Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei hätää, ei se tartu", lappeenrantalainen Anu Pöllänen tokaisi ihmisille, jotka osoittelivat hänen kehitysvammaista

Vierailija
01.04.2024 |

Lastaan.

https://www.esaimaa.fi/paikalliset/6662275

Onpa ärsyttäviä tuollaiset ihmiset, jotka tuijottaa vähänkään porukasta erottuvaa ja vielä noin näkyvästi. 

Itsellänikin on toinen silmä vähän kiero ja yhden kerran tokaisin yhdelle tytölle, joka tuijotti mua pitkään, että "No, mitä tölläät?". Käänsi sitten katseensa pois. 

Että kyllä mäkin voin napakasti takaisin tokaista jos joku oikein pitkään jää mua tuijottamaan. 

Onko teille tullut vastaavia tapauksia vastaan?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan lapsillekin ärähdätte.... ne kuitenkin eniten tuijottavat kun vielä opettelevat tapoja. 

Kyllä, lapsillekin pitää ärähtää niin oppivat. Tosin nykylapset ja -nuoret ovat sellaisia uniikkeja lumihiutaleita, että ne traumatisoituvat kaikesta ja traumoista selviäminen vaatii vähintään pari vuotta terapiaa, siis per trauma.

Vierailija
22/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vammaisen vanhempi on yliherkkä tällaiselle ja pahastuu jokaisesta pidemmästä katseesta tai sellaiseksi tulkitsemastaan.

Minulla on 2 kehitysvammaisia lasta, joista vamma ei heti näy päällepäin, toinen on hieman "normaalimpi" kuin toinen.

Usein ihmiset katsovat heitä pitkään, kun aprikoivat, miten heihin pitäisi suhtautua kun valkenee, ettei kaikki olekaan heidän kohdallaan niin kuin pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan lapsillekin ärähdätte.... ne kuitenkin eniten tuijottavat kun vielä opettelevat tapoja. 

Kyllä, lapsillekin pitää ärähtää niin oppivat. Tosin nykylapset ja -nuoret ovat sellaisia uniikkeja lumihiutaleita, että ne traumatisoituvat kaikesta ja traumoista selviäminen vaatii vähintään pari vuotta terapiaa, siis per trauma.

Töykeydellä opetat lastakin olemaan töykeä. Sitä niittää mitä kylvää.

Vierailija
24/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tavallisen näköinen, aikuisen kokoinen lapsi yhtäkkiä mörähtä pahalla äänellä ja mulkaisee vihaisen näköisesti, saa kavahtamaan ja tekemään tilaa. Se pistää miettimään, järjestääkö tuo kohta turpajuhlat...

Vierailija
25/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vamnaiset on gsyskoja?!!!!  xd dx

Vierailija
26/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli on vain lievästi, mutta monet katsoo sitä. Yleensä veli vain kujeilee ja lähestyy katsojia kuola susta valuen  ja sieraimesta räkäkulpla pullollaan räjähtämäisillään.

Hokee vain näille tuijottajille että:

- Hajataann, nyt hajiii mua nyt hajiii jalataan ny halataa.

Tahraa ensimmäisen tuijottajan kuolallaan.

Vierailija
27/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vamnaiset on gsyskoja?!!!!  xd dx

Äitis oli kun sua teki 😁

Vierailija
28/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veli on vain lievästi, mutta monet katsoo sitä. Yleensä veli vain kujeilee ja lähestyy katsojia kuola susta valuen  ja sieraimesta räkäkulpla pullollaan räjähtämäisillään.

Mun veli myös nolaa perheensä ja sisaruksensa esittämällä Tom Green kohtauksia tuijottajille.

Vierailija
29/29 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin niin kuvitella. 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän