Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuet tulee huomenna noin 580€ vuokran jälkeen mutta siitä menee heti jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 100€ ruokakauppaan...

Vierailija
01.04.2024 |

Tuet tulee huomenna noin 580€ vuokran jälkeen mutta siitä menee heti jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 100€ ruokakauppaan...

Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?

Kommentit (173)

Vierailija
101/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä130€,elän sinkku elämää mut ei oo kukaa huolinu töihin pitkäaikaistyötöntä,en voi tehdä kun 8/24 töitä.Periaate jos työllistyn tarvii hakee tukia,nyt ilmatteeksi pitäs tehdä,pitäs olla muutakin kun työ.Elää epävarmuudessa.

Vierailija
102/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 300 euroa pakollisiin menoihin asumiskulujen jälkeen. Mitä  ne pakolliset menot ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 300 euroa pakollisiin menoihin asumiskulujen jälkeen. Mitä  ne pakolliset menot ovat?

Lue ketjuja olen moneen kertaan kertonut

AP

Vierailija
104/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskut, vuokran omavastuu osuus, bussikortti, salikortti

AP

Vierailija
105/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin iloinen!

Vierailija
106/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa ja ravintolassa käynti :D pakko olla trolli.

? Kyllä työtönkin saa pari kertaa kuussa baarissa tai yökerhossa käydä nollaamaassa

AP

Toki työtönkin saa käydä yökerhossa, jos on siihen varaa.

Ap:lla ei ole, törsää silti jatkuvasti yli parasiittitulojensa ja sitten valittaa rahattomuuttaan täällä päivittäin moneen kertaan. Tukia pitäisi vaan saada lisää, mutta mitään tämä hyväkäs ei halua itse tehdä asian eteen.

Vierailija
107/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa ja ravintolassa käynti :D pakko olla trolli.

? Kyllä työtönkin saa pari kertaa kuussa baarissa tai yökerhossa käydä nollaamaassa

AP

Toki työtönkin saa käydä yökerhossa, jos on siihen varaa.

Ap:lla ei ole, törsää silti jatkuvasti yli parasiittitulojensa ja sitten valittaa rahattomuuttaan täällä päivittäin moneen kertaan. Tukia pitäisi vaan saada lisää, mutta mitään tämä hyväkäs ei halua itse tehdä asian eteen.

En tuhlaa mitää, halvinta ruokaa ostan kaupasta

AP

Vierailija
108/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli näiden jälkeen jää vielä lähes 200 €, ei siis mitään ongelmaa.

Ei olisikaan jos pitäisi pelkkää ruokaa ostaa mutta on muitakin menoja esim vaatteet, hygienia tuotteet, kodinkoneet, yllättävät menot, harrastukset, ravintolassa käynti, baarissa käynti, kirpparilla käynti yms yms.

AP

Ai sun tuet ei riitä baareihin, ravintoloihin, harrastuksiin? Eipä juuri riitä noihin mun palkkanikaan.

Toimeentulotuen pitää kattaa:

ravintomenot

vaatemenot

vähäiset terveydenhuoltomenot (esim. itsehoitolääkkeet)

henkilökohtaisesta ja kodin puhtaudesta aiheutuvat menot

paikallisliikenteen käyttö

sanomalehden tilaus

puhelimen ja tietoliikenteen käyttö

har

Tämä luettelo on aina tarkoittanut sitä, että tuensaajan pitää itse saada se tuki riittämään näihin eikä niin, että kaikki maksetaan kalleimman mukaan. Sen vuoksi näihin menoihin ei yleensä voi saada harkinnanvaraista tukea. 

Vierailija
109/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2km on käveltävissä. Tiedän koska itse kävelen usein tuon verran kauppaan. Reppu selkään niin kulkee enemmän kerralla. Ilmeisesti ihan kykenevä ihminen kun salillakin käy. Bussinkortin sijaan voisi ostaa kertalipun silloin harvoin kun tarvitsee lähteä vaikka lääkäriin. Pian säästyisi rahat pyörään jolla pääsisi puolet vuodesta moniin paikkoihin. Itse juuri tänään kunnosti pyöräni. Kuntosalista en maksa kesäaikaan. Mutta eihän ap:ta kiinnosta, hän ei halua vinkkejä vaan valittaa.

Vierailija
110/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ OLET LOKKI, MENE TÖIHIN, TUKESI PITÄISI LAKKAUTTAA.

Vierailija
111/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä130€,elän sinkku elämää mut ei oo kukaa huolinu töihin pitkäaikaistyötöntä,en voi tehdä kun 8/24 töitä.Periaate jos työllistyn tarvii hakee tukia,nyt ilmatteeksi pitäs tehdä,pitäs olla muutakin kun työ.Elää epävarmuudessa.

Niin työssäkäyvällä on muutakin elämää kuin työ ja se elämä on myös paljon mukavampaa kun on rahaa. Ja ihan tiedoksesi, että uuden paremman työn saaminen on paljon helpompaa kun olet jo jossain työssä tai että edes vaivautuisit hieman kouluttautumaan. Tietty jos ei kiinnosta omien asioiden parantaminen, niin ei sitten kannata valittaakkaan.

Olen ihan perus duunari ja tilistä jää vuokran ja muiden pakollisten laskujen jälkeen käteen reilu 2000€/kk. Jos haluat itse kituuttaa pienillä rahoilla viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, niin on kyllä ihan oma valintasi. Itse valitsin 20 vuotta sitten työttömänä ollessa ensin lisäkoulutuksen, sitten vuokratyön ja kohta olinkin jo vakituisessa työssä ja olen edelleen. 

Vierailija
112/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aplla

- ei ole ajokorttia

- sukulaiset hyljänneet

- ei myy mitään huonekalujaan että saisi muuttoon rahat

- Tarvitsee kuulemma rekan muuttoon

- tarvitsee 3 kantajaa muuttoa varten

- käy maksullisella kuntosalilla harrastaen siellä _kuntopyöräilyä ja juoksua_

- sai armeijasta vapautuksen asenneongelman takia

- hakenut ilman tutkintoa ammatteihin joihin se vaaditaan

- hakenut tuloksetta kouluihin, luulen että väärällä haulla

-ei suostu muuttamaan muualle kuin Helsinkiin vaikka ei ole töitä siellä

- ei mene työkkärin kursseille

- hänellä on ihmispelko

Kuntosali on erittäin tärkeä. 

Itse lopetin kuntosalin kun ulosotto vei kaiken eikä ollut varaa ostaa bussilippua kuntosalia varten. Ennen kövelin kuntosalille ja kävin siellä 6krt/vko. 

Koska lopetin kuntosalin kuin seinään ja ennen olin erittäin hyvässä kunnossa niin tämän takia kaaduin ja mursin jalkani. Tämän jälkeen en ole vuosiin enää kunnolla kävellyt enkä ole saanut fyssariakaan. Kaatumisen takia en voi esim kävellä mihinkään toimistotyöpaikkaan töihin ja töistä kotiin enkä kykene istumaan toimistotuolilla 8h/pvä.

Jos olisin jatkanut 6 krt/vko salilla käymistä niin ikinä en olisi kaatunut enkä murtanut jalkaani.

Vierailija
113/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin työssäkäyvällä on muutakin elämää kuin työ ja se elämä on myös paljon mukavampaa kun on rahaa. Ja ihan tiedoksesi, että uuden paremman työn saaminen on paljon helpompaa kun olet jo jossain työssä tai että edes vaivautuisit hieman kouluttautumaan. Tietty jos ei kiinnosta omien asioiden parantaminen, niin ei sitten kannata valittaakkaan.

Olen ihan perus duunari ja tilistä jää vuokran ja muiden pakollisten laskujen jälkeen käteen reilu 2000€/kk. Jos haluat itse kituuttaa pienillä rahoilla viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, niin on kyllä ihan oma valintasi. Itse valitsin 20 vuotta sitten työttömänä ollessa ensin lis

No, ap:llä ei ole varmaan muuta elämää kuin trollin työ. Elää varmaan digestive kekseillä ja kalalla. 

Vierailija
114/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusipää pisti taas päivän tuki viestin.on kyl mukavaa seurata tätä kun hallitus ajaa tukia alas.

Vierailija
115/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee 30 euroa ruokaan viikossa. Hyvin pärjää kun syö vaikka makaroonilaatikkoa 4 päivänä viikossa.

Vierailija
116/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, ap:llä ei ole varmaan muuta elämää kuin trollin työ. Elää varmaan digestive kekseillä ja kalalla."

On niin kermaperse että tuskinpa.

Vierailija
117/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee 30 euroa ruokaan viikossa. Hyvin pärjää kun syö vaikka makaroonilaatikkoa 4 päivänä viikossa.

hyi helvetti kas ku ei paskaa.onneks käyn hyväpalkkasessa työssä voin syödä mistä tykkään ja tehtaan ruokalas hyvä ruoka 9.90e

Vierailija
118/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300e pakolliset menot? Mitähän nämä on?

Laskut, vuokran omavastuu osuus, bussikortti, salikortti

AP

Salikortti ei ole mikään pakollinen meno

Ei olekaan.ja jos ainoa tulo on toumeentulotuki, saa myös sen vuokran omavastuun maksettua. Bussikortin pakollisuus on jyös aika arvelluttavaa. Aika metsässä pitää asua,jos ei peruspalveluitakaan ole kävelyetäisyydellä. Ja mitkäköhän laskut? Toimeentulotukiasukkaalle kun sähkö ja vesi maksetaan muutenkin. Entä sitten satasella ruokaa? Sillähän ostaa monen viikon ruoat kerralla!

Lähin isompi ruokakauppa on 2km päässä, tarvitsee bussi kortin, ja muuallakin pitää käydä esim työkkärissä, kelassa, lääk

Yritä nyt edes keksiä parempia selityksiä. Miksi kukaan maksaa näin huonolle trollille, jolla ei ole edes perusasiat kunnossa, puoluetuet on selvästi liian isoja. 2km ei ole pitkä matka kävellä kauppareissuna henkilölle, joka pystyy juoksemaan juoksumatolla. Nykyisen nettiasioinnin aikana Kelassa ja työkkärissä ei käydä. Omien juttujesi mukaan et edes ole työkkärissä kirjoilla. Lääkäriin ei nykyään oikein edes pääse ja Helsingin terveyskeskukset ovat AB alueella. 

Vierailija
119/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei korvannut 200 euron hammaslääkäri laskua Ekaa kertaa 6 vuoteen kävin hammaslääkärissä. Vuokraan meni itsellä 127 euroa, nettiin 37 euroa, muita laskuja 60 euroa ja sähköön 27 euroa. Loput ruokaan tai liikkumiseen.

Vierailija
120/173 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aplla

- ei ole ajokorttia

- sukulaiset hyljänneet

- ei myy mitään huonekalujaan että saisi muuttoon rahat

- Tarvitsee kuulemma rekan muuttoon

- tarvitsee 3 kantajaa muuttoa varten

- käy maksullisella kuntosalilla harrastaen siellä _kuntopyöräilyä ja juoksua_

- sai armeijasta vapautuksen asenneongelman takia

- hakenut ilman tutkintoa ammatteihin joihin se vaaditaan

- hakenut tuloksetta kouluihin, luulen että väärällä haulla

-ei suostu muuttamaan muualle kuin Helsinkiin vaikka ei ole töitä siellä

- ei mene työkkärin kursseille

- hänellä on ihmispelko

Kuntosali on erittäin tärkeä. 

Itse lopetin kuntosalin kun ulosotto vei kaiken eikä ollut varaa ostaa bussilippua kuntosalia varten. Ennen kövelin kuntosalille ja kävin siellä 6krt/vko. 

On kyllä pötypuhetta että heti kuolee jos ei käy kuntosalilla. Ellet ole jotain 85 v sitten ehkä uskon. Meidän läheltä löytyy ilmainen ulkokuntosali jota käytän kesät, mutta osaan myös tehdä kehonpainotreeniä kotona. Miten ihmiset ovat pärjänneetkään vuosituhannet ilman kuntosaleja? Kaikki vaan makasivat jalka poikki jossain avuttomina?