Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies etsii koko ajan töitä ulkomailta

Vierailija
01.04.2024 |

Minulla on pieni kriisinpoikanen aiheesta. Itse olen akateemisesti koulutettu alalla, jolla ei saa töitä ulkomailta ja kaiken lisäksi olen todella surkea kielissä, osaan hyvin vain suomea. Miehelläni on hyvä oman alan työ täällä (koulutettu ihminen hänkin), mutta hän haaveilee työstä jossain Japanissa, Etelä-Koreassa, Singaporessa tms. Ja etsii niistä töitä koko ajan (saattaisi jopa saada, ikinä ei voi tietää). Mutta hän tietää etten voi enkä halua muuttaa ulkomaille, koska en voisi siellä tehdä työtä ja minulla on nyt unelmieni työpaikka jo. Puolen vuoden määräaikaista reissua sinne hänen työn vuoksi voisin harkita, jos hän pystyisi palkallaan siellä meidät molemmat sen 6 kk elättämään. Mutta ei, luultavasti ei pystyisi ja hän ei edes harkitse tuollaista lyhyttä aikaa vaan kuulemma useita vuosia pitäisi olla jotta työ siellä olisi mitenkään järkevä idea, puolessa vuodessa ei ehdi kuin vähän perehtyä, minkä ymmärrän kyllä. 

Hän ei halua erota vaan olla yhdessä. Kumpikaan meistä ei halua etäsuhdetta, jossa toinen on vuosia toisella puolella maapalloa. Minä olen nyt sitten hänen unelmien esteenä. Miksi hän hakee sieltä töitä kun tietää etten lähde mukaan? Ja silti ei missään nimessä halua erota. En kyllä minäkään.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Minä en asettunut esteeksi, vaan sanoin että siitä vaan, kun vielä on mahdollista (iän puolesta ja kun lapsemme olivat jo aikuisia. Äkkiä se pari vuotta menee ja kumpikin voi välillä lentää toisen luo vähäksi aikaa. Ja lomat tietysti yhdessä. 

Miehen pesti oli 2 vuotta toisen 2 vuoden optiolla, mutta korona sitä sitten hieman lyhensi. 

Vierailija
22/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksu mies sinulla. Kannattaa varmaan jutella asiasta keskenään niin saatatte päästä johonkin yhteisymmärrykseen. Ehkä jokin lisäkoulutus sinullekin tarjoaisi vaihtoehtoja. Maailma on varsin suuri ja jos vain on mahdollista niin kannattaa lähteä tutustumaan siihen. Samalla kasvaa ihmisenä ymmärtämään laajempia kokonaisuuksia ja oppii kuinka asioita tehdään muualla. Jos olet päättänyt jäädä jumittamaan tänne niin älä kuitenkaan estä miestäsi tekemästä omia valintojaan koska se tulee kostautumaan myöhemmin.

Olen jo yli 30 ja unelmieni alalla unelmieni työpaikassa, akateeminen koulutus. Mikä ihmeen lisäkoulutus tässä pitäisi ottaa? Kerro mikä minut työllistäisi sitten Japanissa? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteenne ei ilmeisesti ole miehellesi niin tärkeä kuin ura. Kerro hänelle suoraan että et aio tulla mukaan. Hän päättää itse lähteekö, ja sinä sitten päätät itse kelpaako etäsuhde vai nostaako kytkintä jos mies päätyy lähtemään.

Tämä on muuten hyvä mutta minä en ainakaan haluaisi jäädä jatkamaan suhteessa, jonka tulevaisuus on kiinni vaan siitä, saako mies sen työn.

Suhdetta aloittaessa on oikeasti tosi tärkeää keskustella tietyistä perusasioista, kuten siitä halutaanko lapsia ja missä halutaan asua (Suomessa, ulkomailla, maalla, kaupungissa, omakotitalossa jne.). Yksi kaveripariskunta taitaa oikeasti päätyä eroon siksi, että nainen haluaa asua maalla ja pitää eläimiä, ja mies ei halua muuttaa kehä I ulkopuolelle (vaikka tekee lähes pelkästään etätöitä) eikä hankkia ajokorttia. Nyt ovat asune

Pahoittelut, jäi viestistä pois että sille ei tietenkään voi mitään jos mieli muuttuu. Noilla mun kavereilla tämä olisi ollut selvitettävissä jo heti alkuun kun olisivat kunnolla puhuneet aiheesta :(

Vierailija
24/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on uppoava laiva. Kiitos erityisesti edeltävän hallituksen.  SAK ja demarit tällä hetkellä vain kiihdyttävät tätä poraamalla lisää reikiä laivan pohjaan.

