Henkinen herääminen on tietoisuuden kasvua, siirtymistä toisesta todellisuudesta toiseen, muutos omassa tietoisuuskentässä
Monet ihmiset inhoaa tätä termiä jo pelkästään sen takia, että se luo sellaisen ihan oudon vääristymän ulkopuolisille ihmisille kun siitä puhuu. Moni ajattelee sen olevan jotain uskonnollista tai jotain hihhulointia. Jotkut henkisesti heränneet toki vetävät sen leikin ihan pipariksi ja alkavat selittää ihan kaiken jollain viesteillä hengiltä yms. Se on toki ymmärrettävää, että se saattaa kuulostaa ulkopuolisen korvaan aika oudoltakin toiminnalta.
Toki voidaan puhua myös Jumalasta ja yhteydestä Jumalaan, mutta siinäkin yleensä tarkoitetaan enemmän sitä itse tietoisuutta ja rakkautta, sitä vaan kutsutaan Jumala nimellä. Ei henkisesti herännyt pidä Jumalaa minään partamiehenä niinkuin uskonnossa elävät pitävät. Rankaisevana partamiehenä. Ei.
Se on isompaa ymmärrystä, tietoisuuden tason nousemista, ihminen siirtyy toisesta todellisuudesta toiseen yksinkertaisuudessaan.
Tottakai kun tietoisuus kasvaa, ihmisestä tulee automaattisesti maanläheinen ja ihminen alkaa aistimaan energioita jne. Mutta henkisesti heränneen ihmisen kannattaa myös yrittää pitää jalkoja maassa. Niistä asioista mitä tapahtuu voi myös puhua ihan maallisin termein.
Se on vaikea matka, ihminen kasvaa rakkauteen, eli siis "jumal" yhteyteen. Siitä on kysymys.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten herätä? Olen meditoinut ja lukenut kirjoja aiheesta jo vuosia, mutta mitään heräämistä ei ole tapahtunut.
Mulla kundaliinijooga laittoi kaiken liikkeelle.
Tätä olen jo jonkin aikaa miettinyt, että pitäisi aloittaa. Toisaalta mietin onko se tässä vaiheessa järkevää, kun olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja pitää pystyä toimimaan normaalisti arjessa. Olen kuullut, että kundaliinin herääminen on melko hurja kokemus. Onko se siis sama asia kuin henkinen herääminen tai mikä ero niissä on? Vai onko ero siis vaan siinä miten se tapahtuu?
Voi olla voimakas, mulla oli ne pari ekaa kuukautta etenkin tosi vaikeat kun en ollut tottunut noihin energioihin. Onneksi kuitenkin tiesin mistä on kyse ja maadoittuminen on tärkeää tuolloin. Ei yksin kannata lähteä nostatteleen, olisi hyvä että apuna olisi joku asiaa perehtynyt, esim. asiaan erikoistunut joogastudio tai guru.
Mulla on instassa pari henkisesti herännyttä kavereissa, en tosin arvannut heitä tällaisiksi ennen kuin aloin seuraamaan. Syöte täpösen täynnä sitä heränneisyyttä ja muiden lampaiksi haukkumista. Siis aamusta iltaan samaa lätinää. Kiitti vaan, olen mieluummin nukkuva lammas kuin henkisesti herännyt, jos heränneet pitävät itseään parempina ihmisinä ja joutuvat todistelemaan sitä somettamalla asiasta jatkuvasti.
Faktatietoisuus on oivaltaa, että monet asiat (mukaaan lukien ihmiset, maat, uskonnot ja kultttuurit) näyttävät olevan aina samat koska muutos tapahtuu hitaaasti, ja pienistä, hitaista muutoksista kasvaa vähitellen suuria muutoksia. Faktatietoisuutta on panemallla asiat oikeisiin mittasuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten herätä? Olen meditoinut ja lukenut kirjoja aiheesta jo vuosia, mutta mitään heräämistä ei ole tapahtunut.
Tätä olen jo jonkin aikaa miettinyt, että pitäisi aloittaa. Toisaalta mietin onko se tässä vaiheessa järkevää, kun olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja pitää pystyä toimimaan normaalisti arjessa. Olen kuullut, että kundaliinin herääminen on melko hurja kokemus. Onko se siis sama asia kuin henkinen herääminen tai mikä ero niissä on? Vai onko ero siis vaan siinä miten se tapahtuu?
Voi olla voimakas, mulla oli ne pari ekaa kuukautta etenkin tosi vaikeat kun en ollut tottunut noihin energioihin. Onneksi kuitenkin tiesin
Kiitos! Olenkin ton Lopezin videoita katellut joskus, mutta en tota. Eli ei ole sama asia. Täällä Tampereella onkin joku kundaliinijoogastudio, en nyt muista nimeä.
Mitä "henkisyyden" opasta kopiot, ap?
Mitä teki munkki ennen valaistumista? Kantoi vettä ja pilkkoi puita. Mitä tekin munkki valaistuttuaan? Kantoi vettä ja pilkkoi puita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on instassa pari henkisesti herännyttä kavereissa, en tosin arvannut heitä tällaisiksi ennen kuin aloin seuraamaan. Syöte täpösen täynnä sitä heränneisyyttä ja muiden lampaiksi haukkumista. Siis aamusta iltaan samaa lätinää. Kiitti vaan, olen mieluummin nukkuva lammas kuin henkisesti herännyt, jos heränneet pitävät itseään parempina ihmisinä ja joutuvat todistelemaan sitä somettamalla asiasta jatkuvasti.
Ei aidosti heränneet koe tarvetta haukkua muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aidosti heränneet koe tarvetta haukkua muita.
Jatkan. Tai pidä itseään muita parempina.
Kaikenlaisia se leipä elättääkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täällä. Aloitin ensin kundaliinijoogan ja siitä vajaan vuoden kuluttua koin kundaliinienergian nousun.. Se laittoi asioihin vauhtia. Paljon itsetutkiskelua ja tunnetyöskentelyä.. Ja lopulta herääminen tapahtui..
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole meditoinut enkä kovin montaa kirjaakaan aiheesta lukenut. Henkisyyttä yms termistöä pidän outoina itselleni, asiat joita ne kuvaavat kun ovat aina olleet osa elämääni. Olen pitänyt niitä tarkkailun, kuuntelemisen, järjellisen ajattelun sekä intuition yms yhdistelmän tuotoksena. Synkronismi on ollut arkipäivää niin kauan kuin muistan, samoin pienet enteet.
Viime vuoden aikana olen vasta tutustunut tarotkortteihin, kiviin ja sensellaisiin, mutta ne ovat enemmän vain jotain rekvisiittaa, mikä on ihan eri juttu kuin se mitä olen ollut jo luonnostani.
Henkinen heraaminen on väärää hengellisyyttä, sen voi sanoa olevan saatananpalvontaa. Epäusko on suurin synti. Nykyisin on paljon vääriä opettajia joita ihmiset kuulee korvasyyhyn mukaan. Ainoa oikea usko on Rauhanyhdistyksellä, menkää lähimmälle Rauhanyhdistykselle tai suviseuroihin kuulemaan oikeaa Jumalan sanaa. Haluan muistuttaa kaikille että Jumala tuomitsee jokaisen väärähenkisten ikuisesti helvettiin