Miksi kinkkukiusausta tehdässä ne perunasuikaleet jää aina raaoiksi?
Kommentit (44)
Ne pakastesuikaleet on paskaa, kannattaa tehdä oikeasta perunasta ne murekkeet...
Vierailija kirjoitti:
Paista vaan kypsiksi.
😂
Uunissa vika, vastukset ei toimi, toimiiko ollenkaan 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ne on ällöjä ei niistä kannata mitään tehdä. Osta oikeaa perunaa.
Mikä on mielestäsi oikeaa, käytän yleensä yleisperunaa kuorineen, muusiin, soppaan, suikaleiksi... Mitä nyt yleensä perusruokaa teen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos uuniruoka on ollut aina kylmää. Ei varmaan toimi, Olipa hyvä kun kerroit, olet varmaan ammattilais kokki.
Vierailija kirjoitti:
Nehän on oikeaa perunaa suikaleina
Vierailija kirjoitti:
Ne pakastesuikaleet on paskaa, kannattaa tehdä oikeasta perunasta ne murekkeet...
Peruna mureketta vai. Kinkkukiusauksesta oli kyse
75 minuuttia, 200 astetta. Kermaa laitan 4 dl. Tulee aina pomminvarmat.
Mikrotan perunat suliksi ja sitten vasta uuniin.
Perunan raakuus voi johtua sen luonnehäiriöstä tai altistumisesta väkivaltaviihteelle tai että sitä on kohdeltu huonosti mukulana.
tai sit vaan et oasist kypsäksi asti.
Siinä on muuten oikeasti valtava ero käyttääkö pakastealtaan perunatikkuja vai tuoreista perunoista viipaloitua perunaa. Osta ap sellainen käsivempain millä saat hyvin ohutta ja hieman paksumpaa viipaletta alta aikayksikön, menee kuorimisineen ehkä 10min jos sitäkään, kun sulla on ison vuoallisen verran perunaviipaleita valmiina.
Sitten vain huuhtelet ne kylmällä vedellä (liika tärkkelys pinnalta pois) ja taputtelet hieman kuivemmaksi puhtaalla käsipyyhkellä, vuokaan ja mausteet+kinkkua perään, itse laitan myös samalla laitteella ohueksi viipaloimaani keltasipulia.
Nesteeksi ehtaa kermaa+vettä tai ruokakermaa hieman ja 200ast/n.1h.
Oon huomannut, että halvimmat perunasuikaleet jää aina jotenkin koviksi vaikka kuinka paistaisi. Ostan nykyään niitä Apetit merkkisiä jotka tuntuvat olevan parempaa laatua ja tulevat ihan meheviksi paistettaessa.
Monissa resepteissä on paistoaika reilusti alakanttiin. Joskus pidin tunninkin pidempään kuin ohjeessa. Kokeile kypsyyttä haarukalla. Perunan pitää tuntua ihan pehmeältä, muuten ei ole kypsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos uuniruoka on ollut aina kylmää. Ei varmaan toimi, Olipa hyvä kun kerroit, olet varmaan ammattilais kokki.
Olen työtön kokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakenne on jotenkin niissä erilainen kuin tuoreesta perunasta tehtynä, olen huomannut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakenne on jotenkin niissä erilainen kuin tuoreesta perunasta tehtynä, olen huomannut...
Vettä lisätty ja pakastettu, lisää painoa lisää rahaa kuten monissa muissakin ruuissa.
Vierailija kirjoitti:
200 astetta ja 50min. Ei ole koskaan jäänyt raa'aksi.
Kyllä tasan jää raa'aksi. Jos jäiset perunasuikaleet työntää uuniin, niin 50 min ei riitä. 1,5 tuntia menee.
Miettikää nyt oikeasti, että jos jäiset suikaleet laittaa vuokaan ja muut aineet sekaan niin ainakin puoli tuntia menee, että keskellä on max 60-70 astetta lämmintä. Eli pakastesuikaleista tehtynä 2 tuntia uunissa (+175'C) ja tuoreilla voi riittää se tunti-puolitoista.