Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yöllä herääminen ja voimakas ahdistus

Vierailija
29.03.2024 |

Herään silloin tällöin yöllä ja heti herättyäni tunnen voimakasta ahdistusta. Tuolloin tiedostan hyvin vahvasti elämän rajallisuuden ja jotenkin koen että olen tällä hetkellä elossa ja sydämeni lyö juuri nyt mutta elämä loppuu jossain vaiheessa. Mieleen tulee pelkoja läheisten kuolemasta ja ajatuksia jo kuolleista sukulaisista. Tähän liittyy jotenkin epätodellinen tai outo olo.  

Onko kellään samaa? 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus tai hypnakoginen hallusinaatio. Myös uniapnea voi olla. Noista uniapnea vaatii hoitoa, kaksi ensimmäistä ei.

Vierailija
2/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse herään öisin häpeään, ihan kuin jari sarasvuo konsanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sun ottaa vaikka karttakirja vähäksi aikaa esille kun heräät tai halata itseä, ettei hätää ole. Ja sopiva maadoitus. Miten alkoholi ja kofeiini, onko elämässä, voiko ne tehdä jotain. Entä jos kuuntelet jotain luonnon ääntä ennen unta vaikka aaltokohina. Ehkä huolista pääsee vielä irti tai samasta toistavasta ajatuskuviosta. Joku näkijä tietäisi mistä ahdistus voisi tulla, tai itse tiedostaa intuiviivisesti sen lähteen. Ehkä palleachakra. Kamomillatee, omenamehu, hunaja? Meripihka. Sopiva hoitoväri. Vaalean keltainen ja amber.

Vierailija
4/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violetti on myös hyvä turvaväri. Sellainen punavioletti. Ja royal blue keskittää ajatuksia. Myös luonnon rauha ja aallot, pieni tuuli.

Vierailija
5/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö on aikaa, jolloin ongelmat tuntuvat erityisen vaikeilta, kun on täysin yksin omien ajatustensa kanssa. Puhutaan myös suden hetkestä. Sopisi kuvaamaan yön ahdistavia hetkiä, mutta en ole varma merkityksestä. 

Vierailija
6/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla tollasta. Tuntuu, etten saa henkeä ja hirveä ahdistus nielee minut. Tajuan kuinka vanha olen ja kuinka vanhoja läheiseni ovat, kuinka he kuolevat ennen minua ja jään yksin maailmaan. Oma kuolema ei kyllä ahdista. Silloin kun söin masennuslääkkeitä noita kohtauksia ei esiintynyt ja olen alkanut harkita lääkkeiden alotusta taas, koska nuo hetket ovat todella raskaita kestää vaikkei niitä nyt joka yö ole.

Vierailija
7/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA 

Vierailija
8/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla tollasta. Tuntuu, etten saa henkeä ja hirveä ahdistus nielee minut. Tajuan kuinka vanha olen ja kuinka vanhoja läheiseni ovat, kuinka he kuolevat ennen minua ja jään yksin maailmaan. Oma kuolema ei kyllä ahdista. Silloin kun söin masennuslääkkeitä noita kohtauksia ei esiintynyt ja olen alkanut harkita lääkkeiden alotusta taas, koska nuo hetket ovat todella raskaita kestää vaikkei niitä nyt joka yö ole.

Jatkan vielä, että muakin ahdistaa myös ajatus kuolleista ihmisistä, joita en enää ikinä tule näkemään. Se tuntuu ihan musertavalta.

Vierailija
9/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA 

En tiedä kuka on ahdistushullu enkä ole ennen tänne ahdistuksestani kirjoittanut mutta samapa tuo mitä ajattelet. 

-Ap

Vierailija
10/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ahdistuksen tunnetta koen minäkin. Yritän aina rauhoitella itseäni, että tätä samaa tunnetta yöllä kokee niin moni muukin, mutta ei se auta siinä tilanteessa.

Tiedostan sen, että tunne helpottaa, kun päivä pyörähtää käyntiin. Et siis ole yksin tunteesi kanssa. Meitä kaltaisiasi on enemmän kuin uskotkaan. 

Vierailija
11/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sun ottaa vaikka karttakirja vähäksi aikaa esille kun heräät tai halata itseä, ettei hätää ole. Ja sopiva maadoitus. Miten alkoholi ja kofeiini, onko elämässä, voiko ne tehdä jotain. Entä jos kuuntelet jotain luonnon ääntä ennen unta vaikka aaltokohina. Ehkä huolista pääsee vielä irti tai samasta toistavasta ajatuskuviosta. Joku näkijä tietäisi mistä ahdistus voisi tulla, tai itse tiedostaa intuiviivisesti sen lähteen. Ehkä palleachakra. Kamomillatee, omenamehu, hunaja? Meripihka. Sopiva hoitoväri. Vaalean keltainen ja amber.

Anteeksi, mutta mitä mä just luin?

Vierailija
12/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tätä yöllistä ahdistuskohtausta heti herätessä (samat ajatukset kuolemanpelosta) joka ikinen yö yli vuoden ajan, kun mies vaihtoi mut lennosta toiseen naiseen (oltiin naimisissa 18 vuotta).

Vierailija
13/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollasta. Ei ole enää. Odotan innoissani että nään sukulaisia ja ystäviä taivaassa. Meillä on tulevaisuus ja toivo.

Vierailija
14/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unihalvaus tai hypnakoginen hallusinaatio. Myös uniapnea voi olla. Noista uniapnea vaatii hoitoa, kaksi ensimmäistä ei.

No eihän toi nyt mikään unihalvaus ole! Unihalvauksessa ikäänkuin heräät, mutta et pysty liikuttaa kroppaa milliäkään. Siksi sitä sanotaan halvaukseksi. Aivan järkyttävä kokemus!!! Oon kokenu sen noin viisi kertaa.

Pitää keskittää kaikki tahdonvoima, että saa kropan liikkumaan.

Vierailija
15/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa, heti jos herään niin laitan äänikirjan päälle, ennen kuin ehdin ajatella mitään. Tsemppiä!

Vierailija
16/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä poden ihan samanlaisesta ilmiöstä ja hyvin useinkin. Tämä aika on niin stressaavaa. Ihmettelen niitä, jotka voivat nukkua yönsä rauhallisesti ja heräilemättä. Minua vaivaa kaikki mahdollinen, taloudelliset huolet, terveyshuolet, maailman tilanne, oman lapsen pärjääminen. Suurin osa peloista ja ahdistuksesta lienee turhaa, mutta minkäs voit luonteellesi.

Vierailija
17/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä ensin kaffet ja etsiydy sohvalle. Sillä helpottaa.

Vierailija
18/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän toi nyt mikään unihalvaus ole! Unihalvauksessa ikäänkuin heräät, mutta et pysty liikuttaa kroppaa milliäkään. Siksi sitä sanotaan halvaukseksi. Aivan järkyttävä kokemus!!! Oon kokenu sen noin viisi kertaa.

Pitää keskittää kaikki tahdonvoima, että saa kropan liikkumaan.

Tiedän kyllä mikä on unihalvaus, olen lisäksi itsekin kokenut sen. Unihalvaukseen voi liittyä pelkoa ja kauhua, joten et voi todistaa ettei kyse ole unihalvauksesta. Muutenkaan älä päde lääketieteen tuntemuksellasi.

Vierailija
19/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä kofeiineista irti totaalisesti.

Vierailija
20/34 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla stressiä? Itsellä öiset ahdistuskohtaukset liittyvät aina työstressiin. Lomalla nukun kuin lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän