Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömien haukkujilla ja tukileikkauksien puolustajilla on ihme oletus että juuri he eivät koskaan joudu työttömiksi?

Vierailija
01.04.2024 |

Mikä juuri teistä tekee niin korvaamattomia? Ei voi olla terveyden pysymisestäkään niin varma.

Kommentit (482)

Vierailija
21/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat minä, minä, minä, minä henkilöitä ja ovat todellisuudessa enemmän äänessä kuin tekevät mitään tähellistä/tuottavaa

Vierailija
22/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että voin joutua työttömäksi ja siksi olen säästänyt pahan päivän varalle. Näin jokainen älykäs ihminen toimii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aina saa uuden työn, on jo monta kertaa saanut. Paitsi työtöntä ei kukaan halua, hyvästä syystä.

Vierailija
24/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he joudukaan. Voit olla ihan varma siitä. He nauravat ja ilakoivat, tanssien köyhien päällä. Eikä siitä seuraa yhtään mitään. Tällaiseksi suomalaiset halusivat yhteiskuntansa rakentaa ja näitä arvoja pitää yllä.

Vierailija
25/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle se on selvyys, koska olen eläkeputkessa. Vaikka olenkin työtön, niin olen ihan pian eläkkeellä.

Vierailija
26/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat eläkeloisia, joita ei kosketa työelämän heikennykset,

Kyllä tätä eläkeloista koskettaa työelämän heikennykset. Kuka niitä eläkkeitä maksaa jos ihmiset ei saa palkkaa millä elää ja maksaa niitä meidän eläkkeitä? Lisäksi teen itsekin töitä niin tietysti ne työläisten asiat koskee minuakin ja työkavereitani joiden hyvinvointi on minullekin tärkeää.

Vierailija
27/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle se on selvyys, koska olen eläkeputkessa. Vaikka olenkin työtön, niin olen ihan pian eläkkeellä.

Minua taas Vasemmistohallituksen eläkeputken poisto kyrsii yli kaiken,VM65

Vierailija
28/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä höpiset? Kannatan tukijärjestelmän keventämistä ja en todellakaan elättele mitään kuvitelmia että en itse jonain päivänä saattaisi joutua esim työttömäksi. 

Näen työttömyyden vain paljon todennäköisempänä sellaisessa maassa

jossa yrittäminen ei kannata,

jossa vientiyritykset ovat muutaman risuparta-ahtaajan armoilla,

jossa julkisen sektorin työpaikkoja on kohta yhtä paljon kuin yksityisen sektorin työpaikkoja,

jossa talous ei kasva samaa tahtia naapurimaiden kanssa,

jossa yritykset eivät uskalla palkata ihmisiä koska joutuvat ottamaan näistä vastuun näiden lopputyöuran ajaksi,

ja jossa on kannattavampaa köllötellä kotona kuin yrittää työllistää itsensä.

"Suomessa oli viime vuonna yrittäjiä 13,5 prosenttia kaikista työllisistä. Osuus on suurempi kuin muissa Pohjoismaissa tai Virossa. Osa-aikatyötä Suomessa tehdään vähemmän kuin muissa Pohjoismaissa, mutta enemmän kuin Virossa."

https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2022/suomessa-yrittaminen-y…

Ja mitä työttömyyden todennäköisyyteen tulee ja tukijärjestelmän keventämiseen, niin ei se autuaaksi tee, että kodittomia on joka puolella ja rikollisuus rehottaa. Ja samalla kun tukiverkko on vedetty olemattomiin esim. Usassa ja Iso-Britanniassa, niin palkat voidaan neuvotella niin alas, ettei palkalla tule toimeen. Usassa on ihan normaalia että on montaa työtä tekeviä ihmisiä kodittomana, ja briteissä yli 70 prosenttia köyhistä lapsista on sellaisia, joilla vähintään toinen vanhempi on töissä. Köyhiä lapsia on kolmasosa kaikista lapsista.

Vierailija
29/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska aina saa uuden työn, on jo monta kertaa saanut. Paitsi työtöntä ei kukaan halua, hyvästä syystä.

Mikä se hyvä syy on?

Vierailija
30/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lähes kaikki kaverit on julkisella töissä. Ei heitä työttömyys uhkaa. 

Siis valtiolla, kunnalla, kelassa.

Itse en ole. 

Meidän ylipaisunut julkinen sektori on iso osa ongelmaa. Julkista hallintoa on pakko tehostaa ja karsia kovalla kädellä, ellei saada taiottua merkittävästi lisää työpaikkoja yksityiselle sektorille. Kestämätön tilanne. Enkä tarkoita suorittavaa työtä tekeviä, heitä ei julkisella taida juuri millään alalla olla liikaa.

Vierailija
31/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vähän ihmeissäni, jos en tällä osaamisella saisi mistään maailmankolkasta töitä.

Vierailija
32/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut typerykset luulevat, että työttömät ovat valinneet työttömyyden elämänurakseen. Kuvittelevat että aina vaan samat ihmiset ovat työttömiä ja haluavat nyt saada nämä kuvitteelliset työttömät töihin.

He eivät pysty ymmärtämään sitä, että hyvin moni on ollut työttömänä hetken aikaa elämässään, kunnes on löytänyt uuden työpaikan.

He eivät kestä sitä ajatusta, että itsekin voivat päätyä työttömiksi ja siksi kehittävät päänsä sisällä outoja kuvitelmia työttömistä. Heidän maailmansa romahtaisi, jos he tajuaisivat että itsekin voivat päätyä työttömiksi esim sairauden tai onnettomuuden seurauksena.

Vierailija
33/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä höpiset? Kannatan tukijärjestelmän keventämistä ja en todellakaan elättele mitään kuvitelmia että en itse jonain päivänä saattaisi joutua esim työttömäksi. 

jossa julkisen sektorin työpaikkoja on kohta yhtä paljon kuin yksityisen sektorin työpaikkoja,

jossa yritykset eivät uskalla palkata ihmisiä koska joutuvat ottamaan näistä vastuun näiden lopputyöuran ajaksi,

"Suomessa oli viime vuonna yrittäjiä 13,5 prosenttia kaikista työllisistä. Osuus on suure

Jos rikollisuus rehottaa, rikkaat voivat rakennuttaa paksumpia muureja kotiensa ympärille ja asennuttaa parempia valvontalaitteita. Niin muuallakin maailmassa tehdään. No problem.

Vierailija
34/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Varmaan luulevat ettei asia koske heitä vaan jotain tyystin eri ihmislajia.

Vierailija
35/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä välissä ole työtön? 

Vierailija
36/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että voin joutua työttömäksi ja siksi olen säästänyt pahan päivän varalle. Näin jokainen älykäs ihminen toimii. 

Onnistut hyvin piilottamaan älykkyytesi kirjoitustesi taakse.

Vierailija
37/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa oli viime vuonna yrittäjiä 13

Niin, sitä kutsutaan meillä vielä vankilaksi kun joutuu asumaan muurien sisällä ja on kameravalvonta.

Vierailija
38/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pienituloinen joka ei pysty säästämään ei ole älykäs? Sitäpaitsi säästötkin loppuu aikanaan. 

Vierailija
39/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nämä  saan aina halutessani töitä-tyypit. Saatko jos sairastut vakavasti tai ikä alkaa vitosella? Täälläkin öyhöttää selvästi parikymppiset märkäkorvat, joilla on korkeintaan pari vuotta kokemusta työelämästä ja vielä hyvä usko työnantajiin. Laittakaapa ikä aina kommentin perään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi