Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies etsii koko ajan töitä ulkomailta

Vierailija
01.04.2024 |

Minulla on pieni kriisinpoikanen aiheesta. Itse olen akateemisesti koulutettu alalla, jolla ei saa töitä ulkomailta ja kaiken lisäksi olen todella surkea kielissä, osaan hyvin vain suomea. Miehelläni on hyvä oman alan työ täällä (koulutettu ihminen hänkin), mutta hän haaveilee työstä jossain Japanissa, Etelä-Koreassa, Singaporessa tms. Ja etsii niistä töitä koko ajan (saattaisi jopa saada, ikinä ei voi tietää). Mutta hän tietää etten voi enkä halua muuttaa ulkomaille, koska en voisi siellä tehdä työtä ja minulla on nyt unelmieni työpaikka jo. Puolen vuoden määräaikaista reissua sinne hänen työn vuoksi voisin harkita, jos hän pystyisi palkallaan siellä meidät molemmat sen 6 kk elättämään. Mutta ei, luultavasti ei pystyisi ja hän ei edes harkitse tuollaista lyhyttä aikaa vaan kuulemma useita vuosia pitäisi olla jotta työ siellä olisi mitenkään järkevä idea, puolessa vuodessa ei ehdi kuin vähän perehtyä, minkä ymmärrän kyllä. 

Hän ei halua erota vaan olla yhdessä. Kumpikaan meistä ei halua etäsuhdetta, jossa toinen on vuosia toisella puolella maapalloa. Minä olen nyt sitten hänen unelmien esteenä. Miksi hän hakee sieltä töitä kun tietää etten lähde mukaan? Ja silti ei missään nimessä halua erota. En kyllä minäkään.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. 

Vierailija
2/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole reilua hakea töitä ulkomailta ellei asiasta ole nimenomaan sovittu yhdessä että hakee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteenne ei ilmeisesti ole miehellesi niin tärkeä kuin ura. Kerro hänelle suoraan että et aio tulla mukaan. Hän päättää itse lähteekö, ja sinä sitten päätät itse kelpaako etäsuhde vai nostaako kytkintä jos mies päätyy lähtemään.

Vierailija
4/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää päättää mitä haluaa. Vaatisitko sinä, että olette kaupungissa missä hän ei osaa kieltä eikä voi työskennellä? Tuntuu kohtuuttomalta vaatimuselta. Hänellä on toki oikeus toteuttaa unelmansa - mutta sitten ollaan joko lyhyt aika etäsuhteessa, taikka pitää erota. Hänen nyt pitää päättää mitä haluaa. Suhdetta vaiko omia juttujaan.

Hyvä että pidät pääsi - älä luovu työpaikastasi. Hieman huolestuttavaa miehen sooloiluhalut, ja siksi kannattaa kahta enemmän pitää omasta unelmatyöstä kiinni. Jos miehellä on isommat halut sooloilla, niin sitten et ole luopunut omista unelmistasi sellaisen takia, joka sitten päättääkin lähteä yksin maailmalle.

Vierailija
5/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteenne ei ilmeisesti ole miehellesi niin tärkeä kuin ura. Kerro hänelle suoraan että et aio tulla mukaan. Hän päättää itse lähteekö, ja sinä sitten päätät itse kelpaako etäsuhde vai nostaako kytkintä jos mies päätyy lähtemään.

Olen kertonut suoraan etten lähde. Ja hän tietää etten saisi töitä siellä edes. Olemme myös puhuneet että kumpikaan ei halua etäsuhdetta (kuin max pari kk). Ja ettei kumpikaan halua erota. Olen kysynyt miksi sitten haet ja mitä aiot jos saat työn sieltä. Hän ei vastaa oikein mitään. Olen ehdottanut, että entä jos erotaan nyt niin hän voi alkaa yksin tavoitella omia unelmiaan. Sekään ei hänelle kelpaa. En vain ymmärrä mistä on kyse. Ap

Vierailija
6/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhqn tuossa aika ikävä elää parisuhteessa nytkään enää, vaikea luottaa, kun tuntuu, että toinen on aktiivisesti omalla päätöksellään päättämässä suhteen milloin vain.

En varmaan pystyisi olemaan siinä suhteessa. Tietääkö mies varmasti ajatuksesi? Kerro vielä hyvin selkeästi, ja jos siitä huolimatta hakee niitä töitä, niin varmaan eroaisin. Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin ja hukkaa löyhässä hirressä ehkä vuosia elämästään.

