Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö opiskelemaan miehesi kustannuksella?

Vierailija
31.03.2024 |

Minulla on vakkarityö, mutta työolosuhteet muuttumassa radikaalisti ja voi olla, etten jatkossa enää tässä työpaikassa viihdy, jos ylipäätään töitä edes on jatkossa. Voi olla että väkeä irtisanotaan.

Ihan eri ala kiinnostaisi, mutta sairauteni johdosta minusta ei olisi opiskelemaan töiden ohella, voimat ei riittäisi. Asia on ollut minulle ihan ok.

Nyt mies on todennut, että minun täytyy päästä haluamalleni alalle. Hän kannustaa minua hakemaan kouluun ja jos pääsen, irtisanoutumaan ja alkamaan opiskelijaksi. Hän haluaa minut elättää ja jos tekee tiukkaa niin sitten opintolaina, jonka hän voi myöhemmin maksaa pois. Ei ymmärrä alkuunkaan, miksen hihku innosta 😄

Lähtisitkö tilanteessani opiskelemaan, jos opiskelupaikan saisit?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse irtisanoutua, jää opintovapaalle. 2v ajan säilyy työpaikka.

Vierailija
2/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet kusettaa, muista se!

T: palstamamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ilman muuta! Et varmasti tule katumaan. Mekin ollaan miehen kans opiskeltu kaksi ammattia molemmat ja vuorotellen ja jopa molemmat lapset syntyivät miehen toisen ammatin opiskelun aikana. Olemme erittäin tyytyväisiä ratkaisuihimme. 

Vierailija
4/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
5/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aikanaan elättänyt mieheni hänen opiskellessaan (tai me molemmat opiskeltiin mutta minä kävin töissä sen ohella kun taas mies ei). Joten kyllä opiskelisin nyt miehen rahoilla jos se tulisi ajankohtaiseksi.

Vierailija
6/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa opiskelu on ilmaista.

Vierailija
7/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa opiskelu on ilmaista.

Opiskelu on, mutta eläminen ei. Asuminen ja syöminen maksaa. Sähkö ja vesikin. Myös koulukirjat. Kaipa jotain vaatetta myös joskus pitää pukea ja jotenkin sinne kouluun kulkea. Saati sitten jos perhettä ehtinyt tulla.

Vierailija
8/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet kouluun ja otat opintovapaata. Opintovapaa on vähän sellainen, että sitä on anottava mutta käytännössä sitä on pakko myöntää. Olikohan että puoli vuotta saa työnantaja (ollessaan vittumainen), lykätä opintovapaan aloitusta.

Sitten jos vielä olisi aikuiskoulutustuki, niin sillä sitten paikkaisi talouspuolta. Sitä ei vissiin enää saa. Opintolainaa kai vielä saa.

Mutta älä koskaan ikinä jättäydy miehen elätettäväksi. Tai luota siihen, että mies maksaisi opintolainasi tms.

Vierailija
9/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta älä koskaan ikinä jättäydy miehen elätettäväksi. Tai luota siihen, että mies maksaisi opintolainasi tms.

Monissa suhteissa näin tehdään puolin ja toisin. Normaalia.

Vierailija
10/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tilanteessasi. 

Irtisanouduin. 

Aloin iloisena opiskella. 

2kk meni ja mies ilmoitti ettei huvitakaan maksaa mitään, mun pitää mennä töihin.

ÄLÄ IKINÄ KOSKAAN JÄTTÄYDY MIEHEN VARAAN!!! 

Vierailija
11/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kerta mieskin kannustaa. 

Vierailija
12/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin opiskeltu aiemminkin, toinen silloin maksanut enemmän. Mutta nyt minulla on jo suhteellisen hyvin työllistävä koulutus josta valmistuin 14 v sitten, toinen tutkintoni. Tämä uusi ala olisi sellainen haaveiden ala, joka vaan ei työllistä niin hyvin kuin nykyinen. Mutta jos näen vaikka alan työpaikkailmoituksia, olen aina "tuskissani" että voi, kuinka rakastaisin tuota tehdä, ja miksi en ole alunperin tuohon ammattiin opiskellut!

Nyt miehen mielestä minun pitäisi saada tuo haave toteutettua, ja haluaisi siihen osallistua. Kauniisti ajateltu, kyllä. Ap

Vierailija
13/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvinkin lähteä. Ei kaikki miehet ole kuspäitä.

Vierailija
14/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä voisin lähtee jos löytyis jostain joku kiva kundi rahoittamaan mun opiskelut.

-Perserkki

Vierailija
15/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin hyvinkin lähteä. Ei kaikki miehet ole kuspäitä.

Miehinen kiitos sinulle aidolle naiselle jota ei ole selvästi hapatettu kaikella nykyaikaisella vouhotuksella.

Vierailija
16/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Ei avioliitosssa katsota "sun" ja "mun" vaan kaikki on yhteistä, yhdessä tehdään.

Vierailija
17/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tuon tosiaan noin lupaa, niin kannattaa lähteä. Itse miehenä arvostaisin jos nainen perusteltuun tarjoukseeni tarttuisi. Meitä miehiä on tosin erilaisia, eli sillä varauksella ja itsepä miehesi tunnet. Itse arvostan naisessa halukkuutta kehittyä ja mennä eteenpäin. Jos miehesi tätä arvostaa, lähtisin keskustelemaan tuosta kouluttautumisvaihtoehdosta. 

Vierailija
18/44 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen irtisanoutunut työstä, joka alkoi olla liian hirveää ja tuntui pilaavan koko muunkin elämän. En edes tiennyt, mitä seuraavaksi, mutta aikani päätäni selvitettyä hain yhteishaussa opiskelemaan ja sain opiskelupaikan uudelle alalle.

Ihan suoraan voin tunnustaa, että siinä kohtaa kun mies sai bonuksena saman verran kuin mitä itse tienasin siinä ankeassa työssä neljässä vuodessa, aloin ajatella, että ei tässä ole mitään järkeä, että näiden hilujen takia pilaan koko elämäni. Mutta nyt tosiaan opiskelen siinä toivossa, että pääsen mielekkääseen työhön ja tienaamaan.

Minua mies ei erityisemmin kannustanut, tai ainakaan niin, että olisin huomannut. Mutta ei myöskään saanut kauheaa hepulia. Opiskelen samaa alaa kuin millä mies työskentelee, joten on nämä opinnot vähintään tuoneet minulle hieman parempaa ymmärrystä miehen työstä ja olen pystynyt käymään hänen kanssaan ammatillisia keskusteluja aiheista, jotka aiemmin menivät yli hilseen.

Ilman muuta kannattaa mennä opiskelemaan, kun mies kerran kannustaa!

Vierailija
19/44 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lähtisin. Miksi en?

Vierailija
20/44 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomiakat ovat rahanahneita, kun elävät miesten rahoilla. Ottakaa opintolaina. M25

Kannattaa ottaa thaivaimo niin saat elättää koko suvun Thaikkuihin, suomalainen vaimo taitaa olla lähes ainoita,  joka elättää itsensä  ja aika moni vielä eron jälkeen yhteiset lapset kun miesvauva itkee kun kaikkia rahojaan ei saa tuhlata itseensä vaan omia lapsia täytyy elättää.