Siis käykö virpojia tänääkin jossain päin suomea?
Meillä kävi jo viikko sitten.Käykö virpojat eri aikoihin riippuen missä päin suomea ollaan?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Täällä keskipohjanmaalla kulkee trullit tänään. Muutama jo käynyt 😊
Okei,en tiennyt että eri aikaan käyvät eri puolilla maata.
Eepeellä kiertää trullit tänään.
Mutta ei oo käyny ketään, vaikka ainakin pari lasta uhkas tulla 😅 Saan kai itte syödä kaikki suklaamunat 😁
Viime sunnuntaina kävi muutama yrittäjä, kymmenen minuuttia sitten kävi yksi yrittäjä. Pohjois-Pohjanmaa. Karkit vissiin jo loppunu
Meillä käynyt jo viisi lasta, E- Pohjanmaa
Tänäänhän se oikea päivä on. Miksi virpoa, jos ei ole pääsiäinen?
P-Pohjanmaalla asutaan ja täällä on käynyt nyt tänään kolme virpojaporukkaa. Asuin itse virpomisiässä Etelä-Suomessa ja siellä virvottiin palmusunnuntaina.
Vierailija kirjoitti:
Palmusunnuntai on osa pääsiäistä.
Vierailija kirjoitti:
Palmusunnuntai on perinteinen virpomispäivä. Pohjanmaalla trullit ja pääsiäisvalkiat yänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palmusunnuntai on osa pääsiäistä.
Virpomissunnuntai.
Vierailija kirjoitti:
P-Pohjanmaalla asutaan ja täällä on käynyt nyt tänään kolme virpojaporukkaa. Asuin itse virpomisiässä Etelä-Suomessa ja siellä virvottiin palmusunnuntaina.
Asun myös Pohjois-Pohjanmaalla ja täällä kyllä virvottiin jo Palmusunnuntaina.
Asumme pohjoispohjanmaalla ja tänään omat lapset lähti virpomaan trulleiksi pukeutuneina. Meilläkin on käynyt jo 7 virpojaa ovella. Ihana perinne, tulee niin hyvälle tuulelle itsekin, ostin paljon pääsiäiskarkkeja virpojille. Illalla mennään pääsiäiskokolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun myös Pohjois-Pohjanmaalla. Täällä käyneet palmusunnuntaina ja myös tänään, ahneus lisääntyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun myös Pohjois-Pohjanmaalla. Täällä käyneet palmusunnuntaina ja myös tänään, ahneus lisääntyy
Perskokkareiden penikkoja, opit on menneet perille..
Mun lapset sai aina tuplasaaliit, kun kävivät ensin kotona palmusunnuntaina virpomassa ja sitten menivät vielä mummolaan Pohjanmaalle trullittelemaan 😁
Etelä-Pohjanmaalla trullit kiertää tänään virpomassa. Jos ei anna palkkaa niin langettavat epäonnenloitsun taloon. Illalla poltetaan pääsiäiskokkoa joka karkoittaa noidat ja kumoaa loitsut 👍
Tänään kiertävät pohojanmaalla. Laitoin noidille kahvipannut täyteen karkkia 👍
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan virvottiin palmusunnuntaina ja palkat kierrettiin hakemassa pääsiäs sunnuntaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan virvottiin palmusunnuntaina ja palkat kierrettiin hakemassa pääsiäs sunnuntaina.
Mä odotin kerran kakarana naapurin tädiltä juurikin viikon sitä virpomispalkkaa. Kannatti tosiaan odottaa kahta raakaa kananmunaa.
Jossain Pohjanmaalla käy koska siellä lanka lauantai on normaali virpomispäivä. Muualla Suomessa se on palmusunnuntai.
Täällä keskipohjanmaalla kulkee trullit tänään. Muutama jo käynyt 😊