Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä joka on Alkossa töissä?

Vierailija
30.03.2024 |

Omalla lapsella on vain lukio käytynä, mutta on vakituisessa työssä Alkossa. Palkka on ihan kohtuullisen hyvä ja työ lähes kokopäiväinen. Alko pitää työntekijöille omia koulutuksia.

Lapsella toki tarkoitus hakea opiskelemaan, mutta ei tiedä vielä mitä haluaisi opiskella. Vakituinen työpaikka on hyvä turva sillä välin kun miettii mitä haluaa opiskella. Eikä tuo työ vaikuta olevan mitään ihan paskaduunia. Fyysisesti suhteellisen kevyttä sisätyötä. Toki vaikeat asiakkaat voivat olla ongelma.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä asiakaspalvelussa. Nuoria, nuorenmielisiä, jotkut tietää tosi paljon tuotteista. Ystävällisiä. Ihanaa hakea luottojuoma kun kokemus on myönteinen. 

On aikaa useampi kuukausi kun olen Alkossa käynyt. Iloista pääsiäistä.

T. Lurjake

Vierailija
42/50 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi henkilö on korkeakoulutettu, joka tunsi 30 vuod3n ajan kaikki tuotteet ja muutkin päihteet hyvin.

Erittäin hyvä työssään. Aidosti. Kohtaa jokaisen asiakkaan asianmukaisesti ja hienostuneesti. Tilannetajua on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietää kaiken viineistä. Saako poikasi myös viinaksia kotiin viemisiksi?

Mistä sä mun lapsen sukupuolen päättelit? Ja miten voit olla noin typerä, että kuvittelet työntekijöiden saavan viinoja kotiin? Ei niitä saa kuin ostamalla.

Ap

Vierailija
44/50 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko on aina ollut hyvä työpaikka ja varsinkin nuorella erittäin hyvä merkintä CV:ssä.

Kouluttavat työntekijöitä koko ajan. Sirellä jos missään oppii asiakaspalvelusta lähes kaiken, sen verran kirjavaa asiakaskuntaa.

Omassa perheessä 2 on aloittanut Alkossa, toinen töissä parhaillaan opiskeluaikansa. Mielenkiintoisia tarinoita joka viikko:)

Vierailija
45/50 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä siitä ihmisestä mitään aattele mutta siitä työstä sellaista että miten ne nuoret osa-aikatyöntekijätkin osaa valikoiman ulkoa? Valikoima on kuitenkin aika laaja mutta kaupanalalla ei yleensä liiemmin perehdytetä, onko siellä siis kuitenkin poikkeuksellisen paljon koulutusta? Itse en viininvihaajana osaisi sanoa niistä lähtökohtana mitään ja olisi ikävä jos viinihifistelijä tulisi kysymään minulta jotain koska "Alkossa on ammattitaitoista henkilökuntaa". 

Vierailija
46/50 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla juoppo itsekin kun siellä työskentelee. Tietoutta juomistakin tarvitsee niin onhan niitä pitänyt kaikki jossain vaiheessa kitata useamman kerran että tuntee juomat kunnolla.

Ainakin mun tyttäreni on oikein tyytyväinen kun oppii lisää viineistä joihin ei oisi varaa. Paras oppi se ettei hinta takaa laatua:) Jokainen tietää kossun ja vodkan, niissä ei ole mitään erikoista.

Mutta uudet ginit, grapat yms hieostunermmat juomat on mielenkiintoisia. 

Ja ei, hän ei dokaa juuri lainkaan. Opiskelijariennoissa pari kertaa vuodessa mutta yleensä on järjestäjä ja haluaa olla skarppina. 

Alko ei ole juoppojen työpaikka!

Vierailija
47/50 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä siitä ihmisestä mitään aattele mutta siitä työstä sellaista että miten ne nuoret osa-aikatyöntekijätkin osaa valikoiman ulkoa? Valikoima on kuitenkin aika laaja mutta kaupanalalla ei yleensä liiemmin perehdytetä, onko siellä siis kuitenkin poikkeuksellisen paljon koulutusta? Itse en viininvihaajana osaisi sanoa niistä lähtökohtana mitään ja olisi ikävä jos viinihifistelijä tulisi kysymään minulta jotain koska "Alkossa on ammattitaitoista henkilökuntaa". 

Kaiken oppii. Alko kouluttaa n 2x kuukaudessa + myymäläkohtaisesti. Lisäksi nykyään nuoretkin reissaavat maailmalla ja maistelevat viinejä, ei vain makeaa sidukkaa. Ainakin omat nuoret käyvät viinitiloilla, syövät hyvin ja siinäkin tutustuvat viineihin. Samoin kotona on aina ollut viinejä ruuan kanssa ja ovat saaneet maistaa. 

Paljon yleistietoa saa myös googlesta;) Maistelua se ei todin korvaa

Vierailija
48/50 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työpaikka, Alkon henkilökunta ovat aina ystävällisiä.

Vierailija
49/50 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni on Alkossa töissä. Sinne oli todella vaikea päästä, haastattelukierroksia oli useita, joten ajattelen, että hienoa että hän sai sen paikan.

Ai jaa. Itse olisin päässyt alle 25v opiskelijana töihin Alkoon tuosta noin vaan tavanomaisen työhakemuksen lähetettyäni, mutta koulu meni päällekkäin. Sittemmin enää vanhempana ei olekaan kelvannut heille töihin. Melkoisia ikärasisteja.

Jaa, minut palkattiin sinne lähes viisikymppisenä. 

Vierailija
50/50 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse opiskeluaikana Alkon myyjä. Työssä oli mukavasti haastetta ja kohtuullinen palkka opiskelijalle. Työkaverit oli kivoja.

Ainut ongelma oli se, että tuli vietyä liiaksi töitä kotiin. Työkaveritkin tykkäsi juhlia, joten elämä oli aika levotonta. Mutta kuului elämänvaiheeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi