Spandex pellet
Se on kevät kuulkaa nyt. Pyöräilijät spandex kuteissaan ovat vallanneet kaikki paikat, myös kävelijöille tarkoitetut kävely/pyörätiet. Oikein sain huutoa tänään vaikka olin ihan omalla puolella tietä koirani kanssa ja oikein hyvin mahtui hurjaa vauhtia ajanut pyöräilijä ohi. En voi käsittää miten moni niistä on niin kusipäisiä? Luulevat omistavansa kaikki tiet.
Kommentit (91)
Meidän pressakin on spandex pelle :D
Vierailija kirjoitti:
Näin autoilijana vtuttaa pyöräilijät. Luulevat ettei niitä koske mitkään säännöt. Suhaavat vaan täyttä vauhtia auton eteen s aa ta Na.
Pyörätien jatkeelle saa ihan vapaasti suhata täyttä vauhtia auton eteen. En kuitenkaan sitä koskaan tee, koska 10% autoilijoista ei osaa tai noudata liikennesääntöjä, joten kuoleman vaara on suuri. Suurin osa autoilijoista väistää kuitenkin jopa suojatielle tulevaa pyöräilijää, mikä taas on ärsyttävää pyöräilijän näkökulmasta, kun pitää jäädä aina arpomaan. Jos pysähdyt ja odotat, että autoilija menee ensin kuten pitää, niin he loukkaantuvat ja painavat kaasun pohjaan mielenosoituksellisesti.
Mikään ei ole niin ihana näky kuin edellä ajavan naispyöräilijän muodokas prse tiukoissa trikoissa!
Sopivan makaava asento fillarin päällä niin onhan ottavan näköinen tarakka!
Kyllä tällaisella setämiesfillaristilla tekee tiukkaa spandexeissa. Mukavasti hiertää.
En ole spandex-otus, mutta pyöräilen kesäisin jonkin verran. Minulla ei ole mitään vaikeuksia ohittaa muita hiljaa, rauhallisesti ja turvallisesti. Tarvittaessa pyörällä voi ajaa kävelyvauhtia tai jopa hiljempaakin.
Ajoin autollani risteykseen. Näin, että vasemmalta lähestyi spandex ja hänen ehkä 6-8v lapsensa. Yli 100 metrin päässä minusta spandex alkoi heilutella keskisormeaan ja huutaa jotain. Käännyin risteyksestä oikealle, koska pyöräilijät olivat todella kaukana. Spandex kiihdytti vierelleni keskisormeaan heilutellen ja huutaen:" siinä on kolmio, siinä on kolmio", vaahto suusta pursuten. Pysäytin autoni. Samaan aikaan hänen lapsensa katsoi isänsä toimintaa hiljaisena sivussa. Tuijotin spandexia hämmentyneenä hetken. Sitten totesin: " anteeksi". Spandex meni vakavailmeiseksi ja ajoi pois. Lapsi seurasi sitten isänsä perässä. Erikoista, mutta samalla tyypillistä spandexkäytöstä ja hyvää esimerkkiä lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse näin vain yhden spandexin ajavan tänään hiljaisen maantien reunassa, missä ei ollut edes pyörätietä. Ojanpohjallako sen olisi pitänyt polkea?
Miksi täällä on yleensäkin noin katkeria ihmisiä? Huono kunto, kateus, katkeruus, masennus, aikaansaamattomuus, laiskuus? Kyllä pyöräily on kenen tahansa saavutettavissa oleva liikuntamuoto, jos löytyy rahaa edes parisataa euroa, jolla saa jo kohtuullisen käytetyn pyörän.
Ongelmana ei ole polkypyöräily, vaan muista tienkäyttäjistä piittaamaton polkypyöräily.
Tämä on spandex-miehen hyvin vaikea ymmärtää ja siksi he alkavat heti hourehtia jotain huonosta kunnosta, kateudesta ja laiskuudesta.