Vierailija
25/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Minä en asettunut esteeksi, vaan sanoin että siitä vaan, kun vielä on mahdollista (iän puolesta ja kun lapsemme olivat jo aikuisia. Äkkiä se pari vuotta menee ja kumpikin voi välillä lentää toisen luo vähäksi aikaa. Ja lomat tietysti yhdessä. 

Miehen pesti oli 2 vuotta toisen 2 vuoden optiolla, mutta korona sitä sitten hieman lyhensi. 

Teillä on eri elämäntilanne. Meillä ei ole vielä lapsia, molemmat haaveillaan perheestä kyllä, mutta oltiin sovittu että ensin tehdään valmistumisen jälkeen useampi vuosi oman alan töitä että saa uraa vakiinnutettua ja että ehditään vapaasti matkustelemaan ennen lasta. Ap

Vierailija
26/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niin kuin sanoisi, että haen tässä aktiivisesti parempaa unelmakumppania. En nyt kuitenkaan eroa sinusta vielä, koska voihan se olla, etten saakaan ketään parempaa. Eli jatketaan nyt näin toistaiseksi, kunnes selviää, saanko paremman vai en.

Mitähän mies tykkäisi, jos ap sanoisi hänelle noin ja laittaisi Tinder-profiilin vetämään?

Vierailija
27/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee elämästään sellaisen kuin haluaa. Reilua on puhua asioista, mutta joustaa ei tarvitse. Parisuhde ei ole mikään itseisarvo.

Ei teidän tilanteessa ole kompromissia. Erotkaa. 

Vierailija
28/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole pysyvää. Ei edes teidän suhde.  Näin on käynyt myös omalla kohdallani vaikka muuta uskoin ja toivoin. Kannattaa vaan tyytyä jatkuvaan muutokseen.

Vierailija
29/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa elämää ei voi jättää elämättä toisen takia (olettaen että ei ole lapsia). Onko etäsuhde oikeasti huonompi vaihtoehto kuin ero?

Vierailija
30/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin aikoinaan muutamalla  työkomennuksella singaporessa,mutta oikeasi   biletin pattayalla,manilassa..

Vierailija
31/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteenne ei ilmeisesti ole miehellesi niin tärkeä kuin ura. Kerro hänelle suoraan että et aio tulla mukaan. Hän päättää itse lähteekö, ja sinä sitten päätät itse kelpaako etäsuhde vai nostaako kytkintä jos mies päätyy lähtemään.

Olen kertonut suoraan etten lähde. Ja hän tietää etten saisi töitä siellä edes. Olemme myös puhuneet että kumpikaan ei halua etäsuhdetta (kuin max pari kk). Ja ettei kumpikaan halua erota. Olen kysynyt miksi sitten haet ja mitä aiot jos saat työn sieltä. Hän ei vastaa oikein mitään. Olen ehdottanut, että entä jos erotaan nyt niin hän voi alkaa yksin tavoitella omia unelmiaan. Sekään ei hänelle kelpaa. En vain ymmärrä mistä on kyse. Ap

Anna miehesi elää.Naisia aina löytyy fiksulle miehelle.

Vierailija
32/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin vakavasti, että jatkaisinko suhdetta ollenkaan, vaikka mies jäisikin Suomeen. Vaikuttaa siltä, ettei miehellesi teidän suhde ole ollenkaan niin tärkeä, kuin sinulle.

Vierailija
33/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että ehditään vapaasti matkustelemaan ennen lasta. Ap

No tässähän se tuli, ilmeisesti miehelläkään ei ole tarkoitus loppuelämää siellä ullkomailla viettää?

Vierailija
34/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on eri elämäntilanne. Meillä ei ole vielä lapsia, molemmat haaveillaan perheestä kyllä, mutta oltiin sovittu että ensin tehdään valmistumisen jälkeen useampi vuosi oman alan töitä että saa uraa vakiinnutettua ja että ehditään vapaasti matkustelemaan ennen lasta. Ap

Siinähän nuo tavoitteet tulisi toteutettua ennen lasten hankintaa. 

Vierailija
35/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli kaksi vuotta ulkomailla tienaamassa ja tuli sitten takaisin kotiin. Sanoin heti, etten lähde mukaan, mutta meille sopi hyvin etäsuhde. Tosi nopeasti nuo kaksi vuotta meni ja nähtiin aika usein kuitenkin. Hän nyt oli vaan Etelä-Euroopassa, joten noin kerran kuussa nähtiin.

Vierailija
36/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin muuttaa Suomessa toiseen kaupunkiin. Mies ei. Tein selväksi, että muutan joka tapauksessa ts. hän ei ole minulle niin tärkeä että luopuisin muuttoaikeista.

Erosimme ja minä muutin. Tämä lapanen muutti kuukauden päästä perässäni samaan kaupunkiin ja oli ihan että "oletkos nyt iloinen". En ollut eikä yhteiselämämme jatkunut. Toivottavasti hän oppi jotain. Kalliiksi se ainakin tuli.

Vierailija
37/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan fiksu mies sinulla. Kannattaa varmaan jutella asiasta keskenään niin saatatte päästä johonkin yhteisymmärrykseen. Ehkä jokin lisäkoulutus sinullekin tarjoaisi vaihtoehtoja. Maailma on varsin suuri ja jos vain on mahdollista niin kannattaa lähteä tutustumaan siihen. Samalla kasvaa ihmisenä ymmärtämään laajempia kokonaisuuksia ja oppii kuinka asioita tehdään muualla. Jos olet päättänyt jäädä jumittamaan tänne niin älä kuitenkaan estä miestäsi tekemästä omia valintojaan koska se tulee kostautumaan myöhemmin.

Olen jo yli 30 ja unelmieni alalla unelmieni työpaikassa, akateeminen koulutus. Mikä ihmeen lisäkoulutus tässä pitäisi ottaa? Kerro mikä minut työllistäisi sitten Japanissa? Ap

Mies menee sinä jäät.Ette ole varmaankaan edes naimisissa tao jälkikasvua.

Vierailija
38/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö teidän nyt etukäteen päättää erosta? Katsokaa miten menee ja erotkaa sitten, jos siltä tuntuu. 

Vierailija
39/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut suoraan etten lähde. Ja hän tietää etten saisi töitä siellä edes. Olemme myös puhuneet että kumpikaan ei halua etäsuhdetta (kuin max pari kk). Ja ettei kumpikaan halua erota. Olen kysynyt miksi sitten haet ja mitä aiot jos saat työn sieltä. Hän ei vastaa oikein mitään. Olen ehdottanut, että entä jos erotaan nyt niin hän voi alkaa yksin tavoitella omia unelmiaan. Sekään ei hänelle kelpaa. En vain ymmärrä mistä on kyse. Ap

Teot kertovat ajatuksista enemmän kuin sanat. Hän ei selvästikään puhu totta ajatuksistaan, koska teot kertovat muuta. Joko hän toivoo, että suostut sitten kuitenkin - mikä tuntuu epäreilulta ja itsekäältä. Taikka hän aikoo laittaa työn saatuaan poikki ja lähteä. Ja miksipä eroaisi jo nyt, kun ei tiedä saako työtä vai ei? Oli kummasta vaihtoehdosta kyse tahansa, sinulla on ongelma: miehesi on kiinnostunut omasta hyvästä enemmän kuin teidän yhteisistä suunnitelmistaan, ja siitä mikä on sinulle hyväksi. Tämä on valitettava tosiseikka. Ja vaikkei mies lähtisi koskaan, niin hän ei ole luotettava kumppani sinulle kuitenkaan. Hänhän tulee tekemään aina kuten itse haluaa ja mitä itse tarvitsee. Eli hän "ei nakerra suhteen luottamusta pois" sillä jos lähtee, vaan on jo näyttänyt todelliset karvansa. Ei aseta sinua etusijalle, eikä edes tasa-arvoiselle paikalle.

Valitan, mutta hyvä että tuli esille jo tässä vaiheessa.

Vierailija
40/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole pysyvää. Ei edes teidän suhde.  Näin on käynyt myös omalla kohdallani vaikka muuta uskoin ja toivoin. Kannattaa vaan tyytyä jatkuvaan muutokseen.

Taidat olla enemmän riippuvainen miehestäsi kun hän sinusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi