Tuet tulee huomenna noin 580€ vuokran jälkeen mutta siitä menee heti jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 100€ ruokakauppaan...
Tuet tulee huomenna noin 580€ vuokran jälkeen mutta siitä menee heti jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 100€ ruokakauppaan...
Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?
Kommentit (173)
130€ Jotenkin tuntuu et sulla vesikin palaa kattilassa pohjaan.
Mitä jos menisit töihin? Alkaa rahaa tulemaan yllättävästi
Ymmärräthän ap., että kuntosali voi olla jonkun työpaikka tai siitä voi tulla sellainen harrastuksen myötä. Harrastuksesta voi tehdä itselleen ammatin.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei korvannut 200 euron hammaslääkäri laskua Ekaa kertaa 6 vuoteen kävin hammaslääkärissä. Vuokraan meni itsellä 127 euroa, nettiin 37 euroa, muita laskuja 60 euroa ja sähköön 27 euroa. Loput ruokaan tai liikkumiseen.
Byää, yhy yhy, byää. Vali vali byää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä valitusaloituksia tehdään aina uudelleen ja uudelleen? Sitten hyväuskoiset hölmöt vastailevat onnessaan. Vanhoilla windows-koneillaan vääntävät vastauksia kieli poskessa.
Mulla on Applen läppäri. En toki ole hyväuskoinen joka uskoisi näitä ap:n sonta-aloituksia. On vain kiva seurata mitä selityksiä ap aina keksii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplla
- ei ole ajokorttia
- sukulaiset hyljänneet
- ei myy mitään huonekalujaan että saisi muuttoon rahat
- Tarvitsee kuulemma rekan muuttoon
- tarvitsee 3 kantajaa muuttoa varten
- käy maksullisella kuntosalilla harrastaen siellä _kuntopyöräilyä ja juoksua_
- sai armeijasta vapautuksen asenneongelman takia
- hakenut ilman tutkintoa ammatteihin joihin se vaaditaan
- hakenut tuloksetta kouluihin, luulen että väärällä haulla
-ei suostu muuttamaan muualle kuin Helsinkiin vaikka ei ole töitä siellä
- ei mene työkkärin kursseille
- hänellä on ihmispelko
Kuntosali on erittäin tärkeä.
Itse lopetin kuntosalin kun ulosotto vei kaiken eikä ollut varaa ostaa bussilippua kuntosalia varten. Ennen kövelin kuntosalille ja kävin siellä 6krt/vko.
Sinunlaisellesi on ihan sama kuinka paljon tahansa sitä rahaa on, niin ei se riitä. Koko elämänhallintasi on 5 vuotiaan tasolla. Ulosotto on seurausta yli varojen elämisestä ja siitä, että ei osaa varautua tulevaan jos työt joskus loppuisivatkin. Mutta kun pitää olla sitä ja tätä. Siperia opettaa. Sinunlaisiasi ei jaksa edes sääliä, olette vaan niin tyhmiä.
Mikis raportoitte tänne, eikö riitä että Kelalle rapotoitte. Minulle taas riittää se, että saan omat tuloni riittämään, että kykenen perheeni elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Töihin iloinen!
En ole iloinen
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä130€,elän sinkku elämää mut ei oo kukaa huolinu töihin pitkäaikaistyötöntä,en voi tehdä kun 8/24 töitä.Periaate jos työllistyn tarvii hakee tukia,nyt ilmatteeksi pitäs tehdä,pitäs olla muutakin kun työ.Elää epävarmuudessa.
Niin työssäkäyvällä on muutakin elämää kuin työ ja se elämä on myös paljon mukavampaa kun on rahaa. Ja ihan tiedoksesi, että uuden paremman työn saaminen on paljon helpompaa kun olet jo jossain työssä tai että edes vaivautuisit hieman kouluttautumaan. Tietty jos ei kiinnosta omien asioiden parantaminen, niin ei sitten kannata valittaakkaan.