Itse todistin juuri eilen tilannetta, jossa tällainen pelle lähestulkoon ajoi kumoon näkövammaisen opaskepin kanssa kulkevan vanhan miehen, jolla oli selkeästi haasteita muutenkin pysyä tiellä. Olin itse juoksulenkillä ja ohitin varovasti tätä vanhaa miestä, etten ole itse tiellä. Yhtäkkiä jostain pamahti paikalle spandex-pelle. Vanha mies ensin melkein kaatui ja sitten menetti suuntavaistonsa jotenkin ja meinasi ajautua ajoradalle. Pysähdyin sitten itse ja varmistin, että vanhus pääsee jatkamaan matkaa turvallisesti.
Treenaan itsekin juoksua tavoitteellisesti, mutta mikään tavoite ei ole toisen ihmisen turvallisuutta tärkeämpää. Yleensä nämä spandex-pellet ovat vielä ihan vaan työmatkapyöräilijöitä vailla mitään muita tavoitteita kuin jonkun sortin status kalliista pyörästä, munat rutistavista trikoista ja muka terveellisestä elämästä.
Ja ei muuten ollut ensimmäinen kerta, kun näen tällaisen aiheuttavan vaaratilanteen.
3 yleisintä mitä pyöräilijät eivät tajua: takaa tuleva väistää, suojatiellä kävelevällä on etuoikeus ja tilannenopeuden ymmärrys.
Vierailija kirjoitti:
Itse todistin juuri eilen tilannetta, jossa tällainen pelle lähestulkoon ajoi kumoon näkövammaisen opaskepin kanssa kulkevan vanhan miehen, jolla oli selkeästi haasteita muutenkin pysyä tiellä. Olin itse juoksulenkillä ja ohitin varovasti tätä vanhaa miestä, etten ole itse tiellä. Yhtäkkiä jostain pamahti paikalle spandex-pelle. Vanha mies ensin melkein kaatui ja sitten menetti suuntavaistonsa jotenkin ja meinasi ajautua ajoradalle. Pysähdyin sitten itse ja varmistin, että vanhus pääsee jatkamaan matkaa turvallisesti.
Treenaan itsekin juoksua tavoitteellisesti, mutta mikään tavoite ei ole toisen ihmisen turvallisuutta tärkeämpää. Yleensä nämä spandex-pellet ovat vielä ihan vaan työmatkapyöräilijöitä vailla mitään muita tavoitteita kuin jonkun sortin status kalliista pyörästä, munat rutistavista trikoista ja muka terveellisestä elämästä.
Ja ei muuten ollut ensimmäinen kerta, kun näen tällaisen aiheuttavan vaaratilanteen
Erikoista muuten, että koskaan ei ole kukaan juoksija törttöilemässä liikenteessä sen takia, että reittiennätys olisi vaarassa. Eli juoksijat tietävät, että tie kuuluu muillekin.
Jostain kumman syystä pyöräilijöillä on kaikki maailman etuoikeus juuri sen reittiennätyksen metsästyksen takia.....
Vierailija kirjoitti:
3 yleisintä mitä pyöräilijät eivät tajua: takaa tuleva väistää, suojatiellä kävelevällä on etuoikeus ja tilannenopeuden ymmärrys.
Tämä! Lapseni meinasi jäädä pienenä tällaisen alle, kun mies ajoi täysillä yhtäkkiä meidän ohi ja lapsi säikähti. Siinä puuttui ymmärrys tilannenopeudesta ja siitä, että takaa tuleva väistää. Mölisi vielä mennessään, että niin pieniä (4v) ei pitäisi tuoda yleisille teille pyöräilemään. En ehtinyt vastata mitään, mutta missähän niitä lapsia opetetaan ajamaan liikenteessä turvallisesti, jos ei siellä yleisillä teillä muun liikenteen mukana?
Liikun itse niin autolla, pyörällä kuin kävellen ja en pelkää ketään muuta tielläliikkujaa niin paljon kuin spandex-pyöräilijää, riippumatta omasta kulkuneuvosta.
Kävellen menen LEVEÄN kevyen liikenteen väylän reunaa ja pyöräilijöillä olisi helposti tilaa väistää, mutta EI - aina pitää tulla ohi hihaa hipoen niin että melkein kaadun ojan pohjalle, ilmeisesti se pienikin väistöliite olisi hidastanut matkaa sekunnin murto-osan?
Autolla saa pelätä yllättäviä tienylityksiä ties missä kohtaa ja ties millä nopeuksilla kun spandex päättää että toisella puolella tietä on parempi ajaa. Viime kesänä näin pyöräilijän aiheuttaman autojen peräänajon kun "suikahti kätevästi" auton keilan edestä tien yli.....
Pyöräilijänä pitää ennakoida kaikki ruuhkatilanteet, missä esim. iso turistiryhmä jalankulkijoita, koska spandex ei väistä ketään vaikka koko väylä olisi tukossa, kyllä sieltä jostain välistä aina mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Komeita.
No hyi ttu, tommonen kuivan kesän orava mitä noi kestävyysurheilijat on äärimmäisimmän kaukana mistään positiivisen näköisestä, ellet nyt sit spesifisesti tykkää fetissiksi asti raa'asta broilerista. :' D
Sama homma kun bodaajien kans, sopivasti on sopivasti mut semmonen ihminen joka näyttää tiukalta nahkasäkiltä täynnä kiviä on hirviön näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komeita.
No hyi ttu, tommonen kuivan kesän orava mitä noi kestävyysurheilijat on äärimmäisimmän kaukana mistään positiivisen näköisestä, ellet nyt sit spesifisesti tykkää fetissiksi asti raa'asta broilerista. :' D
Sama homma kun bodaajien kans, sopivasti on sopivasti mut semmonen ihminen joka näyttää tiukalta nahkasäkiltä täynnä kiviä on hirviön näköinen.
Ohis, mutta kenenkään vartalosta ei pitäisi puhua tuohon sävyyn. Ei lihavan eikä laihan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komeita.
Ohis, mutta kenenkään vartalosta ei pitäisi puhua tuohon sävyyn. Ei lihavan eikä laihan.
Niin en minä puhunut kenenkään luonnollisesta kropasta vaan siihen tehdyistä äärimäisistä modauksista, tämä on täysin ok käytöstä naisia kohtaan, missä kohtaa teistä mies-broilereista tuli tommosia yliherkkiä menkkapäitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei muuten ollut ensimmäinen ke
Erikoista muuten, että koskaan ei ole kukaan juoksija törttöilemässä liikenteessä sen takia, että reittiennätys olisi vaarassa. Eli juoksijat tietävät, että tie kuuluu muillekin.
Jostain kumman syystä pyöräilijöillä on kaikki maailman etuoikeus juuri sen reittiennätyksen metsästyksen takia.....
Jep. Harvemmin. Mutta kyllä juoksijatkin saa vihaa osakseen. En tosin tiedä miten tosissaan jaksan tällaista avautumista ottaa: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/03030290-f517-4fb1-ab1c-e756b3…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komeita.
Niin en minä puhunut kenenkään luonnollisesta kropasta vaan siihen tehdyistä äärimäisistä modauksista, tämä on täysin ok käytöstä naisia kohtaan, missä kohtaa teistä mies-broilereista tuli tommosia yliherkkiä menkkapäitä?
Keski-iässä ne muuttuu tommosiks kun testosteroni tasot alkaa hiipuun ja salilla/lääkärissä/terapiassa käymiseen ne on liian olevinansa, minun mieskin muuttui tuommoiseks ja erotahan siitä piti.
On muuten harvinaisen mulk.ua sakkia. Itse ajan risteykseen aina aika lujaa niin että saavat jarrutella vaikka heillä olisikin etuajo oikeus, kiva kattoo ku ne käy rundeilla. Toinen porukka mitä kiusaa liikenteessä huolella on bemarikuskit, 90% täysiä tolloja....
minä poljen 45 km/h tämä pyörätie on henkilökohtainen tour de franceni
Asun itse maalla ja kun kevät koittaa, niin ongelmat alkaa. Spandexit polkee pahimmillaan neljä rinnakkain täyttäen koko tien. Ihan kun mun pitäisi körötellä sitten heidän perässään autolla. Kerran tööttäsin, koska alkoi olla jo kiire töihin, sain keskaria osakseni ja joku niistä yritti huutaa jotain. Huoh. Oikeesti miksi muiden huomioiminen on niin v*tun hankalaa?!
Naiset ottavat muut ihmiset paremmin huomioon ja ajavat kovaa vain silloin, kun muita ei näy.