Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää mun ihottumia ja allergioita

Vierailija
31.03.2024 |

Taas olen töissä, mulla on naamassa allerginen reaktio. Vaihteeksi. Useammin on ihottumaa tai allergiaa kuin sitä ei ole. Olen allerginen vi tun kaikelle. En jaksa tätä. Olen 29v. muistan kun lukiossakin lintsasin välillä kun mun iho oli niin pahana. En voi töistä lintsata kuitenkaan mutta tämä on niin noloa ja kiusallista.

Mulla oli viime vuonnakin keväällä naamassa pahat ihottumat, kävin vain töissä ja muuten olin kotona. Kerran kävin pizzalla.

Nyt mulla on taas nämä vi tun ihottumat, mua vaan polttaa ja kutittaa naamaan, herään kuin joku dena, kun on allergista turvotusta. 

En jaksa enää. Nää ihottumat pilaa mun elämän. Olen näiden paska ihottumien ja allergioiden vanki. Sitten jos unohdan rasvata mun kropan mua kutittaa niin paljon etten voi keskittyä. Se on muutenkin vaikeaa kun polttaa naamaan niin paljon.

Mulla on ollut paha aknekin aikuisiällä. Olisin päässyt niin helpolla ilman näitä iho-ongelmia. Kokoajan on niin kiusaantunut ja epämukava olo omassa kehossa. Ja sitten taas ne ihottumat katoaa ja kaikki hyvin. Ja sitten taas kuin tyhjästä menee iho pahaan kuntoon. Musta tuntuu nyt siltä, että mun koko elämä jää elämättä ihottumien takia tää on ihan paskaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hellävaraisesti. Käytä hajusteettomia ja väriaineettomia tuotteita.

Älä meikkaa tai käytä koruja jotka voivat ärsyttää ihoa.

Huuhtele kasvot aina ulkoa tulessa.

Käy läpi kaikki ruoka-aineet mitä käytät ja karsi pois kaikki mikä ei sovi. https://www.allergia.fi/allergia/ruoka-ja-juoma/ristiallergiat/

Rasvaa ihoa (itse vaan iltaisin, muuten rasvottuu liikaa).

Käytä allergia lääkettä päivittäin. Tarvittaessa kortisonia.

Jos lääkkeet ja rasvaus unohtuu niin laita kännykkä muistuttaa joka päivä siitä siihen aikaan kun yleensä oot kotona.

Vierailija
2/2 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese hellävaraisesti. Käytä hajusteettomia ja väriaineettomia tuotteita.

Älä meikkaa tai käytä koruja jotka voivat ärsyttää ihoa.

Huuhtele kasvot aina ulkoa tulessa.

Käy läpi kaikki ruoka-aineet mitä käytät ja karsi pois kaikki mikä ei sovi. https://www.allergia.fi/allergia/ruoka-ja-juoma/ristiallergiat/

Rasvaa ihoa (itse vaan iltaisin, muuten rasvottuu liikaa).

Käytä allergia lääkettä päivittäin. Tarvittaessa kortisonia.

Jos lääkkeet ja rasvaus unohtuu niin laita kännykkä muistuttaa joka päivä siitä siihen aikaan kun yleensä oot kotona.

Kiitos. Ajattelin koittaa korealaista kosmetiikkaa, kadun yritystäni. Kasvoni menevät palovammoille jopa monesta perusvoiteesta kuten esim. Aqualan L. 

Rakastan meikata, mutta näytän hmmm mielenkiintoiselta tämän allergiameikkini kanssa. Joudun lisätä rasvaa meikin päälle.

Aina menen suihkuun tultuani ulkoa. Tähän suihkuun ja rasvausrituaaliin menee hitokseen aikaa.

Eilen otin antimistamiinin ja kortisonin. Olisi pitänyt tänäänkin ottaa, mutta toiveajattelin ettei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla