Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että Facebook lukee ajatuksia?

Vierailija
29.03.2024 |

Siis että mainoksia ja lukuehdotuksia tulee ihan sen perusteella, mitä olet viime aikoina miettinyt tai ajatellut? Ilman että olet keskustellut mitään kenenkään kanssa, saati sitten etsinyt tietoa aiheesta. Minusta tämä on pelottavaa. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu. FB seuraa nettikäyttäytymistäsi ja kuuntelee puhelimesi mikrofonia, koska olet sallinut molemmat.

Vierailija
2/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuntuu, ja hyvä että nostat tämän asian keskustelunaiheeksi.

En itse ole kehdannut kertoa kenellekään, mutta samalla tavalla tulee mainoksia, vaikken ole puhunut tai hakenut mitään aiheisiin viittaavaa.

Outo asia jolle en ole keksinyt selitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä helpottaa suuresti kun bannaa facebookin joka alustalta.

Vierailija
4/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu

Vierailija
5/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, luulin jo tulleeni vainoharhaseks mutta jos tätä on ollu muillakin

Vierailija
6/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, mutta olen ajatellut huomisen asiakkaani asiaa iltapäivällä ja nyt tuli viesti tapaamisajan siirtämisestä, mutta tämä menee telepatian puolelle, jota en tiedä mitä se todella on, mutta näitä tilanteita vaan tulee eteen jossa ajateltuani jotakuta hän ottaa yhteyttä. Enkä ole edes new-age ihminen tai esoteerikko ollenkaan. 

Vierailija
7/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, vakoiluohjelma. 

Vierailija
8/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sulkenut puhelimen mikrofonin ettei FB voi seurata ja silti.

Vierailija
9/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, musta tuntuu että se tietää senkin jos jää hetkeksi katsomaan jotain juttua, vaikkei niitä avaisikaan. Tarjoaa sitten samanlaista sisältöä.

Vierailija
10/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli mieleen siis ihan sellaisesta oudosta jutusta, kun että katselin tänään lenkillä tienposkessa koirankakkaa ja mietin että miksiköhän ei ole kerätty pois   ja olin siis ihan yksin lenkillä, enkä puhunut kenellekään mitään - ja kun tulin kotiin niin minulle tuli faceen koirankakka-aiheinen uutinen. Joku toinenkin vastaava juttu on ollut ihan lähiaikoina. Ap.

Vierailija
11/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on, samaa mieltä, olen huomannut.

Vierailija
12/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, musta tuntuu että se tietää senkin jos jää hetkeksi katsomaan jotain juttua, vaikkei niitä avaisikaan. Tarjoaa sitten samanlaista sisältöä.

Eise vain tunnu kun se mm. seuraa kuinka nopeaa scrollaat tekstiä eli huomio on aiheellinen.

Tiedän tämän kun avasin joskus sen lähdekoodin jonka jälkeen poistin koko saastan puhelimesta ja koneelta, enkä enää avaa yhtään facebook linkkiä.

Vierailija
13/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eise vain tunnu kun se mm. seuraa kuinka nopeaa scrollaat tekstiä eli huomio on aiheellinen.

Tiedän tämän kun avasin joskus sen lähdekoodin jonka jälkeen poistin koko saastan puhelimesta ja koneelta, enkä enää avaa yhtään facebook linkkiä.

Se on myös profiloinut ihmiset ryhmiin postausten jne. perusteella kuten: Yksinäiset, nörtit, mielenvikaiset jne.

Vierailija
14/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tuntuu, ja hyvä että nostat tämän asian keskustelunaiheeksi.

En itse ole kehdannut kertoa kenellekään, mutta samalla tavalla tulee mainoksia, vaikken ole puhunut tai hakenut mitään aiheisiin viittaavaa.

Outo asia jolle en ole keksinyt selitystä.

Minä pidän itseäni ihan järkevänä ihmisenä, mutta ihan samoja ajatuksia ollut itsellä viime aikoina  Koskien Instagramia tosin, FB: a käytän vain harvoin, mutta saman firman allahan ne ovat.

Mulla puskee IG-keloja katsellessa toistuvasti esiin aiheita, joita olen juuri ajatellut, mutta joihin liittyviä nettihakuja en tee (ovat niin abstrakteja etten tietäisi edes millä hakusanoilla hakisin) ja joista en ikinä puhuisi ääneen kenellekään. En etsi IG:stä sisältöä hashtägeillä enkä seuraa näihin aiheisiin liittyviä tilejä, tykkäile/kommentoi keloja tms. Ja tulevat ihan puskista aivan muihin aiheisiin liittyvän virran seassa.

Olen havahtunut tähän nyt useamman kerran kuluvan vuoden aikana ja kyllä vähän hirvittää.

Vierailija
15/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työpaikkakiusattu ja minusta leviteltiin ilkeitä juttuja. Sain facebookissa mainoksia tavallaan noihin ilkeyksiin liittyen. Esim. jos vaikka haukuttiin tyyliin hengitystä pahan hajuiseksi, niin sain mainoksia hammastahnasta. Eli tuli vähän sellainen olo, että minusta keskusteltiin facessa tai viesteissä inhottavasti ja facebook nappasi sieltä minuun liittyvän "tarpeen".

Vierailija
16/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä paljon myös niin pieleen meneviä mainoksia että huh. Asun Etelä-Suomessa ja mulle tulee esim.  Oulun seurakunnan jotain mainoksia.  En ole uskonnollinen yhtään ja inhoon kaikkia tollasta tapahtumia.

Vierailija
17/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu. FB seuraa nettikäyttäytymistäsi ja kuuntelee puhelimesi mikrofonia, koska olet sallinut molemmat.

Aiemmin löysin selityksen noista, mutta nyt aiheet ovat olleet sellaisia, että kyse on joko ajatustenluvusta tai puhtaasta sattumasta. Ap.

Vierailija
18/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siellä paljon myös niin pieleen meneviä mainoksia että huh. Asun Etelä-Suomessa ja mulle tulee esim.  Oulun seurakunnan jotain mainoksia.  En ole uskonnollinen yhtään ja inhoon kaikkia tollasta tapahtumia.

Jostain syystä minulle tulee ajoittain intensiivisesti mainoksia Keski-Pohjanmaalta, ja joskus Pohjois-Karjalasta. Ei mitään yhteyksiä sinne päin. 

Vierailija
19/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin unta O.C. tv-sarjasta, en ole katsonut sitä 15 vuoteen. Seuraavana päivänä IG suositteli mulle kahta kys. sarjaan liittyvää julkaisua :D

Vierailija
20/25 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä fb:tä puhelimessa ollenkaan. Avaaan sovelluksen koneelta ehkä kerran kuukaudessa ja vilkaisen mitä siellä on, sit sellainen juttu että en ole paljastanut kaikkia juttuja itsestäni fb:hen, esim en ole täyttänyt kuin pakolliset kentät, eli fb ei saa tiedoistani juuri mitään irti. Olen huomannut että fb ei saa profiilistani oikein otetta ja hyvä niin. Se ei todellakaan "lue" ajatuksiani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi