AL: Italiassa terveydenhoito on hyvää: reseptilääkkeet ja hoitopäivät julkissa sairaaloissa ovat ilmaisia, omalääkärijärjestelmä toimii
Aamulehden kirjoitus, ilmaiseksi luettavissa.
https://www.aamulehti.fi/kolumnit/art-2000010322928.html
Kommentit (22)
Siellä lääkärin tuskin tarvitsee jokaisesta lääkärinkäynnistä kirjoittaa potilaskertomusta.
Sinnehän ne köyhien suomalaisten rahatkin ohjattiin lipeville gigoloille. Nyt on Luigeilla hyvät terveydenhuoltopalvelut, energiatehokkaat talot ja lyhennetyt työviikot.
Voi tätä pölkkypäistä kansaa, koko muu maailma hyväksikäyttää ja nauraa paskaisesti päälle ja tätä Hölmölän hölmöläiset eivät tylsämielisyttään ymmärrä.
Kaikki nauravat meille. Koko muu maailma hyväksikäyttää meitä ja mikäli joskus tarvitsemme itse apua emme tule sitä keneltäkään saamaan.
Suomalainen terveydenhuoltojärjestelmä ei ole ollut 30 vuoteen hyvä. Silti vielä pari vuotta sitten jankutettiin kuinka hyvä Suomessa on, ja sote antaa mahdollisuuksia vaikka mihin.
Espanjassakin saa yksityiseltä hammaslääkäriasemalta ilmaisen hammastarjastuksen ja röntgenkuvat. Vasta sitten maksaa kun korjataan. Tämä muka hyvinvointia? Tietylle sakille onkin ja siksipä niitä tänne tulee.
Hammaslääkärijonossa itse olen ollut vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Sinnehän ne köyhien suomalaisten rahatkin ohjattiin lipeville gigoloille. Nyt on Luigeilla hyvät terveydenhuoltopalvelut, energiatehokkaat talot ja lyhennetyt työviikot.
Voi tätä pölkkypäistä kansaa, koko muu maailma hyväksikäyttää ja nauraa paskaisesti päälle ja tätä Hölmölän hölmöläiset eivät tylsämielisyttään ymmärrä.
Kaikki nauravat meille. Koko muu maailma hyväksikäyttää meitä ja mikäli joskus tarvitsemme itse apua emme tule sitä keneltäkään saamaan.
Näinhän se on - kiitos päättäjiemme, joista monet ovat hölmöjä ja osa lahjottuja.
Vierailija kirjoitti:
Oli se sitten ihan kiva kun Sanna laittoi niille miljardeja ja nyt meidän terveydenhuolto on ajettu alas Sannan takia.
Sannahullu, sulla on iltalääkkeitten aika ja sitten nukkumaan.
Suomessa lääkäreillä ja hoitajilla menee enemmän aikaa tietokoneiden kanssa leikkiessä kuin potilaita hoitaessa.
Mikä mahtaa olla hoidon taso Italian julkisissa sairaaloissa sitten käytännössä?
No itse en tiedä.
Mikään ei voi tietenkään olla ilmaista.
Julkiset palvelut voivat olla maksuttomia toki.
Vierailija kirjoitti:
Oli se sitten ihan kiva kun Sanna laittoi niille miljardeja ja nyt meidän terveydenhuolto on ajettu alas Sannan takia.
HALLITUS JA EDUSKUNTA.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen terveydenhuoltojärjestelmä ei ole ollut 30 vuoteen hyvä. Silti vielä pari vuotta sitten jankutettiin kuinka hyvä Suomessa on, ja sote antaa mahdollisuuksia vaikka mihin.
Espanjassakin saa yksityiseltä hammaslääkäriasemalta ilmaisen hammastarjastuksen ja röntgenkuvat. Vasta sitten maksaa kun korjataan. Tämä muka hyvinvointia? Tietylle sakille onkin ja siksipä niitä tänne tulee.
Suomalaisillahan on pohjoismaiden surkein suunterveys, näin kirjoitettiin muutama vuosi sitten. Suomalaisten verovaroja käytetään niin runsain mitoin vääriin asioihin, että se näkyy jälkeenjääneisyytenä tosi monessa asiassa. Verovaroja käytetään liikaa mm. aivan ylisuureen hallintoon, sekä yritystukiin, kuten kalliisiin tietojärjestelmiin yms.. Myöskään eri hankkeiden taloudellisia vaikutusarviointeja ei tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisillahan on pohjoismaiden surkein suunterveys, näin kirjoitettiin muutama vuosi sitten. Suomalaisten verovaroja käytetään niin runsain mitoin vääriin asioihin, että se näkyy jälkeenjääneisyytenä tosi monessa asiassa. Verovaroja käytetään liikaa mm. aivan ylisuureen hallintoon, sekä yritystukiin, kuten kalliisiin tietojärjestelmiin yms.. Myöskään eri hankkeiden taloudellisia vaikutusarviointeja ei tehdä.
Suomessa kaikki on mennyt huonompaan suuntaan viimeisten runsaan 30 vuoden aikana. Yksikään hallitus ei enää kykene kehittämään tätä maata, vaan Suomi taantuu kaiken aikaa. Ja nykyinen hallitus suorastaan haluaakin Suomen taantuvan luokkayhteiskunnaksi ja kehitysmaaksi.
Arvovalintoja. Italiassa mennään kanslaiset ensin, Suomessa yrityselämä menee kaiken edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on - kiitos päättäjiemme, joista monet ovat hölmöjä ja osa lahjottuja.
Nämä paskiaiset palkitaan myyräntyöstään yleensä jollain kansainvälisellä kovapalkkaisella eliittipestillä.
Nahkurin orsilla tavataan.
Vierailija kirjoitti:
Arvovalintoja. Italiassa mennään kanslaiset ensin, Suomessa yrityselämä menee kaiken edelle.
Juuri näin, Suomessa terveydenhuollon osuus bruttokansantuotteesta on euroopan pienimpiä.
Mielistellään muita kun pelätään että mitä ne meistä ajattelevat. Mutta tosiasiassa muualla ajatellaan että nuo ovat vedätettäviä hölmöjä, jotka mielistelyn halussaan suostuvat mihin tahansa. Kuka kertoisi tämän meidän päättäjille? Turhaa syyttää jotain tiettyä hallitusta. Kaikilla on ollut sama vika vuosikymmenten ajan. Se, kenen takapuolta nuollaan, vain välillä vaihtuu.
Sama on Espanjassa. Lääkkeet ilmaisia ainakin senioreille, omalääkärit on.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä Kokoomukselle ja SDP on ilmastopolitiikka.
Tulisi tietysti olla, jos kykenevät ajattelemaan omaa nenäänsä pidemmälle. Nyt ei kuitenkaan niin ole ja siitä me kärsimme kaikki.