Mitä vain tyttöjen äidit tietävät?
Somessa on Poikien äidit-ryhmä. Mutta kysymys tyttöjen äideille: onko jokin asia yllättänyt? Mikä asia on sellainen, jota et osannut odottaa ja jonka vain tyttöjen äidit tietää?
Aloitan: Minulla on kaksi lasta, molemmat aikuistuvia tyttöjä. Ei ikinä käynyt mielessäkään minkälaisia määriä (pakettikaupalla!) saa kantaa siteitä ja tamponeita kaupasta kotiin, varsinkin jos meillä kaikilla on menkat yhtä aikaa ja varastot huvenneet! En nolostele oikeastaan mitään luonnollisia asioita, mutta myönnän, että silloin suosin itsepalvelukassoja 😄
Kommentit (46)
Sitä sydänsuru määrää kun se ihastus jätti tai otti toisen.
Meillä siteiden osto onnistuu ilman mitään ongelmia myös perheen isältä.
Enpä usko, että maailmassa olisi mitään, minkä tietävät vain "tyttöjen äidit".
En halua olla ilonpilaaja, mutta näin lapsettomanakin ymmärrän, että perheessä, jossa on teini-ikäisiä tyttöjä, kuluu isoja määriä kuukautissuojia ja luultavasti meikkejäkin.
Ja ainakin tyttöjen isät epäilemättä tietävät saman, jos lapsettoman näkökulmaa ei oteta huomioon. ;)
Ei tule erityisiä mieleen. Mitä pitäisi, kun ollaan samaa sukupuolta?
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että kasvatuksen tyylillä ja pienillä nyansseilla on väliä. Tytär ei ole mennyt samoihin ansoihin kuin edelliset sukupolvet.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä? Kertokaa? Kai itsekin ostaa merkkejä ja siteitä, säilyttää niitä sitten miten tahansa? Meillä tyttö piti niitä huoneessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että kasvatuksen tyylillä ja pienillä nyansseilla on väliä. Tytär ei ole mennyt samoihin ansoihin kuin edelliset sukupolvet.
Niinpä. Tytöllä ei saanut olla omaa tahtoa. Kilttinä kestit mitä vaan. Aikuisena sitten Florence nightigalena pyyhit perseitä pienellä palkalla eikä mikään riitä.
Kerran tulin vahingossa raskaaksi mutta onneksi sain abortin. Siinä sain käyttää omaa tahtoani.
Hauska ketju! :D Täällä poikien äiti. Empä ole tullut ajatelleeksi, että putelit valtaisi vessan, mutta niin se varmaan tyttöjen kohdalla käy... (huuh, olen onnekas :D)
Yllättyykö joku siitä, että kolmen ihmisen kuukautisiin kuluu enemmän siteitä kuin yhden 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tytöllä ei saanut olla omaa tahtoa. Kilttinä kestit mitä vaan. Aikuisena sitten Florence nightigalena pyyhit perseitä pienellä palkalla eikä mikään riitä.
Kerran tulin vahingossa raskaaksi mutta onneksi sain abortin. Siinä sain käyttää omaa tahtoani.
No minä synnytin omani, mutta pidin huolta, että vahingolliset perinteet loppuvat.
Minulla kolme tytärtä. Vanhinta eivät kiinnosta ihonhoito ja meikit tai muoti yhtään, joten puteleita ei juurikaan hänen jäljiltään ole. Keskimmäistä kiinnostaa, kuten minuakin, joten meillä niitä sitten on.
Nuorin kasvaa millaiseksi kasvaa. Siteitä ja tamponeja on vessoissa isot kasat, joista kaikki käyttävät ja ostavat lisää kun tarvitaan.
Sen tietää näin tyttöjen äitinä, että tytöt ovat omia itsejään eivätkä stereotyyppisiä tyttöjä, kuten pojatkin. En siksi ymmärrä tuollaista Poikien äidit - ryhmää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä vuosikymmenellä olet syntynyt, kun sait tuollaisen kasvatuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä vuosikymmenellä olet syntynyt, kun sait tuollaisen kasvatuksen?
Tai oikeastaan millä vuosikymmenellä vanhempasi olivat syntyneet? Isäni oli syntynyt 40-luvun alussa ja oli sitä mieltä, että tytöt voivat lukea tekniikkaa, jos itse niin haluavat. Niinpä minusta tuli DI.
Tuo Poikien äidit - ryhmä on kyllä kauhea. Siellä rikotaan lasten yksityisyyttä, ja muutenkin se on arveluttava kaikkine yleistyksineen, että pojat on tällaisia jne.
Vierailija kirjoitti:
Yllättyykö joku siitä, että kolmen ihmisen kuukautisiin kuluu enemmän siteitä kuin yhden 🤣
Ihania tosikkoja täällä 😘😄 Kirjoitin, että ei tullut mieleen! Ennenkuin kasvoivat siihen ikään. Niin kuin moni asia vanhemmuudessa muutenkin tulee eteen sitä mukaan kuin lapset kasvaa. Eikä tullut mieleen sinullakaan, ennen kuin se oli todellisuutta!
Ja sama täällä: meillä varsinkin toisen lapsen käyttämä vessa (joka on eri kerroksessa kuin toisen lapsen käyttämä vessa, luojan kiitos) on IHAN täynnä kaiken maailman kosmetiikkaa-putelleja, koko allastaso. Jatkuvasti saan pyytää, että vie osan huoneeseensa jossa meikkaa myös että saan laskettua jotain itsekin vessaan.
Samoin se on ollut uutta ja odottamatonta että toinen lapsi on alkanut kantaa esim. mun joitain kivoja alusvaatteita omaan kaappiin 😄 Joitain muitakin vaatteita haluaa joskus lainata, kun ollaan melko saman kokoisia, mutta ei paljoa, luonnollisestikin meilläkin eri tyyli.
Hyi! En ikinä suostuis käyttään toisen kanssa samoja alusvaatteita :o
2Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju! :D Täällä poikien äiti. Empä ole tullut ajatelleeksi, että putelit valtaisi vessan, mutta niin se varmaan tyttöjen kohdalla käy... (huuh, olen onnekas :D)
Itse asiassa pojatkin on alkaneet hurahtaa ihon hoitoon ja meikkeihin. Mun veljenpojilla on enemmän puteleita kuin meidän teinitytöillä.
Vierailija kirjoitti:
Sen, että mikä määrä pulloja, putelleja ja meikkejä valtaa vessan, kun lapset tulee teini-ikään ja innostuvat ihonhoidosta 😳🤭
Ihanan stereotyyppinen kommentti. Mulla on teini-ikäinen tytär eikä hän ole kiinnostunut meikeistä ja ihonhoidosta. Kasvojenpesuaine ja kulmakynä on ainoat tuotteet, jotka häneltä löytyy.
Sen, että mikä määrä pulloja, putelleja ja meikkejä valtaa vessan, kun lapset tulee teini-ikään ja innostuvat ihonhoidosta 😳🤭