Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko vuokra-asunnon olkkariin seinän ja makuuhuoneiksi?

Vierailija
31.03.2024 |

Lapset kasvun myötä kinaavat ja haluavat tyttö ja poika omat huoneet. Minulla ei ole varaa isompaan asuntoon mutta olohuoneemme on iso ja pitkämallinen ja siihen on kaksi käyntiä eri puolilta kotia. Pohdin voisiko siihen tehdä väliseinän ja lapsille omat huoneet? Toiseen ei jäisi ikkunaa mutta jos seinän jättäisi ylhäältä auki (rakoa) ja sillä valoa kun toisessa isot ikkunat. Miten onnistuisi ja saako vuokra-asuntoon tehdä? Välisermi on nykyisessä huoneessa eikä lapset pidä siitä, ei tee "omia huoneita" kuulemma eikä siis se systeemi riittäisi. Ja olisiko hassua jos reilun kokoisesta lastenhuoneesta tekisikin olohuoneen? Neuvoja ja vinkkejä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä väliseinää ole pakko propata rakenteisiin kiinni. voit siis leventää irtokaappia itse niin että se on sopivan levyinen. Meillä on itse tehty irtoseinä eikä se ole kiinni missään. 

Vierailija
22/25 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisun pitää olla sellainen, että saatte sen purettua ilman vaurioita asunnolle, kun joskus muutatte pois. Vuokranantajalta on joka tapauksessa hyvä kysyä lupa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vuokranantajasi antaisi luvan niin se homma hyytyy siihen, että asuinhuoneessa pitää olla tietynkokoinen ikkuna. Eli ikkunaton huone ei kelpaa asuinhuoneeksi.

Vierailija
24/25 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä väliseinää ole pakko propata rakenteisiin kiinni. voit siis leventää irtokaappia itse niin että se on sopivan levyinen. Meillä on itse tehty irtoseinä eikä se ole kiinni missään. 

Näin teki vuokralaiseni ja poismuuton jälkeen näki selvästi, mitä lattialla oli ollut. Uusiksi meni se parketti, vuokralaisen laskuun tietty.

Vierailija
25/25 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta itse olkkariin. Sinne makuusoppi ja kun menet yöpuulle niin kukaan ei tule olkkariin.

Tämä on ehdottomasti helpoin, toimivin ja halvin ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi