Suomen tinder suomalaisen paluumuuttajan silmin
Olen juuri palannut useamman vuoden ulkomaankomennukselta takaisin Suomeen. Kotiinpaluu on ollut yhtä seikkailua, ja erityisen mielenkiintoiseksi se muuttui, kun päätin tutustua Suomen Tinder-tarjontaan. Ja voin kertoa, se on ollut silmiä avaava kokemus!
Suomalaiset miehet ovat säilyttäneet tutun ja turvallisen ujouden, mutta Tinderissä se näyttäytyy uudessa valossa. Profiilikuvat täynnä kalastusretkien saaliita ja metsästyskuvia, joissa ujosti hymyilevät miehet poseeraavat hirven kanssa, olivat melkoinen kulttuurishokki palattuani paikasta, jossa Tinder-profiilit olivat täynnä ranta- ja seikkailukuvia.
Esittelytekstit ovat kuin suoraan suomalaisen sielunmaisemasta: "Moi, oon tavallinen suomalainen mies, tykkään mökkeilystä ja luonnossa liikkumisesta." Rakastan itsekin luontoa, mutta erilaisuus ja oman persoonan esiintuominen eivät näytä olevan prioriteetti kunnes keskustelu alkaa ja suomalainen huumori alkaa kukkia.
Pitää kuitenkin mainita, että suomalaiset miehet ovat komeampia kuin missään muualla, missä olen asunut! Tämä ei ole vain koti-ikävän sumentamaa havaintoa, vaan aitoa mielipidettäni. Ulkomailla asuessani huomasin, että siellä ulkonäköön panostettiin paljon, mikä toi mukanaan tietynlaista pinnallisuutta. Suomalaisissa miehissä on sen sijaan karismaa ja luonnollista viehätysvoimaa, joka kumpuaa heidän aitoudestaan ja maanläheisyydestään. Tämä aitous tekee heistä komeita tavalla, joka ulottuu ulkonäköä syvemmälle.
Lisäksi suomalaiset miehet ovat varsin rehellisiä ja suoraviivaisia. He eivät turhaan kikkaile tai esitä olevansa jotain, mitä eivät ole. Tämä rehellisyys ja suoruus, yhdistettynä luonnolliseen komeuteen ja huumorintajuun, tekee Suomen Tinder-tarjonnasta ainutlaatuisen ja viehättävän.
Erityisen mielenkiintoista on ollut huomata, kuinka paljon Suomessa arvostetaan luontoa ja ulkoilua. Profiilikuvissa vilisevät retkeily-, melonta- ja lumikenkäilykuvat ovat saaneet minut innostumaan uudelleen kotimaan luonnon tarjoamista mahdollisuuksista.
Kaiken kaikkiaan, Suomen Tinder on tarjonnut minulle paitsi paluun juurilleni myös silmiä avaavan kokemuksen suomalaisesta miehistä heidän maanläheisyydestään, huumoristaan ja komeudestaan. Ja kuka tietää, ehkä täältä löytyy se oikea, joka vie minut sieniretkelle tai opettaa vihdoin laskettelemaan. 😊
Kommentit (3)
Kyllä noita metsästys ja kalastus kuvia. On muidenkin pohjoismaalaisten ja amerikkalaisten sekä kanadanmiestenkin profiileissa. Sen sijaan ylikansoitetussa Keski-Euroopassa nuo ovat vain rikkaimpien ulottuvilla.
Tää aloitus on made by jorma 65-v.
Ja suomalaiset (miehet) ei oo pisaraakaam vähemmän pinnallisia kuin ihmiset tän maan rajojen ulkopuolella, ehkä jopa päinvastoin.
Hoh hoijaa