Laitanko miehelle viestiä vai en?
Olemme tunteneet toisemme jo pitkään ja olleet tuttuja /kavereita mutta nyt pääsiäisenä sitten nähtiin baarissa ja päädyttiin viettämään yö yhdessä. Mies laittoi seuraavana päivänä viestiä mutta nyt ei olla oltu yhteydessä eilen eikä tänään. Tekisi mieli laittaa viestiä mutta en tiedä haluaako hän että otan yhteyttä..? Vai odotanko että hän on taas aloitteellinen? Emme todennäköisesti ala seurustelemaan tai mitään vakavampaa mutta ajattelin että voisi kuitenkin olla asiallista laittaa viestiä ja vaikka kysyä miten pääsiäinen on mennyt. Mitä mieltä?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos itse haluat jutusta jotain enemmän, niin sitten odotat, että mies viestii.
Miksi?
Sitten tietää, että se mies on kiinnostunut. Miehet ei ole tyhmiä. Jos ei ole kiinnostunut, niin tietää kyllä vältellä tässä kohtaa, mutta jos onkin, niin sitten viestii kyllä. Jos taas toinen osapuoli on kiinnostunut ja viestii ei-kiinnostuneelle miehelle, niin se naisen yhteydenotto ei vaikuta mitään.
Eli vain kiinnostunut mies saa laittaa viestiä, ei kiinnostunut nainen? Entä jos mies ajattelee että nainen kyllä laittaa viestiä jos on kiinnostunut?
Vierailija kirjoitti:
No ihan elämänkokemus on opettanut ainakin mulle sen, että jos viestin laittamista/soittamista pitää yhtään aprikoida ja alkaa pohtimaan voinko mä sitä tai tätä niin silloin on parempi jättää ottamatta yhteyttä.
Tuo epävarmuus on just se sisäinen ääni joka yrittää kertoa että nyt muuten elättelet turhaa toivoa ja kuvittelet aivan omiasi.
Tää on muuten ihan totta. Jos mietin parhaita ihmissuhteitani niin niissä ei oo tarvinnut arvailla mitään. Esim nykyisen kanssa heti alusta oli rento laittaa hänelle viestiä (soittamista vähän jännitin, mutta se johtuu vanhoista jutuista) eikä tarvinnu arvailla voinko laittaa viestiä. Musta tuntui aina että toinen tykkäs siitä kun multa tuli viesti, oli se mitä tahansa. Puheluissa olin kyllä alkuun tosi tönkkö. Alotin yleensä aina sillä "Moikka, anteeks jos häiritsen, onkohan sulla aikaa puhua nyt?" Hyvä etten sulkenu luuria kesken kaiken ja hämmästyin aina et mies aina vastas mulle heti. Mulla oli alkuun aina sellanen "anteeks et oon olemassa, en häiritse enempää" äänensävy. Mut mies vastas aina, että tottakai sillä on aikaa mulle ja kiva kun soitin. Alko tulee sellanen olo, että mun puhelutkin on mieluisia ja etten todellakaan koskaan häiritse häntä.
Korjaan sen verran, että itse en mitään viestejä jäisi odottelemaan, mutta en sitä viestiä laittaisi itse. Toisaalta toki voi selvitä nopeammin, että miestä ei kiinnosta.
No mitä tässä on hävittävää? Jos laitat viestiä eikä miestä kiinnosta niin häntä ei vaan kiinnosta. Tuskin hänellä olisi alkanut kiinnostus herätä sen takia, ettet laita viestiä? Ja ethän edes halua hänestä mitään, joten mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos itse haluat jutusta jotain enemmän, niin sitten odotat, että mies viestii.
Miksi?
Sitten tietää, että se mies on kiinnostunut. Miehet ei ole tyhmiä. Jos ei ole kiinnostunut, niin tietää kyllä vältellä tässä kohtaa, mutta jos onkin, niin sitten viestii kyllä. Jos taas toinen osapuoli on kiinnostunut ja viestii ei-kiinnostuneelle miehelle, niin se naisen yhteydenotto ei vaikuta mitään.
Jos nainen ei laita minulle viestiä, oletan ettei hän ole kiinnostunut. Sillä ei ole mitään väliä kuinka kiinnostunut itse olen.
Onneksi aina on löytynyt naisia jotka ovat osoittaneet kiinnostuksensa. Sitä en tiedä olisiko niistä passiivisista joku sitten ollut kiinnostunut, mutta oletan ettei.
Siis miksi et toimi miten itsestä hyvältä tuntuu. Laitat viestiä ja jos mies ei vastaa, niin homma oli sitten siinä. Mitä menetettävää sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Eli vain kiinnostunut mies saa laittaa viestiä, ei kiinnostunut nainen? Entä jos mies ajattelee että nainen kyllä laittaa viestiä jos on kiinnostunut?
Miehet ei ikävä kyllä ajattele noin. Joku mies voi nyt korjata jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
No ihan elämänkokemus on opettanut ainakin mulle sen, että jos viestin laittamista/soittamista pitää yhtään aprikoida ja alkaa pohtimaan voinko mä sitä tai tätä niin silloin on parempi jättää ottamatta yhteyttä.
Tuo epävarmuus on just se sisäinen ääni joka yrittää kertoa että nyt muuten elättelet turhaa toivoa ja kuvittelet aivan omiasi.
Toimii ehkä ihmisillä joilla on rautainen itsetunto, mutta esim mun kohdalla jos olisi näin, "sisäinen ääneni" olisi kertonut jokaisen tapaamani ihmisen kohdalla että elättelen turhaa toivoa että he pitäisivät minusta yhtään. Mulle elämänkokemus on opettanut, että tätä sisäistä ääntä ei kannata kuunnella eikä tehdä sen pohjalta oletuksia, koska se perustuu vanhoihin traumoihin ja kokemuksiin joilla ei ole mitään tekemistä nykyisessä elämässäni olevien ihmisten kanssa.
Vatvo asiaa nyt ainakin viikko täällä palstalle ensin.
Aika vähän menetettävää jos lähetät viestin, vaikka ehdotuksen uudesta tapaamisesta, jos se itseäsi kiinnostaa. Mikä on pahin mitä voisi tapahtua? Käytännössä mikään ei muutu jos vastaus on ei.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka eletäänkin vuotta 2024 ja minustakin on tyhmää ettei muka voisi viestiä miten haluaa sukupuolesta riippumatta, niin käytännössä se vasn on edelleen, niin että parempi odottaa sen miehen viestiä.
Ilman muuta voi itse laittaa viestiä, kokemuksesta vain tiedän että miehet eivät ajattele niinkuin naiset. Ovat sillä tavalla suoraviivaisia, että viestivät kyllä jos kiinnostaa ja jos ei kiinnosta, niin eivät viesti. Ei jää viesti laittamatta mieheltä joka tarpeeksi kiinnostunut, vaikka hän nyt laittaisikin 2 kertaa itse eka.
Olet väärässä. Oma kokemukseni on, että nainen laittaa viestiä, jos on tarpeeksi kiinnostunut. Tekemällä itse aloitteen, saat vain perässä vedettäviä naisia joiden unelmia saat toteuttaa ja maksaa. Vastavuoroisuus loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
"En tiedä haluaako hän, että laitan viestiä" et tietenkään tiedä mitä hän haluaa, mut jostain kumman syystä silti arvailet. Onko sillä edes väliä? Sanoit ite et haluut laittaa viestiä.
Ihmissuhteet on todella vaikeita jos ei voi ottaa yhteyttä oman mielen mukaan vaan arvailee mitä toinen haluaa. Ihan turha arvailla kun et voi kuitenkaan tietää ellei toinen sitä suoraan kerro.
Totta, mutta toisaalta just tuo pitäiskö vaiko eikö pitäisi-arvuuttelu kertoo ainoastaan siitä, että itsekin tietää yhteydenottamisen olevan superhuono idea, mutta silti haluaa elätellä toivoa josko kuitenkin asiat olisikin toisin ja toinen olisikin ilahtunut viestistä eikä itse vaikuttaisi ainoastaan supertakertuvalta tyrkyltä joka ei ymmärrä, että se oli vain kertaseksiä eikä tule toistumaan saati sitten että tässä olisi tulilla jokin vuosisadan rakkaustarina.
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä en laittaisi viestiä hänelle. Mies ottaa yhteyttä jos on kiinnostunut sinusta.
Siis mitä ihmettä? Totta kai ap laittaa viestin, jos ap on kiinnostunut miehestä? Siis miksi te odotatte vain miehen yhteydenottoa. Joku muu ehtii viedä siinä välissä vielä. Minä olen ollut aloitteellinen ja saanut just sellaisen miehen, kun olen halunnut. En jäänyt siinä odottelemaan vaan tuumasta toimeen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miehet ei ikävä kyllä ajattele noin. Joku mies voi nyt korjata jos olen väärässä.
Olet väärässä.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän menetettävää jos lähetät viestin, vaikka ehdotuksen uudesta tapaamisesta, jos se itseäsi kiinnostaa. Mikä on pahin mitä voisi tapahtua? Käytännössä mikään ei muutu jos vastaus on ei.
Pahinta on kai, että saa pakit, mutta eihän se maailmanloppu toki ole, vaikka inhottavalta hetken tuntuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii ehkä ihmisillä joilla on rautainen itsetunto, mutta esim mun kohdalla jos olisi näin, "sisäinen ääneni" olisi kertonut jokaisen tapaamani ihmisen kohdalla että elättelen turhaa toivoa että he pitäisivät minusta yhtään. Mulle elämänkokemus on opettanut, että tätä sisäistä ääntä ei kannata kuunnella eikä tehdä sen pohjalta oletuksia, koska se perustuu vanhoihin traumoihin ja kokemuksiin joilla ei ole mitään tekemistä nykyisessä elämässäni olevien ihmisten kanssa.
No jaa. Itse en ole vielä tähän päivään mennessä tavannut miestä jonka suhteen en elättelisi turhaa toivoa. Kertapanoksi kelpasin (ja kelpaisin varmasti edelleen) mutta mitään muuta ei miehet ole minusta halunneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miehet ei ikävä kyllä ajattele noin. Joku mies voi nyt k
Mun mies väittää vieressä toista. Joten ehkä voidaan päätellä, että kaikki miehet ei ajattele samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on kai, että saa pakit, mutta eihän se maailmanloppu toki ole, vaikka inhottavalta hetken tuntuukin.
Niin ja ei ole mikään maailmanloppu kuitenkaan. Arvaa vaan kuinka paljon miehet saavat pakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka eletäänkin vuotta 2024 ja minustakin on tyhmää ettei muka voisi viestiä miten haluaa sukupuolesta riippumatta, niin käytännössä se vasn on edelleen, niin että parempi odottaa sen miehen viestiä.
Ilman muuta voi itse laittaa viestiä, kokemuksesta vain tiedän että miehet eivät ajattele niinkuin naiset. Ovat sillä tavalla suoraviivaisia, että viestivät kyllä jos kiinnostaa ja jos ei kiinnosta, niin eivät viesti. Ei jää viesti laittamatta mieheltä joka tarpeeksi kiinnostunut, vaikka hän nyt laittaisikin 2 kertaa itse eka.
Olet väärässä. Oma kokemukseni on, että nainen laittaa viestiä, jos on tarpeeksi kiinnostunut. Tekemällä itse aloitteen, saat vain perässä vedettäviä naisia joiden unelmia saat toteuttaa ja maksaa. Vastavuoroisuus loistaa poissaolollaan.
Tämä varmaan vaihtelee. Itse olen sellainen nainen, joka ei viesteile eka tuossa kohtaa. Siinä sellainenkin juttu, että jotenkin se viestii tietynlaista itsevarmuutta joka saa miehet viestimään. Ei varmaan kaikkia, mutta suurimman osan. Epävarmat ehkä jättää viestimättä, ymmärrän sen kyllä.
Joo laita ihmeessä. Sitten voitkin seuraavaksi avata ketjun siitä kuinka harmittaa ja nolottaa, että menit laittamaan viestin kun mies ei vastaakaan mitään mutta onhan se voinut vaikka liukastua ja halkaista kallonsakin eikä vaan siksi voi vastata kun makaa sairaalassa..