Mitä me joiden tukia nyt leikataan rajusti ensi kuussa asumisen takia oikein teemme? Mulla lähtee 43% pois käytettävistä olevista rahoista..
Ei ole siis enää varaa edes ruokaan. Kuka auttaa?
En ymmärrä miksi kaikista heikoissamassa asemassa olevia halutaan potkia näin pahasti...
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Näin Petteri haluaa. Sinulta menee asunto ja joudut kadulle.
Onneksi kerjäläinen ja kaupustelu ei ole laissa kiellettyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee 2 työtä kuten minä. Ei kannata elää tukien varassa, niin ei tarvitse itkeä.
Ja kohta kolmea työtä niin kuin muutkin kun Satonen saa ihailemansa Amerikan "joustavat" työmarkkinat tännekin.
Siellähän meksikolaiset siirtotyöntekijät pitävät maan taloutta pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin Suomen kansa haluaa. Suomen kansa äänesti tätä. He tiesivät kyllä mitä äänestivät. Kansa valitsi köyhille kodittomuuden.
Äänestin kristillisiä. En todellakaan halunnut, että kukaan joutuu lähtemään kodistaan! Varsinkaan kadulle.
Nehän on hallituksessa ja taitaa kurjistaminen olla heille ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näin jo muutama viikko sitten vanhemman kaivelemassa katuroskista lasten kanssa. Vaarallista ja sydäntä särkevää :(
Mä oisin kyl mennyt lapseni kanssa työkkäriin.
Työkkäriin mentiin 80-90-luvulla. Nykyisin ajetaan pois, jos ei ole ajanvarausta.
Ei ne oo sulla käytettävissä, joten ne ei voi sulta lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla lukea ketjua. Ikäviä kommentteja oli heti muutama. Pahoittelen että on niin kylmiä ihmisiä kommentoimassa muiden hätään. En jää tähän ketjuun enempää lukemaan.
Oletpa lapsellinen. Tää ap ei edes halua töitä.
Täitä olen hakenut viimeisen 10 vuoden aikana varmaan 20 000 paikkaan mutta en ole päässyt etkö ymmärrä että nykyään ei pääse töihin?
ap
Kyllä pääsee jos halua on. Lapseni ja ikäpolvensa ovat muutaman viime vuoden aikana valmistuneet ylioppilaiksi tai ammattikoulusta. Osa lähti opiskelemaan, osa töihin. Kirjoitusten jälkeenkin on nyt kaikki omat lapset ja tuttujen lapset jo työllistyneet tältä keväältä. Pari vanhempien lasten kaveria pitää välivuotta, töissä kaikki.
Ohis. Minunkin parikymppiset sukulaiseni sukupuoleen katsomatta ovat olleet töissä 16-vuotiaista lähtien, ensin vapaa-aikoinaan ja nyt joko välivuotta hanttihommissa pitäen tai jo vakituisesti omien alojensa töissä. Minä taas olen hakenut töitä viisikymmenvuotiaasta lähtien, mutta maisterinpapereilla, 25 vuoden työkokemuksella ja erinomaisilla suosituksilla en saa.
Osaatko kertoa, mikä ero meissä on? Entä miten työmarkkinat meidät näkevät?
Kimppakämppä on ihan hyvä idea, mutta kokonaista perhettä on hieman hankala sulloa kymmenen neliön makkariin. Tai ainakin kanssa-asujilla olisi todellakin pinnassa pitelemistä lapsiperheen kanssa asuessa.
Jos kimppa-asuminen lisääntyy, niin olispa kiva saada joku selvitys kanssa-asuvien taustoista. En ehkä haluaisi köyhyydestä huolimatta asua samassa solussa jonkun pedofiilin tai raiskaajan kanssa. Eikä muutkaan rikolliset tai huumeidenkäyttäjät oikein nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös muuttaa kimppakämppään. Näin suuressa maailmassa tekee aikuisetkin, kun vuokratasot on mitä on, eikä ole sellaista systeemiä kuin "asumistuki".
Kimppakämppä sopii ulospäinsuuntautuneille, hyvin sosiaalisille ihmisille. Omaa rauhaa ja tilaa sekä hiljaisuutta tarvitsevalle introvertille se ei todellakaan sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näin jo muutama viikko sitten vanhemman kaivelemassa katuroskista lasten kanssa. Vaarallista ja sydäntä särkevää :(
Minä olen nähnyt ihan tavallisen näköisten ihmisten kävelevän itsepalvelukassan läpi maksamatta. Eikä leikkaukset ole vielä edes alkaneet.
