Henkinen herääminen on tietoisuuden kasvua, siirtymistä toisesta todellisuudesta toiseen, muutos omassa tietoisuuskentässä
Monet ihmiset inhoaa tätä termiä jo pelkästään sen takia, että se luo sellaisen ihan oudon vääristymän ulkopuolisille ihmisille kun siitä puhuu. Moni ajattelee sen olevan jotain uskonnollista tai jotain hihhulointia. Jotkut henkisesti heränneet toki vetävät sen leikin ihan pipariksi ja alkavat selittää ihan kaiken jollain viesteillä hengiltä yms. Se on toki ymmärrettävää, että se saattaa kuulostaa ulkopuolisen korvaan aika oudoltakin toiminnalta.
Toki voidaan puhua myös Jumalasta ja yhteydestä Jumalaan, mutta siinäkin yleensä tarkoitetaan enemmän sitä itse tietoisuutta ja rakkautta, sitä vaan kutsutaan Jumala nimellä. Ei henkisesti herännyt pidä Jumalaa minään partamiehenä niinkuin uskonnossa elävät pitävät. Rankaisevana partamiehenä. Ei.
Se on isompaa ymmärrystä, tietoisuuden tason nousemista, ihminen siirtyy toisesta todellisuudesta toiseen yksinkertaisuudessaan.
Tottakai kun tietoisuus kasvaa, ihmisestä tulee automaattisesti maanläheinen ja ihminen alkaa aistimaan energioita jne. Mutta henkisesti heränneen ihmisen kannattaa myös yrittää pitää jalkoja maassa. Niistä asioista mitä tapahtuu voi myös puhua ihan maallisin termein.
Se on vaikea matka, ihminen kasvaa rakkauteen, eli siis "jumal" yhteyteen. Siitä on kysymys.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten herätä? Olen meditoinut ja lukenut kirjoja aiheesta jo vuosia, mutta mitään heräämistä ei ole tapahtunut.
Mulla kundaliinijooga laittoi kaiken liikkeelle.
Kundaliinijoogaa ei suositella. Tietoisuutta voi kehittää lukemalla ja osallistumalla henkiseen koulutukseen. Energiat nousevat luonnollisen kehityksen myötä turvallisesti. Kundaliini jooga aiheuttaa energioiden liian aikaisen nousun ja se on vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten herätä? Olen meditoinut ja lukenut kirjoja aiheesta jo vuosia, mutta mitään heräämistä ei ole tapahtunut.
Kundaliinijoogaa ei suositella. Tietoisuutta voi kehittää lukemalla ja osallistumalla henkiseen koulutukseen. Energiat nousevat luonnollisen kehityksen myötä turvallisesti. Kundaliini jooga aiheuttaa energioiden liian aikaisen nousun ja se on vaarallista.
Ootteko rehelllisesti miettineet mitä nämä "energiat" on?
Älytöntä että yliluonnollisesta menee kaikki muu läpi, mutta kun persoonallinen henki ei vaan käy.
Ja kuitenkin juur persoonallisuus määrittää meitä vahvasti. Mistä se siis on lähtöisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko rehelllisesti miettineet mitä nämä "energiat" on?
Älytöntä että yliluonnollisesta menee kaikki muu läpi, mutta kun persoonallinen henki ei vaan käy.
Ja kuitenkin juur persoonallisuus määrittää meitä vahvasti. Mistä se siis on lähtöisin?
Ärettömästä, rajattomasta hiljaisuudesta.
"Totuus ei ole tyhjyyttä"
Tämä pitää osaittain paikkassa, sikäli, että tyhjyydessä ei ole mielikuvaa maailmankaikkeudesta, maailmasta eikä siinä olevista ilmiöistä ego mukaan lukien,
siksi se on tyhjä, ykseys.
Sikäli tämä ei pidä paikkansa, sillä tyhjyys pitää sisällänsä valtavan, sanoinkuvaamattoman autuuden, mitä on mahdotonta kuvitella, saati ymmärtää, ennen, sen hetken, sen jälkeen kun sen on kohdannut.
Raamattu käskee hylkäämään kaikki salatiet, siis esoteerisen ja okkulttisen ajattelun ja toiminnan ja gnostilaisuuden.
