Mitä te paljon matkustavat ostatte lentokentiltä?
Kommentit (48)
En mitään. Jos on pitkä vaihtolento niin jotain syötävää ja juotavaa.
Matkustan vaan käsitavaroilla, joten ostan aina pienet tuliaiset kentältä. Yleensä jotain syötävää ja juotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni vihreä lentomatkustaa paljon?
Niin?
Suomesta ostan korkeintaan leivän ja vesipullon lennolle.
Muualta ehkä lehden ja suklaapatukan.
Maksan kortilla tai lilan värisellä setelillä.
Ostan suklaata tai karkkia tuliaisiksi työpaikalle ja itselle kosmetiikkaa mikäli varastot ovat loppumassa. Mulla on pari tiettyä kasvovoidemerkkiä ja deodorantti mitkä ostan yleensä lentokentiltä. Myös miehelle ostan kosmetiikkaa jos tiedän että häneltä on loppumassa vanhat
Meikkejä, viiniä ja konjakki/rommi tms. Jos on tarjouksessa, ja jos on joku tarve (meikeille). Mutta viiniä tulee lähes aina.
Kentillä on nykyään niin paljon kalliimpaa kuin maissa, ettei kannata ostaa yhtään mitään. Eli en osta mitään.
En osta mitään yleensä. Kahvilla käyn tai viinilasillisella jos on aikaa.
Usein Finski lähtee pikkuterminaaleista ettei juuri mitään ostettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kentillä on nykyään niin paljon kalliimpaa kuin maissa, ettei kannata ostaa yhtään mitään. Eli en osta mitään.
Kaikien ei tarvitse venyttää penniä. Minä ostan sellaista mitä tarvitsen hinnasta huolimatta, koska kentällä on usein hyvin aikaa tehdä ostoksia ja vertailla eri vaihtoehtoja. Säästyneen ajan voi kotona käyttää rahan tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Voit ap päätellä siitäkin että lennot Suomeen lähtee ruputerminaaleista että emme tuo rahaa juurikaan. Pienellä kansalla ei tietenkään ole ihan kaikki mahdollistakaan, mutta kyllä ostoksia suhteellisen vähän tehdään.
Tää on muuten niin totta. Monilla kentillä lennot Suomeen lähtee jostain kaukaisimmasta terminaalista, jossa on vain joku rupuinen kioski. Ja jos sinne terminaaliin pitää mennä junalla, niin etpä sä paljon jää sinne isompiin terminaaleihin pyörimään muka taxfree- ostosten takia. Muistan kerran esim Pariisin Charles de Gaullella odottaneen lentoa jossain niin peränurkassa ja sellaiseen aikaan ettei siellä ollut mitään auki.
Evästä koneeseen, Vantaan kentältä yleensä Alepasta koska Hesan turvatarkastusvehkeet on maailman parhaimmat. Muilla kentillä vasta turvatarkastuksen jälkeen. Joskus ostan lehden. Muuta en roudaa.
Käyn kuukausittain päivän pari kestävissä virallisissa kokouksissa ja illat on vapaa-aikaa, jolloin käyn lenkillä ja ostan vähän tuliaisia koiran hoitajalle.
Eväät koneeseen ja ristikkolehden. Me ei koskaan lennetä pitkiä matkoja eikä syötävää tarvitsisi sen vuoksi. On kuitenkin hyvä olla jotain varmuuden vuoksi. Kotona riittää jo pakattavaa, niin eväitä en ala tekemään kun valmiina saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikien ei tarvitse venyttää penniä. Minä ostan sellaista mitä tarvitsen hinnasta huolimatta, koska kentällä on usein hyvin aikaa tehdä ostoksia ja vertailla eri vaihtoehtoja. Säästyneen ajan voi kotona käyttää rahan tekemiseen.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Minä en viitsi laittaa nesteitä matkalaukkuun vaan ostan tuliaiset kentältä. Olen tuonnut mm. paikallista kuohuviiniä ystävälle ja Amsterdamin kentältä ostin kaverilel kukkasipuleita ja -siemeniä, kun siinä oli jonkin aikaa vaihtoaikaa. Kosmetiikkatuotteissa on usein tarjoutksia ja hyvinkin voi löytää edullisemmin lentokentältä. Käytän vain paria hajuvettä ja katson hinnat tarkkaan.