Ajatteletko, että varastamiseen liittyy jotain ulkonäkövaatimuksia? Monissa kaupoissa nuo kassat ovat valvottuja.
Minä teen vuokrafirman kautta 20-30 h/vko. Kyllä leikkaukset tuntuvat minunkin pussissa ansiosidonnaisen leikkauksen myötä. Ottaisin mielelläni toisen työn illaksi tai viikonlopuksi. Ikä 59 v esteenä.
Vierailija kirjoitti:
Kämpän koko? Onko turhia muka pakollisia menoja kuten suoratoistopalvelut, lehdet tms. joten peruu ne. Maksuttomiin harrstuksiin mars. Ja jos on työkyky tallella niin hakeutumaan työelämään.
Taas joku joka ei ole sisäistänyt harrastusten merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä että täällä jaetaan Pitkän perjantain kunniaksi lähimmäisenrakkautta oikein olan takaa. Varmaan naulaisivat Jeesuksen saman tien kommarina ristille jos tulisi tänä päivänä jotain rakkauden sanomaa levittämään, ja että muka työttömät ja sairaatkin ansaitsisivat katon pään päälle.
Se mitä Jeesus kykeni seuraajilleen tarjoamaan, ei riittäisi näille tämän päivän valittajille. Pelkkää leipää ja kalaa. Voi v mitkä eväät. Leipää ja kalaa. Eihän se ole mikään ruoka.
Jossain toisessa ketjussa tyyppi oli suruissaan kun ei ole rahaa ruokaan, no hän ei suostu elämään esim pelkällä makaronilla tai kaurahiutaleilla, niin on mieluummin paastolla. Jäi epäselväksi, miksi ei myöskään esim porkkanat tai perunat kelpaa ruoaksi. Ihan pelkästään niistä (ja suolaa) saa kasvissosekeittoa, ei herkkua mutta jotain muuta kuin makaronia.
Leipä ja kala saisi huutonaurua aikaan näissä nykypäivän köyhissä. Mieluummin paastotaan kuin syödään hiilareita. ...olut olisi toki kelvannut hänelle.
Minä muuttaisin maalle asumaan, missä on edullista. Esim Pieksämäki ja Varkaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös muuttaa kimppakämppään. Näin suuressa maailmassa tekee aikuisetkin, kun vuokratasot on mitä on, eikä ole sellaista systeemiä kuin "asumistuki".
Kimppakämppä sopii ulospäinsuuntautuneille, hyvin sosiaalisille ihmisille. Omaa rauhaa ja tilaa sekä hiljaisuutta tarvitsevalle introvertille se ei todellakaan sovi.
Onko introvertti kasvanut ilman perhettäkin? Ei ole lapsuudessakaan joutunut muiden kanssa asumaan, kun ei sitten mitenkään kykene siihen? Aina voi linnoittautua huoneseensa ja ovi kiinni.
Ja kyllä, olen introverttina asunut solussa itsekin. Ei se oikeassa elämässä tarkoita että seurustellaan koko ajan muiden kanssa kuten jossain frendeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ulospäinsuuntautunut tarvitsee vastapainoksi omaa rauhaa, tilaa ja yksityisyyttä. Ei kukaan extroverttikaan jaksa olla sosiaalinen 24/7.
Voi Sanna ja kumppanit minkä teitte.
Kärsitään. Hallituksia menee ja tulee joten mikään ei ole ikuista. Muistetaan vaan kiittää tuntemiamme persuja hienosta takinkäännöstä. Kokoomus nyt on mitä on joten siltä tämä oli odotettavissa.
Kaveri joutu kadulle kun kela väitti että se on tienannut rahaa eikä maksanut sille toimeentulotukea 3 kuukauteen. Kaveri sitten meni ja teki ryöstön koska ei halunnut asua kadulla. Sen jälkeen se pääsi vankilaan ja selvisi että kela tehnyt virheen ja kela joutu maksaa sille 3 kk tuet takautuvasti.
Ja kohta kolmea työtä niin kuin muutkin kun Satonen saa ihailemansa Amerikan "joustavat" työmarkkinat tännekin.