Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui tyhjästä?

Vierailija
01.04.2024 |

Olin laittamassa ruokaa ja kun olin saanut perunat ja lohen uuniin, juteltiin sohvalla n15-20 min. Tämän jälkeen mies lähti pakkaamaan autoa kun oli myöhemmin lähdössä pesemään asuntovaunua.

Ruoka oli valmista ja laitoin pöytään, odoteltiin miestä sillä aikaa kun kuorin lapsille perunoita. Istuttiin syömään ja ajattelin tulee se mies sieltä kai kohta sisälle.

Ehdittiin syömään ja siivoamaan omat jälkemme kun mies lopulta tuli - raivoavana kun emme tulleet hakemaan syömään.

Tuntui että itsellä oli tarpeeksi tekemistä ruoan laiton ja lapsien kanssa että pitäisi vielä juosta miestä hakemassa. Tiesi että ruoka oli hetikohta valmista kun lähti autotalliin. Minusta oli hänen oma vastuu ettei jää ulos kauaksi aikaa, hänestä meidän olisi pitänyt lähteä häntä hakemaan ettei tarvitse syödä yksin. Olenko tässä syyllistynyt suureenkiin rikkeeseen?

Vaimon vika!?

Vaihtoehdot

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No puhuttiin, että laitan perunat kiehumaan 25 minuutiksi kun eilen eivät olleet kypsiä 20 minuutin jälkeen. Tiesi että laiton ruokaa ja tiesi että perunoissa menee se 25min, mistä oltiin jo aika iso aika käytetty sohvalla (vielä silloin) sivistyneesti jutellessa. Oli kuitenkin poissa melkein puoli tuntia. 

Oliko hän lähtöhetkellä tietoinen tarkasta aikataulusta? Jos en ole se ns. aikatauluvastuullinen, niin en välttämättä vaikka tässä tilanteessa olisi kiinnittänyt huomiota montako minuuttia perunat jo olleet kiehumassa. Sanoitko miehen lähtiessä, että perunat valmiit noin viiden minuutin päästä vai oletitko miehen oleva tietoinen aikataulusta?

kyllä on korkeakoulutettu mies, niin ymmärtää että 25 minuuttia on noin puoli tuntia, eli aikataulu on siinä.

Vierailija
22/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens kerralla sano miehelle että tekee itse ruokaa niin ei tarvi itkeä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä on kyllä vähän outoa, että muu perhe syö yhdestä välittämättä. Meillä kutsutaan kaikki pöytään ja huolehditaan että tukee yhdessä syötyä edes kerran päivässä. Jos olisin tuo mies, olisin itsekin saattanut vähän suutahtaa. Näistä kannattaa sopia etukäteen. Eikö häntä saanut puhelimellakaan kiinni? 

Vierailija
24/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies muissakin kotityö- ja lastenhoitovastuissa vähän lapsi itsekin?

Odottaa, että äityli tekee ruuan ja huutelee pikkukullannupun pöytään syömään, poika leikkii sillä välin omassa huoneessaan autollaan?

Vierailija
25/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No puhuttiin, että laitan perunat kiehumaan 25 minuutiksi kun eilen eivät olleet kypsiä 20 minuutin jälkeen. Tiesi että laiton ruokaa ja tiesi että perunoissa menee se 25min, mistä oltiin jo aika iso aika käytetty sohvalla (vielä silloin) sivistyneesti jutellessa. Oli kuitenkin poissa melkein puoli tuntia. 

Oliko hän lähtöhetkellä tietoinen tarkasta aikataulusta? Jos en ole se ns. aikatauluvastuullinen, niin en välttämättä vaikka tässä tilanteessa olisi kiinnittänyt huomiota montako minuuttia perunat jo olleet kiehumassa. Sanoitko miehen lähtiessä, että perunat valmiit noin viiden minuutin päästä vai oletitko miehen oleva tietoinen aikataulusta?

kyllä on korkeakoulutettu mies, niin ymmärtää että 25 minuuttia on noin puoli tuntia, eli aikataulu on siinä.

Itse vaikutat vähemmän kouluja käyneeltä. Ei tässä ollut kyse keittoajasta vaan siitä oliko mies varmasti tietoinen kuinka kauan perunat olivat juuri sillä hetkellä kiehuneet vai ei? Kuinka tarkka tieto hänellä oli aikataulusta?

Jos meillä mies laittaa ruokaa en itse kyttää kellosta, että nyt on mennyt vaikka 20 min, vaan hän kokkausaikatauluvastuullisena pitää minut tietoisena miten ruoka etenee ja sama toisin päin.

Vierailija
26/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut puhelinta mukana. 

Vierailija
27/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun ex. Saattoi lähtä viikon, kahen reissulle eikä kertonu mihin meni tai kun tuli missä oli ollut. Oisin siivonnut asuntovaunun, mut suuttui kun ehdotin. 

Vierailija
28/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä työn touhussa huomaa tarkkailla ajan kulumista. Olisit soittanut hänelle. Kai hänellä sentään puhelin mukana oli?

Vierailija
29/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olisi käynyt rakkaani pyytämässä syömään. Huomaavaisuus on tärkeämpää kuin syyllisten etsintä.

Juuri tätä huomaavaisuutta olisin toivonut mieheltäni, ettei lähde huitelemaan muualle kun olen nähnyt vaivaa ruoan kanssa.

Ahaa, eli tässä onkin kyse siitä, että olet loukkaantunut miehellesi siitä, ettei tullut syömään silloin kun sinä ajattelit.

Vierailija
30/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä on korkeakoulutettu mies, niin ymmärtää että 25 minuuttia on noin puoli tuntia, eli aikataulu o

No totta että olen vähän vähemmän kouluja käynyt (sain oman koulutukseni päätökseen vähän nopeammalla aikataululla).

Keskusteltiin siis, (kuten aiemmin kirjoitin, mutta ymmärrän että tämä ehkä meni ohi koska ei ollut aloituksessa) että laitoin nyt perunat kiehumaan ja laitoin ajastimen 25 minuuttiin.

Tämän jälkeen juteltiin - en tiedä itsekään tarkkaa aikaa, mutta en ymmärrä, miksi on minun vastuulla ilmoittaa miehelle, että nyt ollaan istuttu 18 minuuttia niistä 25 minuutista. 

Vierailija
31/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa toitotetaan että miehille pitää antaa enemmän vastuuta ja ei saa paapoa ja pitää ylimääräisenä lapsena. Tämä on hankala asia siinä mielessä että jos on tottunut siihen, että toinen määrää ja huolehtii niin jos sen lopettaa yhtäkkiä niin se saattaa aiheuttaa hämmennystä.

Vähän niin kuin jos alat ruokkia lintuja talvella, niin sinun tulee jatkaa ruokintaa koko talven eikä lopettaa kesken kaiken.

Vierailija
32/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olisi käynyt rakkaani pyytämässä syömään. Huomaavaisuus on tärkeämpää kuin syyllisten etsintä.

Juuri tätä huomaavaisuutta olisin toivonut mieheltäni, ettei lähde huitelemaan muualle kun olen nähnyt vaivaa ruoan kanssa.

Ahaa, eli tässä onkin kyse siitä, että olet loukkaantunut miehellesi siitä, ettei tullut syömään silloin kun sinä ajattelit.

Nope,

mies raivosi,

minä en ole raivonnut.

Vierailija
33/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaavaista on se, että kun tietää toisen laittavan ruokaa niin tulee ajoissa syömään.

Tuollaisesta suuttumisesta sanoisin, että ole hyvä ja laita itse ruokasi. 

Vierailija
34/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos keskustelusta, tästä oli se hyöty että olen loppujen lopuksi todella onnellinen miehestäni. Kuvittelen vain jos olisin naimisissa joidenkin näiden kommentoijien kanssa -kauhistus! Ja samalla iso kiitos kaikista järkevistä kommenteista - myös niistä jotka ottivat miehen puolen!

Vierailija
35/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessa ei näytä olevan selkeää syyllistä, vaan kyse on kommunikaatiosta ja odotusten selvittämisestä. On ymmärrettävää, että odotit miestä tulevan sisälle syömään, varsinkin kun ruoka oli valmista ja odottelitte häntä. Toisaalta mies saattoi odottaa, että häntä haettaisiin ulkoa syömään, varsinkin jos hän ei ollut tietoinen ruoan valmistumisesta tai odotuksestanne.

Tärkeintä tässä tilanteessa on keskustella avoimesti ja rakentavasti kumppanin kanssa siitä, mitä tapahtui ja mitä odotuksia kullakin oli. Selkeä kommunikaatio auttaa välttämään vastaavanlaisia tilanteita tulevaisuudessa. Ei ole syytä syyllistää itseäsi tai kumppaniasi, vaan pyrkiä ymmärtämään toistenne näkökulmat ja löytämään yhteinen ratkaisu tilanteeseen.

Vierailija
36/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti olisin itse sanonut jo siinä vaiheessa sen ruoan valmistumisajan, kun mies vielä oli sisällä tekemässä lähtöä autotalliin. Siis että ruoka on muuten valmis 10 minuutin päästä

Vierailija
37/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei tainnut edes olla nälkä kun lähti muihin hommiin. Luulis nälän muistuttavan ruuasta. Tolle ei seksiä.

Vierailija
38/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei tainnut edes olla nälkä kun lähti muihin hommiin. Luulis nälän muistuttavan ruuasta. Tolle ei seksiä.

😂

Vierailija
39/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äiti ei huolehdi poikansa syömisestä....

Vierailija
40/57 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti olisin itse sanonut jo siinä vaiheessa sen ruoan valmistumisajan, kun mies vielä oli sisällä tekemässä lähtöä autotalliin. Siis että ruoka on muuten valmis 10 minuutin päästä

No molemmilla oli ihan yhtä (epä)tarkka tieto siitä ruoan valmistumisesta -> kokonaisaika 25min, josta osa oltiin käytetty. En tiennyt tarkkaa aikaa kun en ollut lieden äärellä. Eikä minulle se tarkan ajan tietäminen ollut oleellinen tieto, koska en ollut mihinkään lähdössä.

Mies sen sijaan oli lähdössä ja ilmeisesti kuitenkin olisi halunnut perheen kanssa syödä -> käy siis liedeltä katsomassa paljon aikaa on jäljellä ja tulee siten ajoissa syömään? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän