Olen paastonnut 42 h pelkällä vedellä ja nälän tunnetta ei ole tänään ollut ollenkaan
Pitääkö olla huolissaan? Ja en ole uskovainen vaikka paasto sattuikin pitkän perjantain ja pääsiäisen väliin 😅
Kommentit (49)
No ei tarvitse olla huolissaan, niinhän elimistö toimii. Katso joku dokkari missä puhutaan paastosta ja selitetään sen eri vaiheita. Ei ole kauaa kun oli juttua yhdestä brittinaisesta joka oli lääkärin seurannassa vuoden vesipaastolla, hänellä oli ylipainoa varmaan sata kiloa, että oli mistä poltella rasvaa energiaksi.
Kunhan suolaa saat jostain. Muuten kuolet.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan suolaa saat jostain. Muuten kuolet.
Juu suolavettä join aamulla.
Näläntunne häviää suhteellisen nopeasti, mutta jos paastoa pitkittää reilusti yli viikkoon kannattaa huomioida oman painon vaikutus. Itselläni paastoaminen oli helppoa ja ongelmatonta kun olin normaalipainoinen. Ongelmia tuli kun paastosin pitkään ollessani ylipainoinen.
Miksi haluat mennä säästöliekille? Eiks olis mukavampi et jaksaa tehdä asiota, liikkua jne.
Jatka samaan malliin. Kun olet paastonnut 42 päivää, et luultavasti tiedä tästä maailmasta mitään!
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat mennä säästöliekille? Eiks olis mukavampi et jaksaa tehdä asiota, liikkua jne.
No mulla on itseasiassa normaalia pirteämpi ja positiivisempi olo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jatka samaan malliin. Kun olet paastonnut 42 päivää, et luultavasti tiedä tästä maailmasta mitään!
Päinvastoin. Tuossa vaiheessa olis jo muuttunut ihan Einsteiniksi kun aivosoluthan alkaa kasvamaan 24 h paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Säästöliekille menee kitudieetillä eli syömällä jatkuvasti mutta vähän. Paastossa solut menevät autofagiaan, mikä on terveellistä.
Miksi tarvii paastota. Voit syödä myös kevyesti.
aamulla puuroa/salaattia
päivällä kevyt lounas tai hedelmät+salaatit
illalla kevyt välipala.
Päivän mittaan juot maustettua vettä vaikka sitruunalla / teetä.
Paastoa kaikesta paskaruuasta, niin hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvii paastota. Voit syödä myös kevyesti.
aamulla puuroa/salaattia
päivällä kevyt lounas tai hedelmät+salaatitillalla kevyt välipala.
Päivän mittaan juot maustettua vettä vaikka sitruunalla / teetä.
Paastoa kaikesta paskaruuasta, niin hyvä tulee.
Paastolla on lukuisia terveysvaikutuksia. En tee tätä laihtumisen toivossa sillä ylipainoa minulla ei ole.
Puolikuntoisen kehon kanssa ei saa paastota!
Vierailija kirjoitti:
Puolikuntoisen kehon kanssa ei saa paastota!
Missä kohtaa aloittaja sanoi olevansa puolikuntoinen?
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt paasto ei käynnistä mitään säästöliekkiä, vaan voi jopa aktivoida aineenvaihduntaa. Ns. säästöliekki vaatii pitkän ajan vajaalla energiansaannilla, eikä ole ollenkaan niin voimakas ilmiö kuin ihmiset kuvittelevat.
Se on normaalia. Nyt voisit alkaa lopettamaan paastoa hiljalleen. Juo vaikka mehua alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu, paasto tekee virkeät aamut, mutta energia hiipuu iltaa kohti. Rasva ei pala, mut keho haukkaa lihasta, kun muuta ei ole. Rasvavarasto otetaan käyttöön viimeisenä. Oletko jaksanut tehdä mitään lihastreeniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu, paasto tekee virkeät aamut, mutta energia hiipuu iltaa kohti. Rasva ei pala, mut keho haukkaa lihasta, kun muuta ei ole. Rasvavarasto otetaan käyttöön viimeisenä. Oletko jaksanut tehdä mitään lihastreeniä?
Olikohan YLE areenassa vielä se paasto dokkari. Tekisi joillekin hyvää perehtyä tutkittuun tietoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taitaa olla kivasti sitä " vararavintoa " vyötärölle kertynyt "pahan päivän" varalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Väärin. Keho nimenomaan alkaa käyttää ylimääräistä rasvaa ensin. Jonnekin 72 tuntiin saakka voi paastota huoletta, ennen kuin keho mahdollisesti alkaa käyttää lihaksia ravinnokseen. Ihmiskeho on fiksumpi kuin luullaan, ei se elintärkeää lihasta ala ensimmäisenä polttamaan.
Eikö sitä paitsi ihmisen tavalliseen vuorokausirytmiin kuulu se, että aamulla ollaan virkeitä ja illalla aletaan valmistautua levolle? (Ei koske synnynnäisiä iltavirkkuja, koska heitäkin on.) Moni (pätkä)paastoileva on maininnut paaston yhdeksi eduksi vuorokausirytmin vakiintumisen ja normalisoitumisen. Kun illalla ei ole ylimääräistä energiaa, saa yöllä paremmin unen päästä kiinni.
Ei hätää. Ihan normaalia, että nälän tunne lievittyy tai häviää kokonaan 36 h paikkeilla. Ei kumminkaan kannata paastota yli kolmea vuorokautta.