Vasta kun Jeesus herättää ihmisen ja muuttaa ihmisen sydämen ja mielen, ihminen alkaa kulkea maailmassa valkeutena ja myös suolana tietä, joka tarkoittaa hengellistä kasvua ja kulkemista Jumalan ja Kristuksen Hengen ohjauksessa. Tällöin ihminen pääsee "tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä", kertoo Kol. 2:3.
Ei henkisesti herännyt pidä Jumalaa minään partamiehenä niinkuin uskonnossa elävät pitävät. Rankaisevana partamiehenä. Ei.
Ei tietenkään pidä, koska henkinen ihminen on vielä väärällä tiellä, eikä hän vielä tunne oikeaa Jumalaa.
Ei parta ja se, jos Jumala on ilmoittanut itsensä maskuliinisena ja Jeesus syntyi maailmaan miehenä, jolla oli ajan hengen mukaan se partakin, Jumalasta tee jotain parta-miestä. Hän on Pyhä Jumala, parralla tai ilman. Ja tämä Jumala on sekä rakkauden että tuomion Jumala. Hän on rakkaus, mtta hänen pyhyytensä vaatii parannuksenteon, muuten ei ole pääsyä hänen pyhään läsnäoloonsa, siis taivaaseenkaan. Syntinen ihminen ei yksinkertaisesti kestäisi Jumalan pyhyyden edessä, jos hän pääsisi Jumalan eteen syntisenä, vaan sellainen palaisi synnituskissaan, havaitessaan oman tilansa täysin paljastettuna, koska Jumalan oma valo, puhtaus ja pyhyys eli kirkkaus paljastaa kaiken synnin. Siksi tarvitaan Jeesus, joka puhdistaa, tekee ihmisen kelvolliseksi ja kykeneväksi astumaan Jumalan pyhyyden eteen.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu käskee hylkäämään kaikki salatiet, siis esoteerisen ja okkulttisen ajattelun ja toiminnan ja gnostilaisuuden.
Vasta kun Jeesus herättää ihmisen ja muuttaa ihmisen sydämen ja mielen, ihminen alkaa kulkea maailmassa valkeutena ja myös suolana tietä, joka tarkoittaa hengellistä kasvua ja kulkemista Jumalan ja Kristuksen Hengen ohjauksessa. Tällöin ihminen pääsee "tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä", kertoo Kol. 2:3.
Salatieteissä ymmärtämiseen pyritään tässä elämässä ja Kristuksen tuntemiseen pyrkimisessä milloin?
Henkinen herääminen on vähän kuin Matrix-elokuva: jäätkö uneksimaan ja korjailemaan tätä maailmaa omalla "henkisyydelläsi" vai haluatko nähdä totuuden.
Luulet, että maailma voidaan valloittaa omin ponnisteluin.
Kun olet turhautunut ulkoisesti ja ajaudut sisäänpäin, tunnet:
'Että on olemassa ihmistä korkeampi voima.
Vain yksi Olento voi tuntea Todellisuuden.
Tuo yksi ainoa Olento on itse Todellisuus ja itse Tietoisuus.
On sangen nielenkiintoista havaita, että vaikka maailmankaikkeus ja siinä olevat ilmiöt ovat vain ajatuksia niin miten todellisilta ne silti tuntuvat.
Mielenkiintoiselta on myös havaita miten tämä todelliselta tuntuva maailma osoittautuu pelkäksi ajatusluomukseksi.
Sillä kun ajatus ilmenee, kaikki ilmenee.
Kun ajatus ei ilmene, mitään ei ilmene.
Tämän voi jokainen itse huomata, kun nukutaan ei olla tietoisia ajatuksista eikä maailmasta.
Kun ollaan hereillä, niin ollaan ajatuksista tietoisia ja samalla maailmasta. Ne ilmestyvät aina samaan aikaan ja yhdessä.
Kun mieli hiljenee ja tullaan kohtaan jossa ajatus toiminto lakkaa kokonaan niin kaikki näkyvä liukenee olemattomiin.
Kun kaikki ajatuskasvannaiset katoaa, niin Tietoisuus pysyy muuttumattomana tiedosti se maailman tai ei.
Ero on siinä kun Tietoisuus tiedostaa menttaalisen kohteen, se tiedostaa kaksinaisuuden.
Kun Tietoisuus ei tiedosta menttaalista kohdetta, se tiedostaa ykseyden.
Onko kukaan muu tässä ryhmässä tutkinut po olevaa aihetta?
Eli mikä on ideaalisi? Tyhjässä hiljaisuudessa tököttävä sielu? Whats the point?