Miten pian laitatte uudet ostamanne
Matot lattioille?
Meillä pitää mattojen olla niissä ostopusseissa noin 6-12kk ja sitten saan luvan ottaa ne käyttöön.
Miehellä sama omien uusien vaatteiden kanssa. Hilloaa ostamisen jälkeen uusia vaatteita kaapissa vuoden tai pari, koska uusia vaatteita pitää ensin pitää kaapissa ns pyhä käyttöä varten (siis tulisi joku tilaisuus missä pitää olla ykköset päällä)
Anoppi on tämän ominaisuuden virittänyt ihan omalle tasolle; muori on yli 80v ja kaapeissa hänellä on vaan hintalappuineen vaatteita vuosikymmenien ajalta.
Käyttövaatteet on saanut itselleen minun vanhoista vaatteista, mutta nyt onkin ongelman edessä kun on laihtunut (painaa 50kg) ja hukkuu minun vaatteisiin.
Kommentit (5)
Vaihda kämppää 😅
jos mun ukko säätäis noin paljon kotona, ottasin ritolat. Mun ukko ei päätä milloin laitan uudet matot lattiaan 😂
Uusi matto ostetaan, kun vanha halutaan vaihtaa.
Mulla on erikseen ns. käyttövaatteet ja paremmat vaatteet (tyylillisestikin ihan erilaisia, ei voi käyttää ristiin). Osa käyttövaatteista siirtyy kotivaatteiksi, kun sen verran kuluneet ettei vaikka töihin viitsi pukea (nukkaantunut, haalistunut, mutta pääosin ehkä, joku pieni reikä voi olla vaikka hihansuussa).
En ymmärrä miksi sitä mattoa ei voi laittaa heti lattialle? Meillä siis otetaan uusi tavara tai vaate heti käyttöön.
Heti. Miksi antaa homehtua kaapeissa.