BB-Jasmiinalla on syöpä: Edessä elämäni suurin helvetti
Televisio-ohjelmista Big Brother ja Selviytyjät Suomi tunnettu Jasmiina Yildiz, 26, on sairastunut syöpään. Yildiz kertoo asiasta pitkäperjantaina julkaistussa Nikotellen-podcastin jaksossa.
Yildiz kertoo podcast-jaksossa hakeutuneensa alkuvuodesta lääkäriin pitkittyneiden ja voimakkaiden vatsakipujen vuoksi. Yildizille tehtiin useita tutkimuksia, muun muassa gynekologinen irtosolukoe eli papakoe.
Papakokeesta löytyi vahvoja solumuutoksia. Koepalasta todettiin, että Yildizillä on kohdunkaulan syöpä.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/fdc37094-52e4-4249-aef2-73c07d6…
Kommentit (494)
Täälä tulee aina välillä esiin aloitus, missä Herpes on kuolemantuomio ja sen jälkeen ei voi harrastaa enää seksiä. Herpes ei kuitenkaan aiheuta syöpää, joten ennemmin minä sen ottaisin, kuin lähes jokaisen saaman Papiloomaviruksen, joka on syövän aiheuttaja.
Kohdunkaulasyöpä on yleisin noin 26-44 vuotiaiden. syöpä kai? Oisko keski-ikä sairastuneelle se noin 33-38!
? Netta Brand taisi olla noin 35 kun syöpä löytyi ja kuoli siihen 2021, kerkisi viikko aiemmin täyttää 37? Ikävä tapaus.
Vierailija kirjoitti:
kun syöpä aiheuttaa kipua, se on jo tosi pitkällä
Eikö se ole yksilöllistä? Joskus syöpä kipeyttää ja alussakin, kai riippuen ihan sijainnista.
Vierailija kirjoitti:
Täälä tulee aina välillä esiin aloitus, missä Herpes on kuolemantuomio ja sen jälkeen ei voi harrastaa enää seksiä. Herpes ei kuitenkaan aiheuta syöpää, joten ennemmin minä sen ottaisin, kuin lähes jokaisen saaman Papiloomaviruksen, joka on syövän aiheuttaja.
Niinpä, pidetään hirveänä, mikä ei välttämättä aiheuta minkäänlaisia tai pieniä oireita harvakseltaan. Sitten hpv:sta ei välitetä, vaikka syöpään voi sairastuttaa niin naisen kuin miehen, kurkkusyöpääkin paljon hpv syynä.
Vierailija kirjoitti:
yasmiina tulee nyt hoitojen aikana laihtumaan, joten voitte jättää siltä osin hänen solvaamisena sikseen. Ehkä olisi muutenkin rakentavampaa ihan vain toivottaa onnea ja jaksamista hoitoihin? varmaan jättää tupakatkin. toivottavasti loppuiäkseen ja toivottavasti s eloppikä on pitkä
Ei välttämättä laihdu. Riippuu mitä kemoja hänelle annetaan, jotkut lihottaa, jotkut laihduttaa ja kaikkea siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä löytyi 27-vuotiaana papa-kokeesta solumuutoksia. Kyllä pelästytti. Onneksi kävin silloin papassa.Jos tätä nyt joku 20-30v nuorikin lukee, ja vanhempi, niin käykää niissä papa-kokeissa!!!
Esim Fimlabin ja Synlabin labroihin pääsee kuka vaan papaan ihan omatoimisesti, maksaa jotain 55-80e. Ei tarvitse sotkea mitään lääkäreitä tai muitakaan, kunhan käy omakustanteisesti. Mielestäni kuitenkin pieni summa siihen nähden, että saa varmuuden asioista, ja nopea toimenpide.
5 vuottahan on suositusväli käydä papa-kokeissa, mutta itse en uskalla odottaa edes noin pitkään,vaan käyn ainakin joka toinen vuosi.
Yritin etsiä tuosta papasta, että jos siellä käy oma-alotteisesti, niin millä tavalla se tulos tulee? Tarvitseeko sen tulkintaan lääkäriä? Vai näkyykö siinä heti onko tulos puhdas tai solumuutoksia?
jos se on otettu labrassa, niin tulos tulee muistaaksnei sinne labrakokeiden listaan, jos se on otettu lääkärikäynnillä tai hoitajakäynnillä, niin tulos tulee sinne hoitokäynin kertomukseen. Ja ihan selkeää suomen kieltä se on. jos siellä on muutoksia, niin lääkäri kirjaa sinne sitten jatkosuunnitelman.
seulontakokeessa muistaakseni tulos oli tyyliä "tulos oli normaali, ei viitteitä hpv:sta" - minulla aina ollut puhtaat papatulokset ja sitten myöhemmin puhtaat hpv-seulat. Joskus on papa-kokeessa ollut leukosyyttejä liikaa, joista gynekologi sanoi minulle, että niistä ei tarvitse välittää eikä tehdä mitään. Joskus luki kokeessa, että lieriösolut puutuivat, mikä sekin kertoi vain siitä, että näytteenottaja eiollut saanut tietystä kohtaa otettua tarpeeksi edustavaa näytettä. Silloin piti käydä vuoden päästä uudestaan papassa, ihan siis vain siksi, et lieriösolut saatiin mukaan.
Että sillä lailla ne tulokset on ihan selkeitä ja jos ei itse jotain tiedä, voi aina kysyä sitten niistä tk:sta ja jos tulokset on pahanlaatuisia ja seööaisia. että pitää toimia, niin kyllä niistä tieto menee lääkärille sitten ja soittelevat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä löytyi 27-vuotiaana papa-kokeesta solumuutoksia. Kyllä pelästytti. Onneksi kävin silloin papassa.Jos tätä nyt joku 20-30v nuorikin lukee, ja vanhempi, niin käykää niissä papa-kokeissa!!!
Esim Fimlabin ja Synlabin labroihin pääsee kuka vaan papaan ihan omatoimisesti, maksaa jotain 55-80e. Ei tarvitse sotkea mitään lääkäreitä tai muitakaan, kunhan käy omakustanteisesti. Mielestäni kuitenkin pieni summa siihen nähden, että saa varmuuden asioista, ja nopea toimenpide.
5 vuottahan on suositusväli käydä papa-kokeissa, mutta itse en uskalla odottaa edes noin pitkään,vaan käyn ainakin joka toinen vuosi.
Ja nuo 5 välein tulevat kutsut ovat hpv-testejä eikä mitään papa-kokeita. Jos hpv pos, sitten vasta otetaan papa-koe.
Minulta on aina otettu irtosolunäyte samassa yhteydessä. Ei vaadi positiivisesta hpv-tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin etsiä tuosta papasta, että jos siellä käy oma-alotteisesti, niin millä tavalla se tulos tulee? Tarvitseeko sen tulkintaan lääkäriä? Vai näkyykö siinä heti onko tulos puhdas tai solumuutoksia?
Hyvin selkeästi siinä kerrotaan. Ja jos jotain huolestuttavaa niin ihan soittavat ymmärtääkseni.
Ihmettelen nykyään kun hanakasti ilman suojia annetaan suuhoitoaaaaym.
jos jollain on vaikka vaginassa jo se HPV niin mies ottaa nuolemisella itselleen sen riskin, ettö saa sen HPV :n nieluun ja nielu ja kurkkusyövät lisääntynyt myös hirveesti nuorilla!
nainen saa sen vaikka sitten jos mies nuoleee jolla sitä nielusta tai mies käynyt satoja naisia ilman kortsuja
Ja sanotaan että sp tautia jne voi saada vaikka kortsua käyttää siltä ympäröivältä iholta.
niin, ja itse olen jo 48 v eikä ole ollut tauteja niin eipä kyllä enää sekksi kiinnostakaan. Ja hyvä nii .
tiesittekö että 30-vuotiaana tai nuorempana saatu tartunta voi aktivoitua vanhempanakin ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin etsiä tuosta papasta, että jos siellä käy oma-alotteisesti, niin millä tavalla se tulos tulee? Tarvitseeko sen tulkintaan lääkäriä? Vai näkyykö siinä heti onko tulos puhdas tai
"minulla aina ollut puhtaat papatulokset ja sitten myöhemmin puhtaat hpv-seulat". Tuo oli muuten tärkeää mainita mitä sinulla on ollut, niin tiedämme. Koetko itsesi jotenkin paremmaksi?