Vierailija
7/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole reilua hakea töitä ulkomailta ellei asiasta ole nimenomaan sovittu yhdessä että hakee.

Paitsi jos asia olisi toisin päin niin totta kai se olisi reilua teidän palstamammojen mielestä. Kun nainen haluaa ulkomaille on silloin mies vain tiellä.

Vierailija
8/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut suoraan etten lähde. Ja hän tietää etten saisi töitä siellä edes. Olemme myös puhuneet että kumpikaan ei halua etäsuhdetta (kuin max pari kk). Ja ettei kumpikaan halua erota. Olen kysynyt miksi sitten haet ja mitä aiot jos saat työn sieltä. Hän ei vastaa oikein mitään. Olen ehdottanut, että entä jos erotaan nyt niin hän voi alkaa yksin tavoitella omia unelmiaan. Sekään ei hänelle kelpaa. En vain ymmärrä mistä on kyse. Ap

Ehkä mies vain haluaa pitää parisuhteen edut siihen asti, kunnes lähtee.

Vierailija
9/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhqn tuossa aika ikävä elää parisuhteessa nytkään enää, vaikea luottaa, kun tuntuu, että toinen on aktiivisesti omalla päätöksellään päättämässä suhteen milloin vain.

En varmaan pystyisi olemaan siinä suhteessa. Tietääkö mies varmasti ajatuksesi? Kerro vielä hyvin selkeästi, ja jos siitä huolimatta hakee niitä töitä, niin varmaan eroaisin. Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin ja hukkaa löyhässä hirressä ehkä vuosia elämästään.

Onhan tämä ahdistavaa kun tuntuu että toinen on koko ajan lähdössä vaikka meillä on hyvä suhde ja sanoo ettei halua erota. Vaikea luottaa enää yhteiseen tulevaisuuteen. Tosiaan kuin löyhässä hirressä. Vaikka oikeasti hän ei luultavasti edes saa koskaan töitä ulkomailta, koska ei ole mikään alansa huippu. Silti pilaa suhteemme luottamuksen tällä. Ap

Vierailija
10/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos asia olisi toisin päin niin totta kai se olisi reilua teidän palstamammojen mielestä. Kun nainen haluaa ulkomaille on silloin mies vain tiellä.

Ei olisi reilua toisin päin, ei yhtään sen reilumpaa. Miksi sellaista väität?

Ap

Vierailija
11/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tiedä, saako lopulta paikan Aasiasta. Sen takia hän ei vielä halua erota. Jos tai kun paikka varmistuu, eroaa sitten tai yksinkertaisesti vaan jättää sinut taakseen Suomeen.

Vierailija
12/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on aivan riittävästi mies ja naisvihaa, katso ettet itse kylvä lisää.

Vierailija
13/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies vain haluaa pitää parisuhteen edut siihen asti, kunnes lähtee.

Tai jos vaikka ulkomaan paikkaa ei löydykään. Sitten jos löytyy onko se bye bye baby?

Vierailija
14/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tiedä, saako lopulta paikan Aasiasta. Sen takia hän ei vielä halua erota. Jos tai kun paikka varmistuu, eroaa sitten tai yksinkertaisesti vaan jättää sinut taakseen Suomeen.

Luultavasti ei koskaan saa. Äärimmäisen harva saa nimittäin. Kun ei ole alan huippunimi, joka olisi tunnettu kansainvälisesti. Vaan työskennellyt aina vain Suomessa. Tuntuu pahalta joutua eroamaan tämän haihattelun vuoksi nyt, kun meillä on muuten hyvä suhde, ollaan oltu yhdessä 12 vuotta, ja mitä luultavimmin mies tulee aina olemaan Suomessa.  Ap

Vierailija
15/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi oikein hyvin, että hän haluaa pois Suomesta. Olen itse matkaillut todella paljon ja asunut ulkomailla vuosia.  Kokemuksiini verrattuna pidän Suomea varsin ankeana valtiona, vaikka kovasti uskotellaankin mediassa Suomen olevan maailman onnellisin kansa.  Uskokoon ken haluaa. Ei tarvitse kuin katsoa katukuvassa, miten totista naamaa siellä näkee ja ihmiset ovat aika epäsosiaalisia eikä Suomessa ole yhteisöllisyyttä.  

Vierailija
16/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten hyvä mutta minä en ainakaan haluaisi jäädä jatkamaan suhteessa, jonka tulevaisuus on kiinni vaan siitä, saako mies sen työn.

Suhdetta aloittaessa on oikeasti tosi tärkeää keskustella tietyistä perusasioista, kuten siitä halutaanko lapsia ja missä halutaan asua (Suomessa, ulkomailla, maalla, kaupungissa, omakotitalossa jne.). Yksi kaveripariskunta taitaa oikeasti päätyä eroon siksi, että nainen haluaa asua maalla ja pitää eläimiä, ja mies ei halua muuttaa kehä I ulkopuolelle (vaikka tekee läges pelkästään etätöitä) eikä hankkia ajokorttia. Nyt ovat asuneet miehen mielen mukaan kaupungissa ja etsineet taloa jonka läheltä kulkisi julkiset, mutta huomaan että pariskunnan nainen alkaa katkeroitua syvästi kun miehelle ei mikään kelpaa ja alkaa näyttää siltä, että hänen lupauksensa maalle muutosta ovat olleet samaa luokkaa kuin se, että moni mies sanoo haluavansa lapsia "joskus".

Vierailija
17/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten hyvä mutta minä en ainakaan haluaisi jäädä jatkamaan suhteessa, jonka tulevaisuus on kiinni vaan siitä, saako mies sen työn.

Suhdetta aloittaessa on oikeasti tosi tärkeää keskustella tietyistä perusasioista, kuten siitä halutaanko lapsia ja missä halutaan asua (Suomessa, ulkomailla, maalla, kaupungissa, omakotitalossa jne.). Yksi kaveripariskunta taitaa oikeasti päätyä eroon siksi, että nainen haluaa asua maalla ja pitää eläimiä, ja mies ei halua muuttaa kehä I ulkopuolelle (vaikka tekee läges pelkästään etätöitä) eikä hankkia ajokorttia. Nyt ovat asuneet miehen mielen mukaan kaupungissa ja etsineet talo

Me ollaan menty yhteen reilu parikymppisinä, silloin puhuttiin kyllä tulevaisuuden haaveista, joka molemmilla oli asua sillä seudulla missä nykyäänkin. Mies on keksinyt tuon ulkomaan idean vasta paljon valmistumisensa jälkeen. Meillä on kuitenkin niin pitkä suhde takana jo, että sinä aikana on ehtinyt tulla uusia unelmia. Ap

Vierailija
18/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muuttaa. Mieheni yritti yllättää minut kertomalla että pääsisi ulkomaille töihin. Sanoin että saa mennä, mutta ilman minua. Luopui sitten haaveesta.

Saisin itse varmasti töitä ulkomailta jos nyt pakko olisi, mutta en halua muuttaa pois Suomesta ikinä. En koe eettiseksi viedä muiden maassa asuvien työmahdollisuuksia pois, lisäksi maa mihin oltaisiin muutettu on sellainen jossa en halua asua vaikka sitä aina hehkutetaankin.

Vierailija
19/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä ahdistavaa kun tuntuu että toinen on koko ajan lähdössä vaikka meillä on hyvä suhde ja sanoo ettei halua erota. Vaikea luottaa enää yhteiseen tulevaisuuteen. Tosiaan kuin löyhässä hirressä. Vaikka oikeasti hän ei luultavasti edes saa koskaan töitä ulkomailta, koska ei ole mikään alansa huippu. Silti pilaa suhteemme luottamuksen tällä. Ap

Tuon takia ei tahdo erota, kun itsekin tietää, että ei varmaan saa niitä töitä. Mutta hajee kuitenkin kun toteutuessaan se lähteminen on hänelle tärkeämpää kuin suhde.

Hirveäähän tässä on se, että jos sanot että nyt loppuu joko ulkomaan töiden hakeminen tai suhde, niin sinulla ei ole mitään tapaa tietää, lopettaako hän hakemisen vai tekeekö sen sinulta salaa.

Suhde taitaa kuitenkin olla pilalla, kun hän on tehnyt aika selväksi, että suhde ei ole yhtä tärkeää kuin lähteminen, jos tilaisuus koittaa.

Vierailija
20/72 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksu mies sinulla. Kannattaa varmaan jutella asiasta keskenään niin saatatte päästä johonkin yhteisymmärrykseen. Ehkä jokin lisäkoulutus sinullekin tarjoaisi vaihtoehtoja. Maailma on varsin suuri ja jos vain on mahdollista niin kannattaa lähteä tutustumaan siihen. Samalla kasvaa ihmisenä ymmärtämään laajempia kokonaisuuksia ja oppii kuinka asioita tehdään muualla. Jos olet päättänyt jäädä jumittamaan tänne niin älä kuitenkaan estä miestäsi tekemästä omia valintojaan koska se tulee kostautumaan myöhemmin.