Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että Facebook lukee ajatuksia?
Siis että mainoksia ja lukuehdotuksia tulee ihan sen perusteella, mitä olet viime aikoina miettinyt tai ajatellut? Ilman että olet keskustellut mitään kenenkään kanssa, saati sitten etsinyt tietoa aiheesta. Minusta tämä on pelottavaa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tuntuu, ja hyvä että nostat tämän asian keskustelunaiheeksi.
En itse ole kehdannut kertoa kenellekään, mutta samalla tavalla tulee mainoksia, vaikken ole puhunut tai hakenut mitään aiheisiin viittaavaa.
Outo asia jolle en ole keksinyt selitystä.
Se näyttää mainokset eka, näet muttet tiedosta, alat ajatella asiaa, näet uudelleen ja tiedostat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli mieleen siis ihan sellaisesta oudosta jutusta, kun että katselin tänään lenkillä tienposkessa koirankakkaa ja mietin että miksiköhän ei ole kerätty pois ja olin siis ihan yksin lenkillä, enkä puhunut kenellekään mitään - ja kun tulin kotiin niin minulle tuli faceen koirankakka-aiheinen uutinen. Joku toinenkin vastaava juttu on ollut ihan lähiaikoina. Ap.
Kuulitko siellä lenkillä koiran haukuntaa? Jos kännykkäsi kuuli sen? Ei se siihen näkemääsi kakkaan kyllä voi liittyä mitenkään.
Ei tunnu. En saa edes facebook-pillua, vaikka kuinka tuheroa ajattelen.
Ihmiselle tulee paljon ajatuksia ja kännykkään tulee paljon mainoksia. Joskus ne vain osuvat yksi yhteen.
Ei ole mullakaan kuin pakolliset tiedot ja julkaisen harvoin, kuvia lemmikeistäni 90-prosenttisesti, en lisää julkaisuihini hashtägejä, koska mulla on yksityinen profiili.
Se, joka käyttää lähinnä IG:a.