Tänään astuu asumistuen leikkaukset voimaan
Olen päättänyt, että varastan joka kuukausi vähintään sen arvosta tavaraa, mitä minulta tukia leikataan.
En kuitenkaan varasta yrityksiltä jotka eivät ole syypäitä leikkauksiin, vaan rikkailta, jotka saavat verohelpotuksia, eivätkä osallistu säästötalkoisiin. Kiertelen siis parempia asuntoalueita, varastelen irtainta omaisuutta ja myyn ne torissa tai kirpparilla.
Kommentit (103)
Älä sitten astu meidän eteisessä olevan karhunraudan päälle. Se on astinlaudan näköisen laatikon sisällä ettei sitä välttämättä heti huomaa. Me pidetään se kyllä lukkojen takana ja sillee ettei se sillain vaarallinen ole, ja koriste-esinehän se meille on.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ainakin tarkistus ensi vuoden helmikuussa. Eli silloin tippuu, paitsi jos saan töitä.
eli siihen asti voi loisia?
Vierailija kirjoitti:
tää on musiikkia korville.ihanaa jatkakaa itkemistä.
Mitä enemmän niitä itkettää, sitä enemmän meitä muita naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin riski nainen. Reippaasti yli 100kg. Ei mua niin vaan ryöstetä. Kerran yritti kaksi huumenaista tulla kotiin, mutta niin vaan äkkiä loikkivat pakoon. Tämän todisti poikani joka oli silloin 4v. Hän sanoi, että onneksi äiti olet iso ja pahannäköinen, niin ei käynyt kuinkaan.
Jep oma terveytesi on riski
Ihmettelen tuota sanan "loinen" käyttöä ihmisestä. Jos sillä tarkoitetaan ihmistä joka elää toisten ihmisten kustannuksella niin silloinhan jokainen yrittäjä on kirjaimellisesti sellainen. Samalla tavalla yrittäjä elää toisten kustannuksella tekemättä välttämättä itse yhtään mitään. Suljen pois tästä kuitenkin yksinyrittäjät ja sellaiset yrittäjät jotka oikeasti tekevät töitä yrityksessään. Tämä vain pohdintana sanan "loinen" käyttämisestä ihmisestä.. Esimerkiksi maatalous saa enemmän tukiaisia kuin työttömyysturvan kustannukset ovat ja tuen käyttäjiä on vähemmän kuin työttömiä. Tätäkin kannattaa miettiä kun ryhmitellään loisia...tiedän toki että nyt älähtävät maanviljelijät.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ainakin tarkistus ensi vuoden helmikuussa. Eli silloin tippuu, paitsi jos saan töitä.
Tämän vuoden ennen tarkistusta voi hyödyntää siten että etsii edullisempaa asuntoa. Kun reilusti aikaa niin hyvällä tsäkällä voi löytää edullisemman asunnon itselle sopivalta alueelta.
Ihmettelen suuresti niitä jota vasta nyt heräävät todellisuuteen ja epätoivon vimmalla kaikki samaan aikaan etsii halvempia asuntoja.
Toki osa on osannut toimia toisin. Eivät jääneet odottamaan josko hallitus peruu nämä muutokset, tai ovat muuten vain saamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota sanan "loinen" käyttöä ihmisestä. Jos sillä tarkoitetaan ihmistä joka elää toisten ihmisten kustannuksella niin silloinhan jokainen yrittäjä on kirjaimellisesti sellainen. Samalla tavalla yrittäjä elää toisten kustannuksella tekemättä välttämättä itse yhtään mitään. Suljen pois tästä kuitenkin yksinyrittäjät ja sellaiset yrittäjät jotka oikeasti tekevät töitä yrityksessään. Tämä vain pohdintana sanan "loinen" käyttämisestä ihmisestä.. Esimerkiksi maatalous saa enemmän tukiaisia kuin työttömyysturvan kustannukset ovat ja tuen käyttäjiä on vähemmän kuin työttömiä. Tätäkin kannattaa miettiä kun ryhmitellään loisia...tiedän toki että nyt älähtävät maanviljelijät.
