Henkinen herääminen on tietoisuuden kasvua, siirtymistä toisesta todellisuudesta toiseen, muutos omassa tietoisuuskentässä
Monet ihmiset inhoaa tätä termiä jo pelkästään sen takia, että se luo sellaisen ihan oudon vääristymän ulkopuolisille ihmisille kun siitä puhuu. Moni ajattelee sen olevan jotain uskonnollista tai jotain hihhulointia. Jotkut henkisesti heränneet toki vetävät sen leikin ihan pipariksi ja alkavat selittää ihan kaiken jollain viesteillä hengiltä yms. Se on toki ymmärrettävää, että se saattaa kuulostaa ulkopuolisen korvaan aika oudoltakin toiminnalta.
Toki voidaan puhua myös Jumalasta ja yhteydestä Jumalaan, mutta siinäkin yleensä tarkoitetaan enemmän sitä itse tietoisuutta ja rakkautta, sitä vaan kutsutaan Jumala nimellä. Ei henkisesti herännyt pidä Jumalaa minään partamiehenä niinkuin uskonnossa elävät pitävät. Rankaisevana partamiehenä. Ei.
Se on isompaa ymmärrystä, tietoisuuden tason nousemista, ihminen siirtyy toisesta todellisuudesta toiseen yksinkertaisuudessaan.
Tottakai kun tietoisuus kasvaa, ihmisestä tulee automaattisesti maanläheinen ja ihminen alkaa aistimaan energioita jne. Mutta henkisesti heränneen ihmisen kannattaa myös yrittää pitää jalkoja maassa. Niistä asioista mitä tapahtuu voi myös puhua ihan maallisin termein.
Se on vaikea matka, ihminen kasvaa rakkauteen, eli siis "jumal" yhteyteen. Siitä on kysymys.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Henkisyys näkyy olevan ansaintakeino. Kaupallista hommaa. Myyn energiaa, parannusta, retriittejä, kiviä, koruja, naiseuden voimaa, miehisyyden voimaa jne. Kun ei työnteko onnaa tai huvita.
Se muuttuu sellaiseksi kuten hyväntekeväisyyskin, koska ulkopuolinen maailma on sairas ja kapitalistinen. Se hakee hyötyä sellaisestakin missä hyötytavoittelua ei pitäisi olla ja tavoittelu olisi pikemminkin pientä tappiota aiheuttavaa kuten yleinen oppivelvollisuus, julkinen liikenne ja terveydenhuolto. Näissäkin asioissa pyritään tekemään voittoa. Ideologia on vääristynyt voiton tavoitteluun ja jatkuvaan nousuun. Ei nähdä henkisten voittojen kasvua, vaan materiaalinen tappio. Tässä mielessä on vain materiaalinen pylväs joka näyttää numeroita. Ei nähdä pylväitä joissa näkyy ihmisten oppineisuus. Niitäkin kuvaillaan arvosanoina ja haetaan tuottavuutta.
Luonnossa tämä ilmenee sellaisena että talvesta ja syksystäkin ( lepovaihe) yritetään lypsää hyötyä ja tehdä töitä aikana, kun luonto lepää ja on mennyt horrostilaan. Tällöin ennen ihmisetkin oleilivat suurimman osan ajasta tuvan lämmössä odotellen kevättä ja kesää eläen säästöillä. Työn määrä oli hyvin vähäinen. Kristillisen maailman käännekohta oli Simon Maguksen esittämä provokaatio Pietarille pyhänhengen ja taikojen ostosta. Simon Magus näki kirkon heikkouden. Hän todennäköisesti näki tulevaisuuteen aneiden oston ja kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa ideologian, jota Pietari markkinoi tietoisesti Paavalin kanssa tai tietämättään. Elettiin käännekohtaa ja Simon Magus tarjosi pelastusta sisältä ulospäin ja kirkko tarjosi ulkopuolelta ihmisille pelastusta ja suoranaista harhaoppia. Simon Magus oli siis oikeassa. Hän oli myös opillisesti lähempänä Jeesusta, koska oli Jeesuksen serkun Johanneksen oikea käsi ja oppilas. Pietari oli vain "kalastaja tai troolari. Hän oli myös kolmesti kieltänyt mestarinsa ja jäljelle jäi vain enää bisnes tai rahan tekeminen sekä marttyyriys myöhemmin. Tästä syystä kirkot on suuri bines monissa maissa ja kirkot on myös se joka ylläpitää kurjuutta ympäri maailman ja ihmiset elävät hyväntekeväisyyden varassa. Heitä roikutetaan mukana löyhässä hirressä. Ruokitaan kuten tulisikin, mutta ei riittävästi että he vapautuisivat ja alkaisivat ajattelemaan omilla aivoillaan. Hyväntekeväisyyttä vastustavat taas kehoittavat opettamana itse kalastamaan tai tekemään itse leivät. Tällä tavoin he saavat itse enemmän ja pesevät kätensä koko julmasta todellisuudesta, jossa pitäisi kuitenkin säätää koko maapallon kattava perustulo kaikile ihmisille ja jakaa leivät ja kalat kaikkien kesken. Myös tarjota sivistys. Koska sivistys ei mene jakeluun tyhjällä vatsalla.
Ahneuden takia henkisyys on edelleen bisnes ja kyynikot näkee sen bisneksenä ja negatiivisenä asiana, jossa joku yrittää aina hyötyä. Siksi maailma on turvaton ja ovia ei avata ja on lukkoseppiä. Syntyy paskakierre jota sinäkin hyvä ystäväni ylläpidät keinohengittäen rahakirstuasi ilman että yskäiset yhtään ainutta lanttia vahingossakaan muidn hyödyksi. Pelkäät hyvän menetystä ja että hyvyys olisi numero tai lätäkkö, joka kuivaa kasaan. Simon Magus opetti toisin.
Aina jos "henkisyyteen" liittyy raha tai seksi, se ei ole oikeaa henkisyyttä. Se ei ole bisnestä.
Eikä tarvitse etsiä mitään, kaikki on koko ajan olemassa sinussa itsessä ja tässä hetkessä. Sen hoksaaminen onkin eri asia ja kun sen tajuaa, ei mikään periaatteessa ulkoisesti muutu, mutta koko ajatusmaailmasi on muuttunut. Mielen rauha.
Vierailija kirjoitti:
Aina jos "henkisyyteen" liittyy raha tai seksi, se ei ole oikeaa henkisyyttä. Se ei ole bisnestä.
Eikä tarvitse etsiä mitään, kaikki on koko ajan olemassa sinussa itsessä ja tässä hetkessä. Sen hoksaaminen onkin eri asia ja kun sen tajuaa, ei mikään periaatteessa ulkoisesti muutu, mutta koko ajatusmaailmasi on muuttunut. Mielen rauha.
Siis olen aina mainostanut tätä oppilailleni ja opetuslapsilleni että se on kuin ympäri käännetty käytetty kondomi. Maailma käääntyy ympäri sisältä ulos ja ulkoa sisään.
Vierailija kirjoitti:
Miten herätä? Olen meditoinut ja lukenut kirjoja aiheesta jo vuosia, mutta mitään heräämistä ei ole tapahtunut.
Ns henkistä heräämistä ei voi itse tehdä.
Meditaatio on yksi keino jolla sitä yritetään.
Meditaation suorittaja on luonut mielikuvan päämäärästä johon meditaatiolla pyritään.
Meditaation harjoittaja pyrkii muuttamaan "sen mikä on" joksikin mitä se ei ole.
Ponniskelu paremmaksi tulemaksi on omaedun tavoittelua, itsekeskeistä, itsekästä toimintaa, siksi se ei toimi.
Kaikki ponniskelu vahvistaa mielikuvaa päämäärästä jonka mieli on luonut ja näin ollen estää mielen tyhjentymisen ajatuksista.
Ego koostuu ajatuksista, muistikuvista ja mielikuvista, muulla tavalla egoa ei ole olemassa.
Niin kauan kun mieli ei ole tyhjä kaikista ajatuskasvannaisista, siis egosta, niin ei ole henkistä elämää.
Ehkä kysyt, miten henkisyys viriää?
Se viriää Itsetuntemuksen myötä, kun kohtaamme itsemme sellaisena kun me todella olemme, eikä sellaisena kun haluamme olla, joka on harhaa.
Tietoisuus tosiasioista avaa oven Itsetuntemukseen ja paljastaa ne harhat jossa elämme.
Tiedostamiseen ei sisälly pyydettä olla jotakin tai tulla joksikin.
Pyyteen toiminta tapojen ymmärtäminen on vapautta harhoista ja illuusiioista joitten vankeja ja orjia olemme.
Tuo keskittyy vain egoistisesti itseensä. Jumala on korkeampi voima ja persoona, joka haluaa olla yhteydessä kuhunkin meistä henkilökohtaisesti rukouksessa. Tämän tien Jumalan luokse avasi Jeesus. Hän sanoi "minä olen tie, totuus ja elämä".
Tavallaan kun tietoisuus kasvaa ihminen siirtyy myös toisenlaiselle aikajanalle. Tietoisuudessa voi olla myös välillä hankala elää kun ymmärtää enemmän sitä missä tilassa maailma ja Suomikin ovat. Kaikkein onnellisimpia taitavat olla ihmiset, jotka eivät mieti liikaa ja elävät tavallista tylsää elämää. Mutta, on siinä se huono puoli kyllä, että jos ei lisää tietoisuutta ihminen on myös sokea virheille, omille ja myös voi tulla helpommin huijatuksi. Tietoisuus lisää ns.maailmantuskaa, koska joutuu hyväksymään myös sen pahuuden. Tunnistan n.s tavalliset ihmiset siitä, että he eivät puhu siitä, että pahoja ihmisiä oikeasti olisi olemassa. Sillä tietoisuuden tasolla eletään kuplassa ja pahuudesta ei sovi puhua. Syvällisempien asioiden miettiminen tuntuu heistä raskaalta tai vaihtoehtoisten teorioiden miettiminen hulluudelta. Et voi noiden ihmisten kuullen keskustella esim. erilaisista uskonnoista, uskomuksista, käsityksistä tms. ilman, että he katsovat vähän kieroon, että onko tuo hullu. Koska siinä heidän tietoisuuden tasossaan on vain se yksi heihin ohjelmoitu todellisuus. Joskus matalassa tietoisuudessa elävät ihmiset joiden oma ajattelu kyky on niukkaa voimakkaan intuition omaavat ihmiset saattavat vaikuttaa jopa harhaluuloisilta vaikka intuitio osuisi täysin oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Käsitykseni mukaan kristillisen henkisyyden/hengellisyyden näkökulmasta se, että ihminen puhuu itsestään "heränneenä" tuo vähän riskaabelejä ylpeyden viboja - mutta olen toki ihan avoin sille, että omasta näkökulmastani luin sellaista, mitä joku teistä aikaisemmista viestittäjistä ei tarkoittanut.
Se tulkinnan vääristymisen riskihän meillä kaikilla ihmisillä tietysti on ja olen huomannut, että sitä esiintyy paljon heränneissä ns. uushenkisissä newage-piireissä, jossa usein tuntuu olevan sellaisia olkiukko-näkemyksiä kristinuskosta, hiukan epämääräisiä ns. urbaaneja legendoja, joita jopa uskonnon akateemiset tutkijat debunkkaavat helposti - seuratkaa esim. tutkijat ALEKSI MARKKANEN ja JYRI KOMULAINEN - kuten esimerkiksi, että kristinuskon keskeiset käsitykset vaikka Kristuksen jumaluudesta ja roolista anteeksiantajana, pelastajana olisi keksitty jossain kirkolliskokouksessa. Asioita tutkineet sanovat lähes aina, että nämä käsitykset ovat paremminkin tarkan Raamatun varhaisiin kirjoituksiin perustuvia käsityksiä ja sieltä huolellisen pohdinnan kautta 'opeiksi" muotoiltuja.
