Onko muita jotka pidättävät pissahätää äärimmilleen ennenkö menette vessaan?
Välillä kiireessä kaupungilla yms tulee pidäteltyä pitkiäkin aikoja ja välillä kotona ollessanikin varsinkin aamuisin kun pissattaa niin tekisi vain mieli ähkiä ja kiehnätä sängyssä kun ei viitsisi nousta pissalle mutta jonkin ajan päästä on sitten Pakko kun rakkoa painaa..
Kommentit (108)
Odotan yleensä aina viimetinkaan asti ennenkö menen.
En tietenkään, sellainen ei ole terveellistä rakon toiminnalle. Mulla on taipumus saada virtasatietulehduksia muutenkin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kuulemma neuroepätyypillisten juttu. Liittyy vahvasti autismi- ja ADHD-piirteisiin.
Siis neuroepätyypillinen saattaa olla aisti yliherkkä tai aliherkkä ja jos on aliherkkä niin kehon singaalit aivoihin on heikkoja, ei tunne että ois jano tai pissahätä ja näitä asioita tekee harvemmin päivän aikana kuin ihminen normaalisti tekee.
Esim mun ADHD+autismi lapsi kävisi vessassa ehkä kerran tai kaksi päivässä, vasta kun hätä on hänelle todella kova, hän huomaa sen.
Joten oon opettanut tästä hänelle rutiinin että herätessä vessaan ja koulussa ruuan jälkeen vessaan yms. vaikka ei ois hätä. Kun tilanne muuttuu niin se vessa asia jää välistä, jos vaikka koulussa on ollut retkipäivä niin lapsi tulee kotiin eikä ole käynyt kertaakaan vessassa. Pidätys kyky on kyllä todella hyvä eikä oo kertaakaan kastellut esim koulussa housuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kuulemma neuroepätyypillisten juttu. Liittyy vahvasti autismi- ja ADHD-piirteisiin.
Siis neuroepätyypillinen saattaa olla aisti yliherkkä tai aliherkkä ja jos on aliherkkä niin kehon singaalit aivoihin on heikkoja, ei tunne että ois jano tai pissahätä ja näitä asioita tekee harvemmin päivän aikana kuin ihminen normaalisti tekee.
Esim mun ADHD+autismi lapsi kävisi vessassa ehkä kerran tai kaksi päivässä, vasta kun hätä on hänelle todella kova, hän huomaa sen.
Joten oon opettanut tästä hänelle rutiinin että herätessä vessaan ja koulussa ruuan jälkeen vessaan yms. vaikka ei ois hätä. Kun tilanne muuttuu niin se vessa asia jää välistä, jos vaikka koulussa on ollut retkipäivä niin lapsi tulee kotiin eikä ole käynyt kertaakaan vessassa. Pidätys kyky on kyllä todella hyvä eikä oo kertaakaan kastellut esim koulussa housuja.
Ei kyllä kuulosta samalta asialta missä aloituksessa puhe.
T. neuroepätyypillinen jolla ei ole kyseistä vaivaa.
Joskus teen kotona kun hyvä elokuva eikä malta jättää kesken niin tulee pidäteltyä niin kauan että elokuva loppuu sit helpotukselle
Joskus tulee pidäteltyä ja sit kun hätä on liian kova niin menen
Eilen baarissa en malttanut käydä ollenkaan pissalla kun jonot vessaan oki kauheat koko illan... Kotiin tullessa niin kauhea hätä etten pystynyt kunnolla enää liikkumaan joka askeleella meinas karata iha väkisin ja en mitenkään kestänyt vessaan asti vaan pakkl oli kyykkiä pihaan ja kyllä helpotti.
Monesti jo niin järkky hätä vessaan mennessä et pari tippaa pääsee jo tulemaan ku pissattaa nii älyttömästi..
Tälläkin hetkellä pidötän ihan hirveää hätää autossa ja kotiin vielä tunti matkaa.. Saa nähä selviänkö
Yleensä varsinkin vapaa aamuina meinaan pissata alleni ennenkö maltan nousta vessaan
Välillä viimeks tänään ruokaa tehdessä ei vain malttanut mennä pakko oli sen aikaa nytkyä että ruoka valmis ja sitten juoksua vessaan
Kyllä ja tuntuu tuhmalle jos joku vielä huomaa pidättelyni kun kiemurtelen ja hytkyn hädässä
Kyllä mutta se on adhd piirre,sählää kaikkea muuta niin ei malta vessaan.
Tästä on juteltu kavereiden kanssa ja välillä huomautellaan toisiamme et pitäskö jo vessaan ku toinen tyyliin kaksinkerroin lattialla kun pissattaa niin paljon
Töissä en aina pääse vessaan kun pitäisi. Sitt vaan pinnistellään.
Virtsan ja ulosteen tarpeeton pidättely on epäterveellistä. Virtsa voi johtua takaisin munuaisaltaaseen ja aiheuttaa sen tulehduksen pahimmassa tapauksessa tai virtsaummen. Ummen hoito on sitten päivystysasia jota ei pidä vitkuttaa.
Mä olin sellaisessa duunissa jossa ei aina päässyt vessaan kuin ehkä kerran vuorossa. Eli jos iski hätä heti aamusta niin piti pidätellä neljä-5 tuntiakin. Silloin kehittyi hyvä rakko, ei ollut ongelmia. Mutta kun aloitin etätyöt, niin rakko on laiskistunut, kun tulee mentyä heti vessaan, koska voi, ja nyt pitää herätä jo yölläkin pissalle. Olen siksi alkanut taas pidättelemään jonkin aikaa, että jos pääsisi takaisin siihen ettei tarvitse yöllä nousta vessaan.
Välillä pikkarit jo märät ennenkö uskon et nyt on ihan pakko mennä ei kestä hetkeäkään enää
Monesti aamuisin piättelen kun herään pissahätään mutta ei millään viitsis vapaapäivänä nousta ja sit tulee välillä montakin tuntia vitkasteltua ennenkö on pakko mennä