Sulla ei siis käsitystä miksi maanviljelijät saavat tukea tai miksi yritystukia maksetaan. 😏 Ja ei en ole kumpikaan, mutta sen verran lukenut kansantaloutta että ymmärrän perusasiat toisin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei siis käsitystä miksi maanviljelijät saavat tukea tai miksi yritystukia maksetaan. 😏 Ja ei en ole kumpikaan, mutta sen verran lukenut kansantaloutta että ym
Olen erittäin hyvin perillä miksi tukia maksetaan. Olen hyvin perillä myös siitä millaista on terve markkinatalous ja tiedostan hyvin kuinka se toimii ja millä ehdoilla. Osaan erottaa myös kapitalismin ja markkinatalouden. Olen hyvin perillä myös tukien vääristävästä vaikutuksesta markkinataloudessa. Olen varma siitä että suomalaiset eivät ole niin tyhmiä kuin usea kapitalistiksi itseään nimittävä luulee "vaalikarjan" olevan.
En saa mitään tukia joten ei vaikuta muhun. MENKÄÄ TÖIHIN!!!
Vierailija kirjoitti:
ei vaikutakkaan normaali ihmisiin vain laiskoihin kotona makaajii.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin riski nainen. Reippaasti yli 100kg. Ei mua niin vaan ryöstetä. Kerran yritti kaksi huumenaista tulla kotiin, mutta niin vaan äkkiä loikkivat pakoon. Tämän todisti poikani joka oli silloin 4v. Hän sanoi, että onneksi äiti olet iso ja pahannäköinen, niin ei käynyt kuinkaan.
Riski ja ylipainoinen eivät ole sama asia.
Ei asumistuen leikkaus vaikuta "tavalliseen" työttömään millään lailla. Työttömistä suurin osa on jo toimeentulotukiasiakkaita, ja toimeentulotuki kompensoi mahdollisen asumistuen leikkauksen.
Hallitus taitaa nyt vähän testailla miten hyvin ihmiset ovat tietoisia Suomen sosiaaliturvajärjestelmästä. Tämän palstan perusteella monen tietämys on täysin nollassa.
Hallitus 1, leikkauksia "puolustavat" öyhöttäjät 0.
Vierailija kirjoitti:
Puolisosi siis elättää sinut.
Töihin olis kiva päästä,ei tunnu mun tiedot kelpaavan mikään. Olet pari vuotta omaishoitajana niin kaikilla sun papereilla voi pyyhkii takamuksen.
Tammikuussa vähenee minulla. 😬 Antakaa niitä töitä, niin olisi helpompaa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli siihen asti voi loisia?
Kyllä, siihen asti voit loisia, ja voit loisia vielä senkin jälkeen jos haluat. Ei asumistuen leikkaus vaikuta teihin toimeentulotukiasiakkaisiin.
Minäpä olen sellainen loinen joka lyö turpiin jos suoraan päin naamaa tullaan sanomaan 👌
Ihmiset, jotka haluavat poistaa Suomen sosiaaliturvan tai muuten vain ajaa pienituloiset/työttömät äärimmäiseen köyhyyteen, voisivat muuttaa johonkin sellaiseen maahan jossa sosiaaliturvaa ei käytännössä ole lainkaan. Esimerkiksi Amerikkaan. Siellä he pääsisivät elämään unelmaansa ja näkemään mitä siitä seuraa kun sairaita ja työttömiä ei auteta. Rankkaa huumeiden käyttöä, ryöstöjä, pahoinpitelyjä sekä muita rikoksia h*oraamista unohtamatta. Toki tuon kaiken voi aika tehokkaasti välttää kun tuosta vain muuttaa paremman väen alueille, mutta edellä mainitut unelmassa eläjät eivät sellaisille alueille pääsisi, vaan he joutuisivat tyytymään tavallisen rahvaan alueisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin.
Näin tehdään, varastelu käy ihan työstä.
kyllä turpaa saat ja joudut poliisien kans tekemisiin.pahimmas tapauksessa menetät henkes.
Et sä voi tontillasi koko aikaa päivystää. Kun olet poissa, niin vien puutarhaletkusi ja robottiruohonleikkurisi latausaseman. Leikkuria en vie, kun siinä voi olla paikannin.
Hyvä, tee näin. Kuukauden päästä mä tuun ja vien kaikki sun nyysimät jutut :D Ja kuukauden päästä taas! Pääsen vähemmällä. PS. Missä päin asut?
Vuokranantajan kilpailutus toi tulosta, vuokra aleni 250 euroa. Uhkasin poismuutolla jos ei päästä sopuun.