Miksi kukaan tekee lapsia nykyään?
Jos ei esim. yhteiskuntaankaan voi enää luottaa, että tukee lapsia.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihminen ei ole sama asia kuin eläin tai kasvi" niin, mutta ei se nyt täysin niistä poikkeava alienjuttukaan tällä pallolla ole.
Vaikka sua väsyttäis biologiaan vetoaminen koska ajatukset ja kulttuuri on niiiiin ihmisjuttuja ja kaiken yläpuolella, niin silti ihminen on biologinen olento, tunteet on biologisia reaktioita, ja niitä lisääntyminen myös luonnollisesti aiheuttaa.
En aio elää eläinelämää, vaan ihmiselämää tiedostaen olevani myös osa luontoa siinä missä kaikki muukin elollinen.
Eläin tai kasvi ei hirveästi reflektoi, että haluaako lisääntyä vai ei. Onko vauvakuumetta vai ei. Onko sopivaa kumppania vai ei. Onko resurssia hoitaa jälkeläistä vai ei.
Ihmisen prosessi on paljon monimutkaisempi. Jos sinulla on nyt vauvakuume päällä ja ajattelet, että tämä lisääntyminen on nyt vain niin luonnollista ja kaikkimonimutkaisempi
Juujuu ja ole sinä vuorostaan lisääntymättä ihan rauhassa. Mutta ihmisen prosessi ei ole juurikaan sen monimutkaisempi kuin muidenkaan. Toki ajattelulla ja sivistyneisyydellä siitä saa aivan mahdottoman monimutkaisen prosessin, kaikkea voi vatvoa vaikkapa loputtomiin, mutta aivan itsestään se hedelmöittynyt munasolu sitten kuitenkin kehittyy.
Ja lisättäköön tähän vielä, että mulla ei oo sen suurempaa vauvakuumetta eikä ollenkaan jälkikasvua, enkä myöskään ajattele kaikkien sitä haluavan. Kunhan vaan jaan näkemystäni.
Joo jos sä olet ajatellut tehdä lapsia niin että minä ja me muut (yhteiskunta) hommaa sulle tuetaan, niin jätähän tekemättä. Semmoinen ajatusvirhe sulla päässyt lipsahtamaan. Jätä kuule tekemättä, niin lopetetaan ressaamasta tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteeni tulee varmaankin saamaan runsaasti alapeukkuja, mutta olen uskonut jo teini-ikäisestä asti että ainoa syy haluta lasta on se, että halutaan epätoivoisesti elämälleen joku tarkoitus ja lapsen saanti sitten tulee elämän tarkoitukseksi. Eli nyt elämälläni on tarkoitus kun olen äiti/isä ja lapseni tarvitsee minua. Ihmiset eivät kykene hyväksymään sitä ettei elämällä ole mitään suurempaa tarkoitusta.
Yleensä elämän tarkoitus on lisääntyä, aivan joka lajilla. Epätoivoinen ei tarvi olla, jos haluaa toimia biologiansa mukaisesti ja saada ne kivat hormoonicoctailit ja tuntea suurimman rakkauden joka ihmiselle on mahdollista tuntea, eli rakkaus omaa jälkikasvuaan kohtaan.
Missä on määritelty että lisääntyminen on elämän tarkoitus?
Puhdasta logiikkaa. Koska jos lisääntyminen laajassa skaalassa loppuu, loppuu myös elämä. Sun tiedostamaton ongelmasi on, ettet näe omaa pyllyäsi pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suomalaista yhteiskuntaa kauaa, jos ei asenteet muutu.
Miksi asenteet muuttusivat? Globaalin syntyvyyden laskun taustalla on naisten koulutustason nousu, ehkäisymenetelmät, uskonnon merkityksen väheneminen ja arvojen muutos. Aivan kaikki erittäin toivottavia asioita ja kohti pimeyttä mennään, jos näitä lähdettäisiin rapauttamaan.
Niin nytkö ei sitten mennä pimeyttä kohti?
Vierailija kirjoitti:
Ei kelvata toisillemme, liian kovat vaatimukset kummallakin sukupuolella. Monillahan kaikki venyy ja hups huomaakin olevan jo yli 40v ja vieläkin etsimässä sitä "oikeaa". Asialle ei voi tehdä mitään, koska kukaan ei halua muuttua, joten näillä mennään, varmasti rikotaan kaikki ennätykset mitä tulee seksin vähäisyyteen ja parisuhteiden määrään ihan tässä lähivuosina.
Kuvailit juuri minun elämäntarinani.
Ne jotka minusta ovat olleet kiinnostuneita eivät koskaan minulle kelvanneet, enkä minä ikinä kelvannut niille miehille joista itse olin kiinnostunut. Nyt olen 40v, lapsihaaveet kuopattu, ja suoraan sanottuna tuntuu siltä että olen tuhonnut elämäni. Olen ainoa ystävistäni jolla ei ole omaa perhettä.
Olisi jäänyt tekemättä, jos reilut 10 vuotta sitten olisin tiennyt, että maailma menee tällaiseksi ja synnytän lapset joko kuolemaan sodassa tai olemaan jotain tuskaista ja traumatisoitunutta jälleenrakentajasukupolvea. Nyt en ymmärrä niitä, jotka tällaisessa tilanteessa vielä lapsia tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut luottavat siihen, että paremmat ajat vielä palaavat.
Itse uskon siihen että Raamatun ennustukset pahoista ajoista tulevat eikä tässä enää mitään parempia aikoja nähdä. Tiesin jo 17-vuotiaana etten halua lapsia, koska tajusin missä ajassa elämme.
N48
Totta. Itsekeskeisyys, ilkeys, materiaali- ja rahakeskeisyys ja luonnon tuhoaminen tuntuvat olevan tämän päivän muoti-ilmiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteeni tulee varmaankin saamaan runsaasti alapeukkuja, mutta olen uskonut jo teini-ikäisestä asti että ainoa syy haluta lasta on se, että halutaan epätoivoisesti elämälleen joku tarkoitus ja lapsen saanti sitten tulee elämän tarkoitukseksi. Eli nyt elämälläni on tarkoitus kun olen äiti/isä ja lapseni tarvitsee minua. Ihmiset eivät kykene hyväksymään sitä ettei elämällä ole mitään suurempaa tarkoitusta.
Hyvin sanottu, näinhän se on👍
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät blondit saavat mahansa pömpöttämään
Te muut jäätte ilman ja kohtunne kuihtuu
Huvittava olet🤭
Musulmaaneilla ja Lesuilla ei ole ongelmaa lisääntymisessä. Mitäs se pyhä kirja sanoo, lisääntykää ja täyttäkää maat. Tää oppi on euroopassa hyvin valloillaan. Eikä tämä ole rasi.tinen komentti vaan fakta
Nykyajan ihminen on niin minäkeskeinen ettei halua lapsia. Sekin on sitä luonnosta vieraantumista. Lapset on kuitenkin rikkaus.
Koska itsekkäitä ja omien halujensa perässä juoksijoita on aina ja tulee olemaan koska vanhemmuus on sosiaalinen standardi mihin monet tarraavat vaikka geenit ois kuinka kusiset ja tilanne maailmassa mikä tahansa.
Se on hyvä että ihmiset ovat huomanneet kun elämä on hyvää ilman lapsia. Sitäpaitsi suomi ei ole lapsiystävällinen maa
Vierailija kirjoitti:
Jotkut luottavat siihen, että paremmat ajat vielä palaavat.
Itse uskon siihen että Raamatun ennustukset pahoista ajoista tulevat eikä tässä enää mitään parempia aikoja nähdä. Tiesin jo 17-vuotiaana etten halua lapsia, koska tajusin missä ajassa elämme.
N48
Olet oikeassa lukekaa mitä Jeesus sanoi lopun ajoista niin täsmää 100 prosenttisesti nykyaikaan
Rahat ei riitä lapseen. Emme halua elää soppalaelämää, vaan valitsimme lapsettomuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä elämän tarkoitus on lisääntyä, aivan joka lajilla. Epätoivoinen ei tarvi olla, jos haluaa toimia biologiansa mukaisesti ja saada ne kivat hormoonicoctailit ja tuntea suurimman rakkauden joka ihmiselle on mahdollista tuntea, eli rakkaus omaa jälkikasvuaan kohtaan.
No lässyl lässyn. Mä tunnen kyllä suurinta rakkautta omaa ihanaa vaimoa kohtaan. En tarvi lisäksi mitään rääkyvää ipanaa.
Vierailija kirjoitti:
Elämän tarkoitus on subjektiivinen kokemus. Tee merkityksellisiä asioita, ole tärkeä muille, niin saat tarkoituksen elämällesi. Elämällä voi olla tarkoitus ilman lapsiakin. Oma perhe on mielestäni silti hyvin ymmärrettävä perustarve. Ihminen on laumaeläin jota ei ole tarkoitettu olemaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on määritelty
Sivistys ja kulttuuri ovat päälleliimattujs tarroja alastomassa apinassa. Keskimääräinen ihminen on possu vatikossa ilman älyä ja sielua, täysin viettiensä viemänä röhisemässä.
Kysykää omilta vanhemmiltanne sen sijaan että pitää tulla arvostelemaan tuntemattomia. Omat vanhempani hankkivat minut, koska rakastavat minua ja olen parasta, mitä heidän koko elämässään on tapahtunut. Miksi siis eivät olisi hankkineet? Ihmisen perustarpeita ovat onnellisuus, rakkaus ja perhe.
Miksi asenteet muuttusivat? Globaalin syntyvyyden laskun taustalla on naisten koulutustason nousu, ehkäisymenetelmät, uskonnon merkityksen väheneminen ja arvojen muutos. Aivan kaikki erittäin toivottavia asioita ja kohti pimeyttä mennään, jos näitä lähdettäisiin rapauttamaan.