just siihen elintasoon. Jos myyjä myy paljon, niin elintaso on ansaittu.

Totta, mutta tosi moni itse itsensä elättäväkin on elänyt yli varojensa (pikavippejä, luottokortteja, osamaksuja, rahoitusyhtiön auto, iso asuntolaina jne) eikä ole kantanut huolta huomisesta vaan asenne on ollut rahaa on!

Se pahan päivän varalle säästäminen on unohtunut ja on eletty leveämmin mihin oikeasti olisi ollut varaa. Samaan on sortunut valtiokin ja maksanut erilaisia sosiaalitukia hövelisti sekä haalinut elätettäviä pitkin maapalloa.

Suomalaisten varallisuus kylläkin on nopeasti kasvanut viime vuosina. Keskimäärin kotitalouksilla on varallisuutta 340 000 euroa.

Ei todellakaan ole tuollaista määrää vaan keskimäärin noin 100 000 euroa.

Vierailija
38/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja velkarahaa on jaettu ulkomaille. elvytyspaketit, kreikanlaina, ukrainansota

ja sitten talous ajettu alas. Poliitikot ajaa great resettia. Muuten olisi varaa.

ja kansa totutettu tukiin, kannattaa olla kotona. Yritykset tuhottu . Marin ja kumppanit oikein kunnostautuivat Suomen alasajossa mutta muutkin hallitukset 

Vierailija
39/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hokema voisikin olla totta, jos myös rikkailta leikattaisiin ja yritystuista luovuttaisiin. Jostain kumman syystä heidän etuihin ei ole koskettu. Kiitos kokoomus, kun viette Suomea sata vuotta taaksepäin. 

Vierailija
40/105 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten on ukrainalaisilla varaa asua ja opiskella suomessa?