No, niin tai näin, toivotan PÄÄSIÄISEN iloa ja Kristuksen rakastavaa armollisuutta juuri sinulle, miten ikinä ajatteletkaan tai uskotkaan :) Tämä on Salaisuus: Kristus rakastaa ja etsii sinua.
Niin, sen takia yksin armosta jotta kukaan ei ylpeilisi omilla teoillaan. Kaikki on Jumalasta, ja Jeesus tosiaan tie, totuus ja elämä. Kyse on antautumisesta Jumalan tahtoon. Siitä vapaus syntyy ja siinä se pysyy.
Kannattaa varoa kaikkia henkisiä virtauksia joiden juuret on idän uskonnoissa esim. hindulaisuudesssa. Katso Intiaa ja ihmistä siellä. Mitä hedelmää joogan luvattu maa kantaa? Mikä on ihmisen arvo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten herätä? Olen meditoinut ja lukenut kirjoja aiheesta jo vuosia, mutta mitään heräämistä ei ole tapahtunut.
Ns henkistä heräämistä ei voi itse tehdä.
Meditaatio on yksi keino jolla sitä yritetään.
Meditaation suorittaja on luonut mielikuvan päämäärästä johon meditaatiolla pyritään.
Meditaation harjoittaja pyrkii muuttamaan "sen mikä on" joksikin mitä se ei ole.
Ponniskelu paremmaksi tulemaksi on omaedun tavoittelua, itsekeskeistä, itsekästä toimintaa, siksi se ei toimi.
Kaikki ponniskelu vahvistaa mielikuvaa päämäärästä jonka mieli on luonut ja näin ollen estää mielen tyhjentymisen ajatuksista.
Ego koostuu ajatuksista, muistikuvista ja mielikuvista, muulla tavalla egoa ei ole olemassa.
Niin kauan kun mieli ei ole tyhjä kaikista ajatuskasvannaisista, siis egosta, niin ei ole henkistä elämää.
Ehkä kysyt, miten henkisyys viriää?
Se viriää Itsetuntemuksen myötä, kun kohtaamme itsemme sellaisena kun me todella olemme, eikä sellaisena kun haluamme olla, joka on harhaa.
Tietoisuus tosiasioista avaa oven Itsetuntemukseen ja paljastaa ne harhat jossa elämme.
Tiedostamiseen ei sisälly pyydettä olla jotakin tai tulla joksikin.
Pyyteen toiminta tapojen ymmärtäminen on vapautta harhoista ja illuusiioista joitten vankeja ja orjia olemme.
Yksi hyvä keino on keskittyä täysillä vain jonkun asian tekemiseen ja kadota taustalle, kun keskittyen tekee asiaa. Yksi toimiva keino suomalaiselle on varmasti pierukävely. Keskittyy pieruihin ja kävelyn askeleisiin. Autoilu on toinen missä voi valaistua tai päästä siihen oikeaan tilaan.
Dissosiaatio ei ole oikea vaihtoehto, mutta sekin on hyvä havaita erillisenä tilana ja huomata sen vaara.
Autoilussa vaarana on että nukahtaa rattiin tai pääse tilaan jossa joutuu unen ja valvetilan välitilaan. Suosittelen siksi ottamaan ratin irti ja pitämään rattia kevyesti vatsan korkuudella lootusasennossa puutarhassa tai olohuoneessa vaikka. Toiset tekee tätä kylpyammeessa. Mikä vain mukava tila voi olla hyvä. Edistyneemmät voi olla kylmässäkin ja tunnustella kylmyyden ei tiloja medioidessaan. Tärkeeää on että kun meditoi, niin ei tee varsinaiseti mitään. Tässä ratti auttaa tosi paljon. Kädet on ratilla ja pidät käsiä rentoina pitäen rattia paikallaan. Jos haluaa niin voi vähän heijata rattia hengityksen tahdissa. Toinen asia jos haluaa aluksi apuja ja on vaikeaa olla tekemättä mitään ja saavuttaa mitään, niin hengitys. Aluksi keskityt hengittämään syvään ja uloshengitystä olisi tärkeää pitää pidempänä kuin sisään hengitystä. Aika pian pääsee tilaan jossa hengittäminen unohtuu. Huom! Jos alat ajatella ja käydä monologia pääsi sisällä, aloita taas hengittäminen. Et saisi suunnitella mitään tai keskustella itsesi kanss mistäään. Mitään neuvotteluita ei myöskään käydä itsensä kanssa. Se on harhaa ja juoni.
Jos meditointi tai ei minkään tekeminen päätyy päiväuniin tai torkkuihin, niin se on ok. On tärkeää antaa vain mennä ja luopua itsensä ohjailusta.
Tämän takia olen ottanut opetuslapsilleni ja oppilailleni ohjelmaan mukaan konkreettisen ratin tai RUORIN. Se tuo aluksi turvallisen tunteen kun voi pitää jostain kiinni ja hitaasti matkan edetessä unohtaa ohjauksen ja antaa imeytyä todellisuuteen. Ratti on tässä taikakalu kuin monilla buddhalaisilla on helmet.
Minun perustaman koulukunnan huomaa ratista. Tätä voi tehdä myös seisaaltaan jos istuminen ei sinäpäivänä onnistu. Seisova ei minkään tekeminen on myös oivallinen tapa. Minä teen sitä päivittäin metrossa tai tramissa ja keskityn samalla keskustan juurtumiseen.
t. alonso, kahdeksannen valokynän värittänyt
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varoa kaikkia henkisiä virtauksia joiden juuret on idän uskonnoissa esim. hindulaisuudesssa. Katso Intiaa ja ihmistä siellä. Mitä hedelmää joogan luvattu maa kantaa? Mikä on ihmisen arvo?
Paul Bruntonit kannattaa lukea niin muutat mielesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan loistava ehdotus, jotenn kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan loistava ehdotus, jotenn kannatan.
Minä käytän Bruttonin lautaa lasketellessa aina!
Syvältä idän opeista todelliseen valoon - kirjasuositus: Gurun kuolema
Vierailija kirjoitti:
Syvältä idän opeista todelliseen valoon - kirjasuositus: Gurun kuolema
Yksi suurin vihje jota olen viljellyt opetuslapsilleni ja laajalle porukalle oppilaista on, että seuratkaa sitä egoanne ja kasvattakaa sitä. Antakaa sen kasvaa kaikessa rauhassa. Ego on yks tärkein prosessi ennen valaistumista ja moni pyrkii pääsemään eroon siitä, vaikkei ole edes kasvattanut egoaan. Egohn alkaa kasvaa voimakkaasti teini-ikäisenä ja pelkästään se prosessi pienellä lapsella, kun hän oppii hyväksymään muiden antaman nimen itselleen ja kasaamaan sen päälle tietoa ja halua siitä kuka onkaan. Egon pitää kasvaa ja paisua sellaisiin mittakaavoihin että se halkeaa. Egon on kuin suuri pääsiäismuna, jonka sisällä on yllätys. Se on se valaistuminen ja ego valmistelee siihen. Syntyy itsestään kunhan muistatte hautoa munaa viisaasti kärsivällisellä rakkaudella. Ego ei ole paha asia tai sellainen mistä pitäisi päästä eroon.
Oikea henkinen herääminen on sitä ,kun palaa kaiken huuhailun jälkeen takaisin juurilleen,kotiin Jeesuksen luokse, ymmärtäessään,että Jeesus todellakin/ sittenkin tarkoitti vain itseään sanoessaan " minä olen tie,totuus ja elämä".
Minun nimeni ei ole korkein ,eikä minun nimessäni ole pelastusta.Ja tietääkseni kukaan ei ole tehnyt ihmeitä,kuten herättänyt kuolleista tai parantanut sairaita omassa nimessään,ei minun eikä sinun nimessäsi,mutta Jeesuksen nimessä kylläkin kuolleetkin heräävät ,sairaudet parantuvat ja demonit lähtevät.( Lähde ihmeisiin :esim youtube).
Kuten oksassa ei ole omaa elämää,henkeä eikä voimaa,ei ole meissäkään itsessämme.Me emme elä ilman Jumalaa,eikä meillä itsellämme ole omaa voimaa tai valtaa.Emme siis ole jumalia itsessämme,muuten pärjäisimme omillamme,itsessämme olisi valtaa ja voimaa.
Kuten oksa kuivuu,jos se katkeaa puusta niin käy ihmiselle,jos hänellä ei ole yhteyttä Jeesukseen Kristukseen.
Näin opettaa Jeesus.
Itsessämme emme ole mitään,mutta "Kristuksessa olemme enemmän kuin voittajia".-Paavali
Näin siis joudumme lopulta jokainen nöyrtymään Jeesuksen edessä,ja tunnustamaan Jeesus on Herra,en minä.
- Ex-abraham hicks oppilas
Vierailija kirjoitti:
Oikea henkinen herääminen on sitä ,kun palaa kaiken huuhailun jälkeen takaisin juurilleen,kotiin Jeesuksen luokse, ymmärtäessään,että Jeesus todellakin/ sittenkin tarkoitti vain itseään sanoessaan " minä olen tie,totuus ja elämä".
Minun nimeni ei ole korkein ,eikä minun nimessäni ole pelastusta.Ja tietääkseni kukaan ei ole tehnyt ihmeitä,kuten herättänyt kuolleista tai parantanut sairaita omassa nimessään,ei minun eikä sinun nimessäsi,mutta Jeesuksen nimessä kylläkin kuolleetkin heräävät ,sairaudet parantuvat ja demonit lähtevät.( Lähde ihmeisiin :esim youtube).
Kuten oksassa ei ole omaa elämää,henkeä eikä voimaa,ei ole meissäkään itsessämme.Me emme elä ilman Jumalaa,eikä meillä itsellämme ole omaa voimaa tai valtaa.Emme siis ole jumalia itsessämme,muuten pärjäisimme omillamme,itsessämme olisi valtaa ja voimaa.Kuten oksa kuivuu,jos se katkeaa puusta niin käy ihmiselle,jos hänellä ei ole yhteyttä Jeesukseen Kristukseen.
Näin opettaa Jeesus.
Itsessämme emme ole mitään,mutta "Kristuksessa olemme enemmän kuin voittajia".-Paavali
Näin siis joudumme lopulta jokainen nöyrtymään Jeesuksen edessä,ja tunnustamaan Jeesus on Herra,en minä.
- Ex-abraham hicks oppilas
Lähdetään nyt siitä että Simon Magus oli oikeassa. Tästä lähdetään eteen päin.
Vierailija kirjoitti:
Kokijan kokemukset heräämisen yhteydessä ei ole tarpeellisia , eikä ole mittari henkisyydestä.
Henkinen herääminen ei tarkoita näkyjen näkemistä, eikä jonkin, olkoonkin kuinka ylevän kokemuksen kokemista., sillä kun kokijana on ego, niin kyseessä on dualistinen kokemus ja näin ollen siinä ei ole kyse henkisyydestä.
Hiljaisuus on henkisyyden korkein muoto.
joka viriää itsetuntemuksen myötä kun ymmäretään pyyten toiminta tavat.
Niin kauan kun pyyde haliitsee elämäämme,
ei sisäinen rauha vallitse meissä.
Osa saanut myös henkisiä hyökkäyksiä, vain siksi että tietoisuutta ja heräämistä. Kannattaa miettiä suojausta ja positiivista energiaa. Ja kännykän vähentämistä ennen unta yms laitteet.
Se menee niin päin, että maailma ja todellisuus on samanlainen, mutta sitä analysoi eri lailla. "avoimin ja viisain silmin ja korvin".