Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko minulla olla ADHD?

Vierailija
01.04.2024 |

Minulla on selvät hyperfiksaatio "oireet" ollut jo vuosia vuosia. Mutta en muuten tunne kuuluvani adhd oireisiin. Voiko hyperfiksaatio olla ilman adhd:ta?

Ajoittain käyttäydyn todella impulsiivisesti, kiinnostun asiasta X ja tuhlaan siihen kaiken ajan ja rahat. Olen niin väsynyt tähän miksen voi olla normaali harkitseva aikuinen kun ikääkin alkaa olemaan jo 30.

Tai no en voi keskittyä pikkutarkkaan tai toistuvaan tylsään tekemiseen kauan yhtäjaksoisesti, esimerkiksi kirjoittaa käsin joulukortteja. Tulee olo että pissin housuun kun turhauttaa ja en vaan pysty kirjoittamaan samaa tekstiä montakertaa! Viskaan kynän kädestä ja lähden juoksemaan pitkin asuntoa.

Mutta normaaleihin arjen asioihin voin keskittyä enkä unohtele asioita tms. osaan rauhoittua katsomaan esim leffan ilman että keskeytän sitä kokoajan.

Välillä on aikoja kun masentaa ja silloin en jaksa esim siivota ollenkaan, sitten tulee aikoja kun jaksan ja sitten siivoankin kodin joka raon. ja silloin juuri kun jaksaa niin käyttäydyn impulsiivisesti ja tulee näitä hyperfiksaatioita tai ne vaikuttaa siltä. viimeksi oli mm.taitoluistelu, ostin kalliit luistimet kun en ole koko aikuisiällä luistellut, ostin söpöt valkeat vaatteet että näytän ammattilaiselta vaikken osannut edes luistella normaalisti oikein, otin hienoja kuvia jäältä itsestäni luistelemassa, hehkutin kaikille miten löysin sen harrastuksen jota olen aina halunnut harrastaa ja meni pari viikkoa niin eipä enää kiinnostanut, sinne meni yli 400e ja harrastus on kaapissa, tuli masennus ja kaduttaa vieläkin se kaikki.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla