Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saamaton äiti!

Vierailija
19.01.2007 |

Tunnen äidin jolla on 3 alle kouluikäistä lasta. Hän ei ikinä käy missään lasten kanssa. Istuu kotona päivät pitkät. Ei leiki lasten kanssa koskaan. Ei laita ruokaa säännöllisesti. Lapset ylipainoisia kun syövät mitä kaapista löytyy,karkkia ja sipsejä. Lapset ovat ikäisiään huonommin kehittyneitä,kun eivät näe muita lapsia. Eivät kai edes juttele kotona. Pelkään että tällä naisella on vakavia mielenterveysongelmia. Ei kai muuten voi olla näin saamaton? Pitäisikö " sekaantua" ? Tarjota apua? Ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän lapset pärjäävät oikein hyvin. Laihoina pysyvät kun ei meidän kaapista löydy mitään mussutettavaa.

Vierailija
2/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pyrit vastauksellasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

white trashia.

Vierailija
4/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tietää mitä kyseinen termi tarkoittaa.

Vierailija
5/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako sekaantua?

Vierailija
6/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei kuitenkaan vielä ole pahakaan tapaus.

Itsehän voit tehdä paljonkin, jos vain viitsit, jaksat ja haluat: kutsu heidät kylään (ja toista kutsusi niin usein, että tulevat), tuppaudu itse kylään, pyydä ulos (ja taas muista toistaa pyyntä tarpeeksi monesti), ole yhteydessä, älä paheksu.

Äläkä ole ennakkoluuloinen! Ehkäpä lapset voivatkin hyvin, tai sitten lasten kehittymättömyys ei olekaan seuraus vaan syy: äiti ei viitsi lähteä lastensa kanssa minnekään, kun on mammat aina vertaamassa lapsia omiinsa, keskivertotavalla kehittyneisiin, ja syyllistävät tätä äitiä lasten hitaasta kehittymisestä. Älä oleta mitään, eikä asia edes sinulle kuulu. Jos haluat auttaa etkä tirkistellä ja korostaa omaa onneasi, ei sinun tarvitse tietää kaikkea.

Paljon hyvää voit tehdä vain olemalla yhteydessä perheeseen!

Yhteiskunnan voimavarat eivät riitä tuollaisiin " vähäongelmaisiin" , mutta ympäristön tuki voi olla korvaamaton ja paljon tehokkaampikin apu. Olet hyvä ihminen jos olet tosissasi valmis auttamaan muita ihan vain heidän itsensä vuoksi!

Vierailija
7/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa mitään aikaiseks, mut syynä onkin minulla masennus. Lapsia ei oo kuin yksi, mut se raukka joutuukin sit aika paljon oleen omissa oloissaan, kun äiti ei jaksa leikkiä. Olisin tosi kiitollinen jos joku joskus kutsuis kylään tai tulis meille käymään. Mun historian tuntee kaikki lähipiirin ihmiset ja siks ei paljon vieraita näy.

Vierailija
8/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En saa mitään aikaiseks, mut syynä onkin minulla masennus. Lapsia ei oo kuin yksi, mut se raukka joutuukin sit aika paljon oleen omissa oloissaan, kun äiti ei jaksa leikkiä. Olisin tosi kiitollinen jos joku joskus kutsuis kylään tai tulis meille käymään. Mun historian tuntee kaikki lähipiirin ihmiset ja siks ei paljon vieraita näy.

Vierailija
9/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni eivät kylläkään ole ylipainoisia. Itselläni vain jatkuva tunne siitä, että aina on jotakin tekemättä. Siitä tulikin mieleen - pitää mennä laittamaan pyykit kuivamaan.

Vierailija
10/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vain että en todellakaan ole itse mikään täydellinen äiti. Kyllä meillä villakoiria asuu. Huolestuttaa vain tuollainen laiminlyönti.