Vierailija kirjoitti:
yasmiina tulee nyt hoitojen aikana laihtumaan, joten voitte jättää siltä osin hänen solvaamisena sikseen. Ehkä olisi muutenkin rakentavampaa ihan vain toivottaa onnea ja jaksamista hoitoihin? varmaan jättää tupakatkin. toivottavasti loppuiäkseen ja toivottavasti s eloppikä on pitkä
Hän itse toivoi aiheesta keskustelua. Eikä täällä ketään solvattu ole?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen nykyään kun hanakasti ilman suojia annetaan suuhoitoaaaaym.
jos jollain on vaikka vaginassa jo se HPV niin mies ottaa nuolemisella itselleen sen riskin, ettö saa sen HPV :n nieluun ja nielu ja kurkkusyövät lisääntynyt myös hirveesti nuorilla!
nainen saa sen vaikka sitten jos mies nuoleee jolla sitä nielusta tai mies käynyt satoja naisia ilman kortsuja
Ja sanotaan että sp tautia jne voi saada vaikka kortsua käyttää siltä ympäröivältä iholta.
niin, ja itse olen jo 48 v eikä ole ollut tauteja niin eipä kyllä enää sekksi kiinnostakaan. Ja hyvä nii .
tiesittekö että 30-vuotiaana tai nuorempana saatu tartunta voi aktivoitua vanhempanakin ..
Tottakai, voi aktivoitua ihan milloin vaan. Vanhempana juuri kun vastustuskyky huononee tai naisilla esim. vaihdevuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän juo ja polttaa nämä aiheuttavat syöpää. Lisäksi lihava kyllä hän tietää nämä riskitekijät.
On paljon muitakin, joilla on samat elämäntavat, mutta syöpää ei kuitenkaan tule. Tässä on nyt todella huonoa tuuriakin Jasmiinalla.
Täällä vain lyödään lyötyä joidenkin kommenteissa; että ähähää läski ja tupakoiva sekstailija, mitäs läksit. Hyvänen aika teitä ihmiset! Olen pahoillani Jasmiinan puolesta, tuota ei kukaan ansaitse tuossa tilanteessa.
Tosi kamalaa. Toivottavasti saadaan hoidettua ja selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän juo ja polttaa nämä aiheuttavat syöpää. Lisäksi lihava kyllä hän tietää nämä riskitekijät.
On paljon muitakin, joilla on samat elämäntavat, mutta syöpää ei kuitenkaan tule. Tässä on nyt todella huonoa tuuriakin Jasmiinalla.
Todella huonoa tuuria. Tuossa iässä syövät ovat harvinaisia. Jaksamisia Jasmiinille ja läheisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nuo 5 välein tulevat kutsut ovat hpv-testejä eikä mitään papa-kokeita. Jos hpv pos, sitten vasta otetaan papa-koe.
Voiko olla syöpä jos HPV on negatiivinen? Meidän kunnassa otetaan vain HPV joukkoseulonnoissa.
Oon alkanut lueskelemaan jassun somea uudestaan, niin kiva elämä oli hällä joskus ja sitten käy näin 😭😭
Ei tää hesen pottunokka oo mikään The Julkkis, ihan rauhassa sais jouhensa tiputtaa ilman että ketään kiinnostaa, mutta ei kun pakko oli se hevosennaamansa tunkea säälin ja julkisuudenkaipuussaan framille ja vielä jos näköjään vielä liioitteli tilanteensa vakavuutta kun nyt on muka taikaiskusta tuumori poissa. Ällöttävä huomionhaluinen haaska.
Tulos tulee niin, että se on normaali tai jotain muutoksia. Varsinaiseen tulkintaan ei siis tarvita lääkäriä, ainakaan jos tulos on normaali.