Olen ihan perus duunari ja tilistä jää vuokran ja muiden pakollisten laskujen jälkeen käteen reilu 2000€/kk. Jos haluat itse kituuttaa pienillä rahoilla viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, niin on kyllä ihan oma valintasi. Itse valits
On elämää tarpeeksi
Ap
Vierailija kirjoitti:
Laskin että pitäisi olla 3000€ nettopalkka että jää ulosoton jälkeen sama summa kuin nyt.
Ap
Miksi sinulla pitäisi olla mahdollisuus sellaisiin ei-välttämättömiin asoioihin, mihin työssäkäyvilläkään ei ole varaa?
Huomenna tulee 500€ ja työmarkkinatukea ensi viikolla 500€ olettsen ilman lapsikorotuksia ja sitä että soviteltu poistuu osa-aikatyön palkkaa joku 600€ tulee tässäkin kuussa ja sir 1 tuki 100€ tulee ensi viikolla ja kela maksaa 65€ sähköä erikseen vielä. Hyvin pärjään. Vuokraa maksan ite päälle 200€ ja sähkölaskun ite joudun laitaa omasta pussista joku 50€. Hyvin pärjään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin että pitäisi olla 3000€ nettopalkka että jää ulosoton jälkeen sama summa kuin nyt.
Ap
Ei sitten näköjään kiinnosta edes itse hankittujen velkojen maksu. Olet täysi luuseripelle. Kuole nälkään köyhä. Toivottavasti kiristävät niitä tukia niin paljon että loppuu se ruoka sun pöydästä. Sitten joko menet sinne töihin tai kuolet siihen nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Jeppistä jee!
Itse asiassa moni tukien varassa elävä, ei töissä käyvä, luulee että heillä on oikeus tilata maksullisia kanavia, käydä salilla, laitattaa tekoripsiä ja muita härpäkkeitä, käydä baareissa ja tilata valmiit ruuat kotiin.
No toki jos työnteko ei maistu niin eihän päivissä ole muuta kuin aikaa.Varsinkin jos ei viitsi edes itse ruokaansa valmistaa vaan tilaa valmiina kotiovelle tai syö eineksiä mitkä kalliimpia. Siinä ei ole mitään muuta kuin aikaa tuijottaa lempisarjoja maksulliselta kanavalta, käydä bussilla tai jopa omalla autolla salilla ( siitä autostaan he eivät luovu jos sellaisen ovat kerran saaneet ostettua Santanderin avulla), käydä laittamassa ripsiä tai kynsiä kuntoon ja viikonloppuisin mennä lähiöräkälään juomaan. Ja jostain heillä löytyy rahaa myös aina uusiin tatskoihin.
Jos multa kysytään, niin tukien varassa elävillä ei pitäisi jäädä rahaa tuollaisiin. Rahat pitäisi o
Unohdin tupakan! Toki näillä myös aina pitää olla rööki huulessa yhteiskunnan rahoilla ostettuna.
Vierailija kirjoitti:
Paljon sun vuokra on?
Vuokra on tällä hetkellä 794€/kk
Ap
No nii eli laskuissa on ulosottomaksuja. Tulihan se sieltä. Ilkeän ulosoton vika kun vievät ihmisten rahat. Ja yhtään ei voi miettiä esim omaa cv:tä ja tulevaa työllistymistä, no tietysti on ongelmia jos ei pysty suunnittelemaan nenäänsä pidemmälle asioita.
Jaaha, Konalan ihme taas vauhdissa. Et sitten voinut jatkaa pääsiäisketjuusi, jossa vielä eilen mölisit. Kyllä sinut tunnistaa, vaikka otsikossa ei tällä kertaa luekaan "jotain jotain jotain, mitä tehdä?
Tähän jäätiin eilen:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5522485/ensi-kuussa-ei-sitten-oikeasti-…
Kuules nyt, Konalan ihme. Sun juna meni jo, nyt kuolet nälkään.
Ai niin ja polkupyörän korjaamiseen menee 45 euroa. Ei tarvii kuukauteen liikkua mihinkään kotoa kun ei vaan jaksa.