En löydä mukavia rintaliivejä!
Rintaliivit alkavat olla loppu. Olen sovittanut ja sovittanut uusia, mutta ei vaan löydy sopivia jotka eivät kutita, purista, hankaa.
Mistä te hankitte liivinne?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt muita liivejä sen jälkeen, kun nämä löysin. Lindexin soft: kaaritueton, täysin saumaton, aukeaa takaa hakasilla, leveähköt säädettävät olkaimet, ohut irrotettava toppaus.
Mulla melko pienet rinnat (70B, käytössä koko S) niin minulle on ihan tarpeeksi tukeva.
Ainoa huono puoli näissä on, että kesähelteillä materiaali on vähän hiostava. Siitä huolimatta nää on mukavimmat mitä olen löytänyt.
https://www.lindex.com/fi/p/8078641-80-musta-soft-rintaliivit
Nää on kaikkein parhaat suosittelen.
Viimeiset 10 vuotta olen ostanut ne ulkomailta. Nykyisin kun reissaan niin ei tarvitse enää edes sovitella niitä kun on vakiliike mistä ostan ne
Rintaliiveihin pätee samaan kuin kenkiin. Rumat on parhaimmat. Mullakin on kolmet harmaat rintaliivit kun yhtä hyviä ei löytynyt muissa väreissä.
Ostin viimeksi mustat ja ihonväristä saumattomat toppimalliset kevyillä (irrotettavilla) toppauksilla: https://www.k-citymarket.fi/tuote/dorina-airlite-eco-bralette-489472829…
Ovat todella mukavat, mutta valitettavasti epäsopivat joidenkin kaula-aukkojen kanssa, joten edelleen joutuu pitämään myös tavallisia rintaliivejä välillä. Käytän rintaliivejä julkisella paikalla siksi, etteivät nännit näkyisi, en niinkään tarvitse niitä tuen vuoksi.
Ison leikkauksen jälkeen kaarituelliset liivit ovat käyneet tuskallisen epämukaviksi. Marssin sisälle pieneen epämuodikkaan näköiseen liiviliikkeeseen, jossa jo eläkeiän ohittanut myyjä kuunteli ongelmani ja ojensi parit liivit sovitettavaksi, heti ensimmäiset olivat täydelliset. Ostin kaarituettomat, kevyesti topatut, leveäolkaimiset liivit, jotka ovat mukavimmat mitä 40+ vuoden liivien käyttöaikaani olen koskaan pitänyt. Eivät ne olleet halvat eivätkä mitkään kivat pikku hepeneet, mutta tässä tilanteessa menen mukavuus edellä.
Ihan lindexistä. Kaarituet ehdottomasti.
Marks Spencerin liivit, kaarituella tai ilman ovat mukavia päällä. Ostan vaan niitä nykyään. Ei tarvitse edes sovittaa, aina sama malli ja koko. Vaivatonta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anita-mallisto.
Mallisto on suunniteltu rintasyövän leikkauksen jälkeiseen aikaan ja siihen ne ovat erinomaiset. Itse en leikkauksen läpi käyneenä enää koskaan käyttäisi ko. merkin liivejä. Liikaa liian raskaita asioita nousisi pintaan.
Anita tekee kyllä kaikenlaisille liivejä. Imetysliiveistä normaaleihin ja proteesiliiveihin.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt muita liivejä sen jälkeen, kun nämä löysin. Lindexin soft: kaaritueton, täysin saumaton, aukeaa takaa hakasilla, leveähköt säädettävät olkaimet, ohut irrotettava toppaus.
Mulla melko pienet rinnat (70B, käytössä koko S) niin minulle on ihan tarpeeksi tukeva.
Ainoa huono puoli näissä on, että kesähelteillä materiaali on vähän hiostava. Siitä huolimatta nää on mukavimmat mitä olen löytänyt.
Mikä hitto tuo housuista ulos tunkeva valkoinen läpyskä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla avannepussin reuna. Nykyään on muotia käyttää mainoksissa jollain tavalla "viallisia" ihmisiä, jotta firma näyttäisi edistykselliseltä ja tasa-arvoiselta. Tässä tapauksessa on haluttu käyttää hyvännäköistä, valkoihoista mallia, joten tällaista epäasiallisuutta on pitänyt kompensoida jollakin fyysisellä vaivalla.
Lindexiltä yleensä ja urheilu kaupoista. Ei purista, kiristä, kutita tai hankaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla avannepussin reuna. Nykyään on muotia käyttää mainoksissa jollain tavalla "viallisia" ihmisiä, jotta firma näyttäisi edistykselliseltä ja tasa-arvoiselta. Tässä tapauksessa on haluttu käyttää hyvännäköistä,
Kiitos selvennyksestä. Perustelukin oli erinomainen, näinhän se just menee.
Laita kuva rinnoista johonkin ja linkki tänne niin voimme etsiä sopivat liivit kuvan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, koska kaikki ympärysmitat on liian suuria. Jos joku osaa vinkata kaarituettomat, tukevat liivit 65cm ympärysmitalla, niin kiitän. Rinnakkaiskoot on ihan yhtä tyhjän kanssa. Se ympärys pitää olla napakka, muuten tulee hartiakipuja.
Kaarituettomia en itse käytä, mutta liivikokoni on 65D, niitä ei löydy monesta paikasta! Parhaat itselleni ovat Marie Jo ja Primadonna. Tilaan suoraan metkin omilta sivuilta ja suomalaisesta Meritta Bra -liikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Laita kuva rinnoista johonkin ja linkki tänne niin voimme etsiä sopivat liivit kuvan perusteella.
Ei pitäisi vastata tähän, mutta sairaslomalla on aikaa. Tiedän ettei tässä yritetä muuta kuin provosoida, mutta tiedoksi kaikille ettei kuvasta voi päätellä paljoakaan. Ihminen kun on kolmiuloitteinen.
Vierailija kirjoitti:
Ison leikkauksen jälkeen kaarituelliset liivit ovat käyneet tuskallisen epämukaviksi. Marssin sisälle pieneen epämuodikkaan näköiseen liiviliikkeeseen, jossa jo eläkeiän ohittanut myyjä kuunteli ongelmani ja ojensi parit liivit sovitettavaksi, heti ensimmäiset olivat täydelliset. Ostin kaarituettomat, kevyesti topatut, leveäolkaimiset liivit, jotka ovat mukavimmat mitä 40+ vuoden liivien käyttöaikaani olen koskaan pitänyt. Eivät ne olleet halvat eivätkä mitkään kivat pikku hepeneet, mutta tässä tilanteessa menen mukavuus edellä.
Näen tämän sellaisena kaurismäkeläisenä kohtauksena :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi vastata tähän, mutta sairaslomalla on aikaa. Tiedän ettei tässä yritetä muuta kuin provosoida, mutta tiedoksi kaikille ettei kuvasta voi päätellä paljoakaan. Ihminen kun on kolmiuloitteinen.
Näin on. Liivimyyjäkään ei välttämättä pysty löytämään oikeaa kokoa ja mallia, vaikka häärii mittanauhansa kanssa siinä kohteen ympärillä.
Näihin keskusteluihin etsiytyy aina noita läähättäjiä. Netti on täynnä vähäpukeisia ja alastomia naisia, ja silti pitää pyydellä kuvia jossain alusvaateketjussa. En tajua.
Sloggin toppimalliset puuvillaliivit on mukavat. Tukee riittävästi jos on suht pieni povi. Tai ei siis oikeastaan tue sanan varsinaisessa merkityksessä mutta rinnat on paketissa :D se riittää.
Minutkin ohjattiin toiseen liikkeeseen, jossa oli enemmän kokoja. Jouduin lähtemään sieltäkin tyhjin käsin pois. Mitään kunnolla sopivaa ei löytynyt, ja ärtyneen myyjän usko rinnakkaiskokoihin oli järkähtämätön. Kaiken lisäksi hän yritti sitkeästi päästä sovituskoppiin, mitä minä en siedä. Sai jäädä räpsyttelemään kuminauhojaan ihan itsekseen.
Tästä on jo aikaa, joten myyjät ovat jo vaihtuneet monta kertaa.