Tunnetko ketaan kenelle on tehty pelkosektio tai epailetko etta jollekulle tutullesi on tehty vaikka vaitti sektion syyksi muuta? Mietitteko ylipaataan muiden syita miksi sektioon
on päädytty jos asianosainen ei ole kommentoinut.
Kommentit (11)
Onko tullut pillusta vai vatsanpeitteiden läpi, aivan sama mulle.
Vierailija:
Minäkään en ole mennyt autokouluun enkä ole hankkinut ajokorttia, koska en uskalla ajaa.
ehkä noloin asia maailmassa. sama tunnustaa ettei itsestä ole äidiksi.
käsi sydämellä, en tiedä tuttujeni, ystävieni tai sukulaisteni synnytystapoja. Ei ole koskaan tullut puheeksi, enkä ole kyllä todellakaan miettinyt sitten vielä motiivejakin.
Onko lääkkeet ottamatta, ap?
Luulen, että sellaisille, joilla edellinen synnytys on ollut jotenkin vaikea, niitä tehdään. Siitä vaan, jos sektio pelottaa vähemmän, kuin alasynnytys.
enkä kertonut kuin yhdelle mailikaverille. (Kiitos tuestasi!)
Kuitenkin pystyin alatiesynnytykseen joka meni tosi hyvin!
Jos synnytystapa olisi ollut sektio, olisin väittänyt sukulaisille ja tutuille että se oli vaikkapa perätila tai jotain, että muka pakko leikata.
Suomi on pieni maa ja täällä on kovasti vanhoillisia ihmisiä....
Että miksi jolleen on tehty tai ei tehty sektiota. Mitä se kelleen kuuluu!
ja toisen joka olisi sen halunnut, mutta lopulta sektio tehtiin muista syistä.
Ahdasmielisten av-mammojen tekisi oikein hyvää tutustua henkilökohtaisesti näihin ihmisiin. Tajuaisitte ehkä jopa sen, että he ovat aivan tavallisia ihmisiä ja hyviä äitejä. Synnytyspelon syvyyttä on vaikea ymmärtää, jos kukaan läheinen ei ole sitä kuvaillut.
Olen ainakin netissä huomannut, että pelko on monen mielestä typerä syy sektioon. Siksi kyselen. Ei minuakaan kiinnosta tuon taivaallista miksi jollekin sektio on tehty. Yleensä vieraammatkin ihmiset kysyvät miten synnytys meni ja jos tehtiin sektio niin varmasti kysyvät myös miksi tehtiin. Itse en kysele. Kyselen vain täällä miettiikö ihmiset ylipäätään tuollaisia asioita. Lisäksi kiinnostaa uskaltaako pelkosektiosta kertoa avoimesti, kun se on niin tunteita herättävä asia.
Minäkään en ole mennyt autokouluun enkä ole hankkinut ajokorttia, koska en uskalla ajaa.