Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui tyhjästä?

Vierailija
01.04.2024 |

Olin laittamassa ruokaa ja kun olin saanut perunat ja lohen uuniin, juteltiin sohvalla n15-20 min. Tämän jälkeen mies lähti pakkaamaan autoa kun oli myöhemmin lähdössä pesemään asuntovaunua.

Ruoka oli valmista ja laitoin pöytään, odoteltiin miestä sillä aikaa kun kuorin lapsille perunoita. Istuttiin syömään ja ajattelin tulee se mies sieltä kai kohta sisälle.

Ehdittiin syömään ja siivoamaan omat jälkemme kun mies lopulta tuli - raivoavana kun emme tulleet hakemaan syömään.

Tuntui että itsellä oli tarpeeksi tekemistä ruoan laiton ja lapsien kanssa että pitäisi vielä juosta miestä hakemassa. Tiesi että ruoka oli hetikohta valmista kun lähti autotalliin. Minusta oli hänen oma vastuu ettei jää ulos kauaksi aikaa, hänestä meidän olisi pitänyt lähteä häntä hakemaan ettei tarvitse syödä yksin. Olenko tässä syyllistynyt suureenkiin rikkeeseen?

Vaimon vika!?

Vaihtoehdot

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä on kyllä vähän outoa, että muu perhe syö yhdestä välittämättä. Meillä kutsutaan kaikki pöytään ja huolehditaan että tukee yhdessä syötyä edes kerran päivässä. Jos olisin tuo mies, olisin itsekin saattanut vähän suutahtaa. Näistä kannattaa sopia etukäteen. Eikö häntä saanut puhelimellakaan kiinni? 

Jep sama. Ja sitten valitetaan että mies hermostui. Mitä mieltä aloittaja olisi jos mies olisi tehnyt saman että aloittanut lasten kanssa syömisen keskenään

Vierailija
42/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut miehelle jo hänen lähtiessä talliin, että ruoka on vartin päästä pöydässä. En olisi aikuista ihmistä lähtenyt hakemaan erikseen kun luulisin hänen tajuavan  itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslapsi raivoaa perheelle, upee mies!

Vierailija
44/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tottunu ettei sen tarvi tehä mitään. Edes muistaa mitään. Paapomiseen tottunu.

Vierailija
45/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No puhuttiin, että laitan perunat kiehumaan 25 minuutiksi kun eilen eivät olleet kypsiä 20 minuutin jälkeen. Tiesi että laiton ruokaa ja tiesi että perunoissa menee se 25min, mistä oltiin jo aika iso aika käytetty sohvalla (vielä silloin) sivistyneesti jutellessa. Oli kuitenkin poissa melkein puoli tuntia. 

Siis perunoissa menee 25 minuuttia ja mies oli poissa puoli tuntia? Ehkä mies ajatteli niin, että vasta ne potut on laitettu kiehumaan, eikä 5 minuuttia ole kovin paljon syömiseen, varsinkaan lasten kanssa.

Et siis hoksannut sanoa miehelle, että ruoka on valmis ihan kohta? Entä onko sinulla ollut ennen tapana huudella miestä syömään ja tämä oli ensimmäinen kerta, kun teit tällaisen kepposen?

Vierailija
46/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaavaista on se, että kun tietää toisen laittavan ruokaa niin tulee ajoissa syömään.

Tuollaisesta suuttumisesta sanoisin, että ole hyvä ja laita itse ruokasi. 

Tiesikö mies, että ruoka on valmis vartin päästä? Sinä siis ehdit vartissa ruokkia lapset ja siivota keittiön, jos mies oli poissa puoli tuntia?

Vierailija
47/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies muissakin kotityö- ja lastenhoitovastuissa vähän lapsi itsekin?

Odottaa, että äityli tekee ruuan ja huutelee pikkukullannupun pöytään syömään, poika leikkii sillä välin omassa huoneessaan autollaan?

Mun ex aviomies oli , erottiin 45v . Hän mm suuttui jos en laittanut hänelle ruokaa valmiiksi lautaselle. Oikeasti. 

Vierailija
48/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos keskustelusta, tästä oli se hyöty että olen loppujen lopuksi todella onnellinen miehestäni. Kuvittelen vain jos olisin naimisissa joidenkin näiden kommentoijien kanssa -kauhistus! Ja samalla iso kiitos kaikista järkevistä kommenteista - myös niistä jotka ottivat miehen puolen!

Olen sitä mieltä, että ruuanlaittaja huikkaa kun ruoka on valmis. Meillä on ainakin tapana. En mä itse alkaisi syömään ennen, jos ei muuta ole sovittu. Vaikka joutuisi pukemaan ulkovaatteita. 

Mutta kuinka suuri se asia lopulta on? Kumpi on tärkeämpää, olla onnellinen vai olla oikeassa? Valtataistelun voitto vai parisuhde?

Lapsille varmaan kaikki yrittää opettaa anteeksipyynnön ja anteeksi antamisen. Lapsille sanottaisiin vastaavassa tilanteessa, että olitte nyt molemmat vähän hassuja, sopikaa riita ja sopikaa myös, että yritätte molemmat huomioida toisenne paremmin vastedes. Molemmat ovat loukkaantuneita ja ihan saman verran oikeassa. Kai se pätee aikuisiinkin? 

Vierailija
49/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi jättänyt pieniä lapsia yksin sisälle tai ruvennut pukemaan lapsille ulkovaatteita, jotta voisimme informoida isäntää. Olisin soittanut tai lähettänyt viestin ja jos kännykkä ei ollut mukana, niin sitten ei voi mitään.

Vierailija
50/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen ei koskaan.

Vierailija
51/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet ruokaa aikuiselle miehelle. Eikö se osaa tehdä itse ja syödä sitten yksin jos ei ole ruoka aikana paikalla.

Vierailija
52/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei osaa katsoa kelloa, niin ihan hänen oma vikansa. Olit sentään laittanut ruuan jne. Hän voi ihan itsekin tulla katsomaan, koska ruoka on valmista ..miksi naisia ja vaimoja jatkuvasti näemmä miehet syyllistää? Miehet eivät itse muista yhtään mitään ja porsastelevat, pettävät jne. Vaimo ei ole äiti, koskahan isot räkänokat oppivat tämän?

Vierailija
53/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi passaat aikuista miestä? Ihanaa asua ilman miestä. En jaksaisi passata ketään. 

Vierailija
54/57 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, miespoloisen mielestä syyllistyit aviorikokseen kun et huutanut SYÖMÄÄN! Huhhuh millasen elämän ihmiset valittee.

Vierailija
55/57 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä pyydetään vain lapset pöytään. Aikuiset ihmiset osaavat tulla itse syömään. Meillä ei kyllä kukaan hautaudu omiin koloihinsa niin pitkiksi ajoiksi, ettei huomaisi ruuanlaiton olevan menossa.

Vierailija
56/57 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi natsistisia piirteitä, räjähtävä persoonallisuus, epävakaa tai joku muu ongelmainen mies. Nämä juuri suuttuu ihan kaikesta ja raivo repeää maanisiin mittasuhteisiin kunnes aloittavat päivien mykkäkoulun ja sama uudestaan. 

Vierailija
57/57 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset soittanut miehellesi, eiköhän hänellä ollut puhelin mukana. Meillä ainakin kaikki kutsutaan syömään kun ruoka on valmista. Se kuulu normaaleihin käytöstapoihin ja yleiseen huomaavaisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi