Koirankakoissa muhii taudinaiheuttajia, eikä jätöksiin koskeneen koiran kohtalo ole leikin asia
Perheen koirat nuuhkaisivat koirankakkaa ja joutuivat nestetiputukseen Omistajat toivovat asennemuutosta jätösten keräämiseen.
Itsellä koiria ja kerään kakat. Mutta nähtävästi puolet jättää keräämättä.
Tässä lähistöllä on iso koira ja isoja kakkakasoja näkyy siellä sun täällä. Ei ole vaikea arvata kenen koirasta on kyse.
Muistathan kerätä jätökset!!
Kommentit (4)
Tätähän sitä on keväisin ennenkin tiedotettu.
Mutta koiranomistajat ne vaan ovat, että noooo, mut kun se maatuuuuuu... Eli näiden ulkoiluttajien mielestä se, että se kakkakasa hajoaa vesisateessa liejuksi poistaa kaikki ongelmat.
Mun mielestä on olemassa viruksia, jotka elävät ties miten pitkään maaperässä...
Tyyppiesimerkkihän on tuberkkeli...
Ja eikö se tuo salmonellakin ole sellainen että pärjää oli vettä tai ei....
Joskus mä oon miettinyt, että kun noilla linnuillakin on nykyään erilaisia virusten aiheuttamia kasvannaisia niin olisko niidenkin ilmaantumisessa jokin merkitys näillä koirien ulosteilla... Toki, jos se on jokin aviapox-virus, niin ehkei sitä niissä koiranpaskoissa juuri esiinny, mutta siltikin niillä ulosteilla voi olla jotain tekoa....
Ja lapset... lapsethan möyrivät ja konttaavat ja penkovat ulkona liikkuessaan maata... pienimmät tunkevat suuhunsa lunta ja hiekkaa ja soraa... Ja sitten oli sekin, että kun niissä paskoissa sitten tarvotaan, niin sitä taudinaiheuttajakantaa tulee sitten kenkienpohjissa asuntoihinkin....
Että juu, ne maatuuu niin äkkiä ne koiranpaskat!
Koiranomistajat ovat kyllä ihme väkeä. Suurin osa ei välitä koiranpaskoista ja joku, joka välittää, on huolissaan koirista!!
Tampere toissapäivänä, kävely. Oksettaa ajatus että Hyhkyssä ja Haapalinnassa oli ihan kilotolkulla löysää koiranpashaa, tuli lumen alta esiin. Parissa kohdassa. Hyvä etten astunut päälle. Ja muualla oli muita kökköjä. Ehkä toivun tästä. Muuten ihan mukava luonto ja taivas.
Aah, kakkahiukkasten raikas aromi heti aamutuimaan on kevään varma merkki.