Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempicin vaaralliset haittavaikutukset

Vierailija
01.04.2024 |

Mikähän tämä on? Maksumuuri.

Https://www.is.fi/terveys/art-2000010290391.html

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa

Vierailija
2/26 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukematta juttua ihmettelen aikuisten ihmisten tyhmyyttä tässäkin asiassa. Eikö sen pitäisi jo maalaisjärjellä ajateltuna olla,ihan selvää että tällaiset laihdutuslääkkeet on ihan täyttä kuraa ? Että lääketeollisuus hyvää hyvyyttään tunkee kerta toisensa jälkeen markkinoille näitä ihmepillereitä milloin mihinkin itseaiheutettuun vaivaan. Eihän lääketeollisuudelle ole kannattavaa bisnestä se että ihminen paranee, vaan se että ihminen pysyy asiakkaana loppuun asti. Yksi lääke aiheuttaa sivuvaikutuksen jota sitten lääkitään toisella. Ja siitä se pyörä lähteekin iloisesti pyörimään. Suosittelisin ihan kaikkia aloittamaan vaikka lukemalla kirjan TAPPAVAT LÄÄKKEET JA JÄRJESTÄYTYNYT RIKOLLISUUS

Yksikin alapeukku tälle kommentille on liikaa 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/26 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä "perussairauksista" olisi ihan hoidettavissa elintapojen muutoksella. Tekosyitä löytyy kyllä aina ja itseään on todella helppo kusettaa. Ihminen on pohjimmiltaan on laiska ja heikko houkutuksille. Haetaan sitä nopeaa ratkaisua puoskarien suosittelemista pillereistä. Näitä ravintosuosituksia pitäisi myös osata tarkastella todella kriittisesti ja ymmärtää että myös niitä pyörittää todella iso raha. 

Vierailija
5/26 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, että kakkostyypin diabeetikolle määrätään Ozempicia. Lääkityshän on heille välttämätön ja lääkkeellä usein onneksi se laihduttava vaikutus eli ylipainostakin päästään eroon. Mutta mikä mua aidosti tympii on varakkaat, jotka tota lääkettä itselleen hamstraa eivätkä edes omaa kakkostyypin diabetestä ja ne oikeasti sairaat ei sitten sitä lääkettä saa. Ovat vaan ahneita ja itsekkäitä ja laiskoja typeryksiä itse tekemään painolleen yhtään mitään. 

Vierailija
6/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin ei tarvitse (eikä pitäisi) määrätä Ozempicia, jos diabetesta ei ole. Sen sijaan hän voi määrätä Wegovya, jota ei käytetä diabeteksen hoitoon, vaikka sama vaikuttava aine onkin,

Silloin ei kenelläkään pitäisi olla nokan koputtamista, kun ihminen itse maksaa hoitonsa. Sitäpaitsi diabetes (ja moni muu sairaus) jää ehkä tulematta, kun laihtuu ja yhteiskunta säästää hoitokustannuksissa. 

Jos laihduttaminen olisi niin äärettömän helppoa, kuin täällä jaksetaan hokea, ei lihavia ihmisiä olisi olemassa. 

Onko se niin vaikea ymmärtää, että jos koko ajan tuntee nälkää, on elämä aika ikävää? Kun suolistosta puuttuu Glp1-hormoni, tulee syötyä liikaa. Tämä voidaan Wegovylla (ja Ozempicilla) korjata. On hieno tunne, kun yhtäkkiä ei olekaan yhtään nälkä vaikka syö vain minimaalisen annoksen ruokaa entiseen verrattuna. 

Vierailija
8/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen jatkoksi: lääkkeen turvin ei todellakaan voi jatkaa mitään karkkien ja sipsien mässytystä ja siiderin litkimistä, jos ne ovat syynä lihomiseen olleet. Lääke toimii tukena terveellisen ruokavalion ohella.

Vierailija
9/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin ei tarvitse (eikä pitäisi) määrätä Ozempicia, jos diabetesta ei ole. Sen sijaan hän voi määrätä Wegovya, jota ei käytetä diabeteksen hoitoon, vaikka sama vaikuttava aine onkin,

Silloin ei kenelläkään pitäisi olla nokan koputtamista, kun ihminen itse maksaa hoitonsa. Sitäpaitsi diabetes (ja moni muu sairaus) jää ehkä tulematta, kun laihtuu ja yhteiskunta säästää hoitokustannuksissa. 

Jos laihduttaminen olisi niin äärettömän helppoa, kuin täällä jaksetaan hokea, ei lihavia ihmisiä olisi olemassa. 

Onko se niin vaikea ymmärtää, että jos koko ajan tuntee nälkää, on elämä aika ikävää? Kun suolistosta puuttuu Glp1-hormoni, tulee syötyä liikaa. Tämä voidaan Wegovylla (ja Ozempicilla) korjata. On hieno tunne, kun yhtäkkiä ei olekaan yhtään nälkä vaikka syö vain minimaalisen annoksen ruokaa entiseen verrattuna. 

On hienoa, mutta kun tosiasia on se, että vain harvan lihavuus johtuu Glp1-hormonin puutteesta. 

Vierailija
10/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin, että kakkostyypin diabeetikolle määrätään Ozempicia. Lääkityshän on heille välttämätön ja lääkkeellä usein onneksi se laihduttava vaikutus eli ylipainostakin päästään eroon. Mutta mikä mua aidosti tympii on varakkaat, jotka tota lääkettä itselleen hamstraa eivätkä edes omaa kakkostyypin diabetestä ja ne oikeasti sairaat ei sitten sitä lääkettä saa. Ovat vaan ahneita ja itsekkäitä ja laiskoja typeryksiä itse tekemään painolleen yhtään mitään. 

Olen ymmärtänyt, että kakkostyypin diabetes on myös itseaiheutettu, huonoilla elämäntavoilla.

Vierailija
11/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja edelliseen jatkoksi: lääkkeen turvin ei todellakaan voi jatkaa mitään karkkien ja sipsien mässytystä ja siiderin litkimistä, jos ne ovat syynä lihomiseen olleet. Lääke toimii tukena terveellisen ruokavalion ohella.

Mutta silti moni jatkaa.

Vierailija
12/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö että tuo Ozempic ei sinällään auta 2 tyypin diabeetikkoja? Vaan se laihtuminen? Eli voisi vain laihduttaa eikä ottaa ainetta mistä saa pahoja sivuoireita.

Vierailija
13/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että kakkostyypin diabetes on myös itseaiheutettu, huonoilla elämäntavoilla.

Valitettavasti kakkostyypissäkin on perinnöllinen taipumus. Nimimerkillä kakkostyypin diabeetikko, jolle työterveyslääkäri totesi "mitä, ethän sä ole edes lihava".

Vierailija
14/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen kylläisyyshormonin puute johtuu? En ole oikein mistään löytänyt tietoa tästä. Onko puute syntynyt elämän aikana, vai ollut jo syntymästä asti? Monet kuitenkin "perinteisesti" lihovat 30v jälkeen, mutta nykyään jo lapsena. Olisi mielenkiintoista ymmärtää tätä hormonimuutosta paremmin. 

Vierailija
15/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus lihottaa. Älä ikinä aloita laihdutusta, vaikka täällä niin huudellaan, älä koskaan. Normaalisti kaikki ateriat syöden hyvällä rytmillä ja normaalilla lautasmallilla se juttu. Vaikka koko palsta hyökkäisi vastaan, älä vaan laihduta, sillä ainoastaan laihdutus saa ihmisen lopulta mättäämään niin ruokaa kuin niitä karkkeja ja sipsejä sun muita aivan liikaa. Ihminen, joka ei ole koskaan laihduttanut ei voi tietää asiasta yhtään mitään, vaikka täällä palstalla kuinka huutelisi ja arvostelisi. Ja kun tämä laihdutusasia eli laihdutuksen lopettaminen on hoidossa ja osaa syödä kunnolla, voi vasta miettiä josko lääkkeistä olisi apua.

Vierailija
16/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kakkostyypissäkin on perinnöllinen taipumus. Nimimerkillä kakkostyypin diabeetikko, jolle työterveyslääkäri totesi "mitä, ethän sä ole edes lihava".

Niin, lihavuuteen se yleensä rinnastetaan. Mutta kyllä kevyempikin ihminen voi elää huonoin elämäntavoin.

Vierailija
17/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotkut lääkkeet estävät kyseistä hormonia, eli et tule kylläiseksi vaikka vetäisit mahan ääriään myöten täyteen ruokaa ja kahden tunnin päästä on silti kiljuva nälkä.

Vierailija
18/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkkaan tiedä lääkkeen haittavaikutuksia tai kriteereitä jonka perusteella sitä määrätään tai suositellaan. Nykyään vaan tuntuu aika moni haluavan tätä tai muuta lääkettä milloin mihinkin vaivaan. Pitkäjänteisyys ja kärsivällisyys on monelle täysin tuntematon käsite, samoin järkevien neuvojen suodattaminen kaiken maailman puolijulkkis-life coach-lyhytterapeuttien somefeedeistä. Teinien hurahtamisen vielä jotenkin ymmärtää mutta aikuisetkin ovat yhtä lailla vietävissä. Lääkäreitä ei ole perusterveydenhuollossa tutkimassa ja seuraamassa potilaita tai ohjamassa terveellisiin elämäntapoihin joilla saavutetaan tuloksia ilman pillereitä. Toki lääkehoito voi auttaa alkuun mutta työ jää ihmiselle itselleen tehtäväksi.

Vierailija
19/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti moni jatkaa.

Jatkaako? Miksi sitten moni lääkkeen käyttäjä laihtuu 20-30 kg vuodessa? 

Itse en ainakaan pysty syömään makeaa/rasvaista/punaista lihaa ja kaiken syömisen suhteen tulee stoppi nopeasti, ei vaan mahdu eikä mene alas. Alkoholin suhteen tulee miltei antabus-reaktio. 

Vierailija
20/26 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä veriarvot siis kyseessä?

Inhoan näitä maksullisia pelotteluartikkeleita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme