Vikke Hytönen, 23, ajattelee tuoksujen käytön olevan kanssaihmisten huomiointia
Niin, tuoksujen käytöllä huomioidaan muita. Parempi se kuin haista p*skalle:)
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti Vikke huomioinnista! T. Migreeni eilen työmatkalla jonkun bussimatkustajan hajuvedestä.
Mulla tulee allerginen kohtaus jos kissataloudessa asuva ihminen istuu mun vieressä esim junassa. Toivoisin, ettei ihmiset ottaisi enää kissoja lemmikiksi tai eivät ainakaan kulkisi julkisilla.
Lopeta itse junalla kulkeminen. Sä olet se ongelman ydin. Sulla on prinsessa -syndrooma.
Ai miten niin. Mitä, talonpoikiako, nuo muiden hajusteista päänsärkyä saavat on? Eikö nekin voisi liikkua jossain muualla kuin ihmisten keskuudessa, jos muiden tuoksut noin kovasti häiritsee? Mutta niinhän se on aina, muiden tekemisistä jaksetaan valittaa miettimättä, että itse voidaan olla vielä pahempia muiden hengitysilman pilaajia.
Eräässä toisessakin lehdessä oli just samanlainen juttu, eri kaupungista, eri pojista.
Ihmeellistä jonkin tietyn aiheen masinointia median puolelta taas.
Miksi kenekään pitää laittaa epäluonnollisia aineita itseensä ylipäätään? Ja raha taas liikkuu ja terveys menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti Vikke huomioinnista! T. Migreeni eilen työmatkalla jonkun bussimatkustajan hajuvedestä.
Mulla tulee allerginen kohtaus jos kissataloudessa asuva ihminen istuu mun vieressä esim junassa. Toivoisin, ettei ihmiset ottaisi enää kissoja lemmikiksi tai eivät ainakaan kulkisi julkisilla.
Mä ajattelen että tässä on se ero, että kukaan ei ota sitä kissaa VAIN SITÄ VARTEN että voisi osoittaa huomaavaisuutta muille ihmisille levittämällä sen hilsettä ja karvoja kanssaeläjien aistimisalueelle, vaan syyt kissan pitämiseen ovat muut ja tuo on harmillinen sivuvaikutus. Hajusteita käytetään vain ja ainoastaan sitä varten että kanssaihmiset, esim. ne bussimatkustajat, voi sen haistaa. Ja kun ne ei halua haistaa, niin mitä jää käytön perusteeksi? Sadismi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä varmaan voi pyytää siirtymään?
Voi sitä pyytää vaikka mitä mutta itse se on siirryttävä.
Siinäpä ne vaihtoehdot sitten ovatkin: käyttää erikseen hajuvettä tai haista paskalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onhan se huomiointia, kun aiheuttaa muille kiusaa. Taas oli joku ministeriön jantteri spårassa ja koko takaosa löyhkäsi sille sen huomioinnille. Itse sain ottaa seuraavan vaunun takaisin kotiin päänsärkyisenä.
Liikahikoiluun on saatavissa apua. Muuten auttaa peseytyminen ja puhtaat vaatteet.
Minusta mies on parhaimman tuoksuinen suihkunraikkaana.
Suomalaisia keski-ikäisiä kuivavittuisia tanttoja aina vaivaa K A M A L A M I G R E E N I jos ne vähänkään haistaa hajuvettä, huuhteluainetta, hiuslakkaa tai mitään hajustetta ihmisillä. Ei tarvitse kuin lähteä Suomen rajojen ulkopuolelle, niin tällaisia vaivoja ei enää kellään ole.
Kello ei ole edes yhdeksää aamulla ja on vielä pääsiäinen. Mikä laittaa ihmisreppanan suoltamaan tällaista n a isvihamielistä suomalaisiin kohdistunutta rassistista sontaa heti aamusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelen että tässä on se ero, että kukaan ei ota sitä kissaa VAIN SITÄ VARTEN että voisi osoittaa huomaavaisuutta muille ihmisille levittämällä sen hilsettä ja karvoja kanssaeläjien aistimisalueelle, vaan syyt kissan pitämiseen ovat muut ja tuo on harmillinen sivuvaikutus. Hajusteita käytetään vain ja ainoastaan sitä varten että kanssaihmiset, esim. ne bussimatkustajat, voi sen haistaa. Ja kun ne ei halua haistaa, niin mitä jää käytön perusteeksi? Sadismi?
Hajusteita voi käyttää myös siksi, että haistaa ne itse, ja tällöin käyttäjä pysyykin helpommin kohtuudessa. "A fragrance should be discovered, not announced". Toivottavasti Vikkekin pitäytyy tuoksuineen halausetäisyydessä, niin pysyvät lähimmäisetkin tyytyväisinä. Myös ne hajusteherkät.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kun neitoset tuoksuvat vaniljalta. Ensimmäinen kerta oli tytön kanssa joka tuoksui vaniljalta ja aina kun tämmöinen kauniilta tuoksuva neito menee ohi tulee mieleen ihanat nuoruusmuistot. Harmi että tämä vähentynyt, enemmän haisee hiki ja oksennus
Aika monen ensimmäiseen kertaan on liittynyt vieno oksennuksen tuoksu - minun ainakin - joten joku toinen voi palata nuoruuden hurmioon haistaessaan saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta itse junalla kulkeminen. Sä olet se ongelman ydin. Sulla on prinsessa -syndrooma.
Ai miten niin. Mitä, talonpoikiako, nuo muiden hajusteista päänsärkyä saavat on? Eikö nekin voisi liikkua jossain muualla kuin ihmisten keskuudessa, jos muiden tuoksut noin kovasti häiritsee? Mutta niinhän se on aina, muiden tekemisistä jaksetaan valittaa miettimättä, että itse voidaan olla vielä pahempia muiden hengitysilman pilaajia.
Minä harrastan urheilulajia, jossa tehdään liikesarjoja. Kun teen niitä, otan tarpeeksi tilaa etten vahingossa esim. lyö ohikulkijaa. Toki tämä vähän rajoittaa harrastusmahdollisuuksia, esim. bussia odottaessa. Mutta jos muita ei tarvi ottaa huomioon, voisin joku aamu alkaa huitomaan!
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tosi paljon tuoksuherkkiä, minkä vuoksi työpaikallani (iso organisaatio) ei kukaan saa käyttää hajuvesiä 🤔 Jopa wc:n saippuat on täysin hajuttomia. Uskalla siinä sitten pieraista kun sitä hajua ei voi peittää millään 🙈 Ilmankos vatsa ihan sekaisin töissä kun pitää pidätellä päivät pitkät.
Käsittääkseni keinotekoiset tuoksut on se pahin ongelma.
Miesten hajusteet haisevat pahalle. Käytänkin samoja kuin nuoret tytöt.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kun neitoset tuoksuvat vaniljalta. Ensimmäinen kerta oli tytön kanssa joka tuoksui vaniljalta ja aina kun tämmöinen kauniilta tuoksuva neito menee ohi tulee mieleen ihanat nuoruusmuistot. Harmi että tämä vähentynyt, enemmän haisee hiki ja oksennus
Hiki ja oksennus? Missä sä oikein liikut?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia keski-ikäisiä kuivavittuisia tanttoja aina vaivaa K A M A L A M I G R E E N I jos ne vähänkään haistaa hajuvettä, huuhteluainetta, hiuslakkaa tai mitään hajustetta ihmisillä. Ei tarvitse kuin lähteä Suomen rajojen ulkopuolelle, niin tällaisia vaivoja ei enää kellään ole.
Tapa ittes. 🖕
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Tupakka maistuu ja p askan lemu.
Minullehan tuli joku mummeli sanomaan, että hajuveteni tuoksuu liikaa. :D sanoin että mene suihkuun, haiset kakalle.
Ihan sama miltä tuommoinen uivelo haisee, ei käy flaksi.
Tämä amerikkalainen ajatus siitä, että oman olemuksen pitäisi kunnioittaa muita ihmisiä on täysin kaistapäinen. Muut saavat määrätä, että sinun pitää mennä kauneusleikkauksiin, sinun pitää ostaa vaatteita 10 000 dollarilla, ennen kuin ne kelpaavat HEILLE. Miksi alistutte amerikkalaisen kakan alle? Mitä marionettenukkeja olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tosi paljon tuoksuherkkiä, minkä vuoksi työpaikallani (iso organisaatio) ei kukaan saa käyttää hajuvesiä 🤔 Jopa wc:n saippuat on täysin hajuttomia. Uskalla siinä sitten pieraista kun sitä hajua ei voi peittää millään 🙈 Ilmankos vatsa ihan sekaisin töissä kun pitää pidätellä päivät pitkät.
Käsittääkseni keinotekoiset tuoksut on se pahin ongelma.
Tarkoitinkin että niitä "luonnollisia hajuja" ei voi peittää millään, mikä voi joskus olla hieman kiusallista.
Nämä tuoksuintoilijat ovat myös usein tupakoitsijoita, jotka koittavat "huomioida" muita kaatamalla päälleen pullollisen tuoksuja joka sitten sekottuu tupakan hajuun ja saa kanssakulkijoissa aikaan oksetusta.
Kyllä se riittää että ihminen peseytyy suihkussa hyvin saippualla, pesee hiukset säännöllisesti ja käyttää deodoranttia. Ominaistuoksuun voi vaikuttaa ruokavaliolla, karsikaa ylimääräiset sokerit pois ja muistakaa juoda vettä. Ketoosi haisee pahalle. Harjatkaa myös hampaat hyvin ja pitäkää huolta suuhygieniasta.
Minä rakastan hajuvesiä, kerään niitä kauniiden pullojen vuoksi. Yksi suihkaus nilkkaan riittää jos ihmisten ilmoilla haluaa käyttää tuoksuja ja silloin on sopivaa valita kevyt vartalosuihke tai toilettituoksu, ei parfyymia. Parfyymeja voi käyttää kotioloissa.
Hajuvesissä tuoksuu usein voimakkaasti alkoholi ja se tekee oikeasti monelle migreenin. Täällä moneen kertaan mainittu vanilja on myös todella paha. Harva saa oireita esimerkiksi miedosti hajustetusta saippuasta, shampoosta ja hoitoaineesta tai miedon tuoksuisesta deodorantista. Näitä voi siis käyttää melko huoletta, mutta parfyymit ja hajustetut hiuslakat voisi jättää pois. Ei ainoat vaihtoehdot ole haista p*skalle tai vahvalle parfyymille/hiustuotteille.
Suomessa astmaa ja migreeniä on tutkitusti enemmän kuin muussa väestössä, olemme tottuneet asumaan puhtaassa ilmassa. Migreeni tai astmakohtaus vie pahimmillaan sairaalaan, eivät ne itse valittuja sairauksia ole. Ottakaa kanssaihmiset huomioon ja harrastakaa tuoksuja maalaisjärjellä.
Siunattua pääsiäistä kaikille!
Siinä varmaan voi pyytää siirtymään?