Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ideologista työttömyyttä

Vierailija
29.03.2024 |

En ymmärrä, että terveet, nuoret ihmiset päättävät olla tekemättä työtä ja elättävät itsensä toisten työpanoksella.

Ymmärrän, että kaikki työ ei ole eettistä. Mutta iso osa on. Väitän, että tästä maailmasta löytyy jotain näille ideologisesti työttömille. Sellaista, joka ei tuhoa luontoa, ihmistä ja jota oikeasti tarvitaan.

Ja miltä näistä ihmisistä tuntuu se, kun he itse vetelevät sikeitä, ja samaan aikaan jonkun on kuitenkin tehtävä nämäkin (tärkeät) työt:

- siivous

- kaupankassa

- rakennuatyömaahomma

- hoitotyö

Miten nämä ideologisesti työttömät kokevat oikeudekseen sen, että joillakin muilla on velvollisuus elättää heidät ja tehdä työ heidän puolestaan?

Tuo ei ole mitään muuta kuin itsekkyyttä, ja sitä on turha maailmanparantamisella selittää

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
2/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologisesti työtön voi myös elää ilman yhteiskunnan tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideologisesti työtön voi myös elää ilman yhteiskunnan tukia.

Todennäköisesti hän on saanut ilmaisen koulutuksen, terveydenhuoltoon ja jos sairastuisi syöpään, yhteiskunta huolehtisi 

Vierailija
4/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenmuotoinen orjayhteiskunta. Feodaalisuuden sijasta on röyhkeys käyttää muita hyväksi. Jos ei työtä halua tehdä, ei pitäisi käyttää mitään yhteiskunnallisia palveluita ja avustuksia.

Vierailija
5/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä tutustumassa työväenmuseon näyttelyyn Tampereella ilman ennakkoasenteita tai puoluekantaa. Saattaa avata silmiä monellakin tavalla.

Vierailija
6/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi mennä itse työhön. Vaikkapa sinne siivoustyöhön. Enpä olekaan ennen nähnyt persua/kokoomuslaista siivoojana!

Vierailija
7/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattaisi mennä itse työhön. Vaikkapa sinne siivoustyöhön. Enpä olekaan ennen nähnyt persua/kokoomuslaista siivoojana!

Olen töissä, enkä ole persu tai kokoomuslainen 

Vierailija
8/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyhö-öyhöti

Vierailija
9/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ideologisesti työttömille tuet ovat juuri se protestointikeino päättäjiä vastaan. Olemme yhteisen hyvän asialla. Tällä haavaa protestoimke sanelupolitiikkaa. Joskus taas liian höveliä rahanjakoa. Ei sinun tarvitse ymmärtää. Me ymmärrämme puolestasi.

Vierailija
10/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin nuoruuteni "ideologisena" työttömänä periaatteellla hullu paljon työtä tekee.

Elin korvauksilla, myymälävarkauksilla ja pankkikorttihuijauksilla.

Kolmekymppiseksi jatkoin tätä elämäntapaa, enkä kyllä yhtään kadu valintojani, sillä hauskaa oli, vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittävästi.

Pisin työsuhde kesti aamuseitsemästä ruokatuntiin yhdentoista hujakoilla.

Jostain käsittämättömästä syystä päätin mennä duuniin ja haastattelun seurauksena seuraavana maanantaina menin työpaikalle.

Ensimmäisenä alkoi v ttuilu korvakoruista, vasemmassa rinkula ja oikeassa höyhen, jotka olin poistanut työhaastatteluun.

Jatkui suunsoittona kultaisista ranne-ja kaulaketjuista, jotka olin ritsannut viikonloppuna kultasepänliikkeestä ja pidin näkyvillä, koska yleensä myin korut kapakoissa ostajille jotka ihastuivat niihin.

Pomo laittoi minut tekemään kaikkein paskaisinta työtä ja ruokatuntiin mennessä olin saanut tarpeekseni junteista työkavereista ja suunsoitosta, joten jäin safkan jälkeen lähiökapakkaan liuottamaan työpaikan käryjä kurkustani juovuttavilla aineilla.

Tere ruumis ei työtä kaipaa ajattelin ja jatkoin vanhaa elämäntapaani yksityisyrittäjänä lähimmässä nahkatakkeja myyvässä liikkeessä.

Vierailija
11/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologisesti työttömiä on niin vähän, että sillä ei ole mitään merkitystä Suomen taloudelle. Työtä haluavia työttömiä on paljon enemmän. Työvoimapula on valhe.

Vierailija
12/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei itse ole töissä? Mitäpä jos ap menisit vaikka siivoustöihin?

Vierailija
13/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Muun työttömyyden kyllä ymmärrän.

Hoitotyötä ei voi verrata siivoukseen ja kassatyöhön. Siihen tarvii koulutuksen.

Vierailija
14/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitotyötä ei voi verrata siivoukseen ja kassatyöhön. Siihen tarvii koulutuksen.

Ja rakennustyömaalle

Vierailija
15/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä, enkä ole persu tai kokoomuslainen 

Ethän ole, koska olet kirjoittelemassa vauva-palstalle. Jos olisit itse töissä niin ei aikaa jäisi tämmöisiin turhuuksien kirjoitteluun nettiin.

Vierailija
16/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsesi eivät tee työtä, ap? Onhan meilläkin ollut ideologisista syistä lapsityövoimaa tehtaissa.

Vierailija
17/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä kapitalismia - rikkaiden rahat valuu ulkomaille täältä suomesta mitä vittua rikkaat?

Vierailija
18/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Paskaa työtä eivät halua tehdä, mutta kun minä sitä tekevänä saan hyvää palkkaa, ovat kaunaisia, koska minulla on niin hyvät ansiot.

Vierailija
19/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmille se päätös tulee siinä vaiheessa kun joka paikasta on sanottu useita kertoja EI 

Kenenkään psyyke ei kestä loputtomiin jatkuvia hylkäämisiä. Osa suojaa psyykettään kääntämällä asian niin päin, että en olisi halunnutkaan mennä töihin.

Siinä on ideologisen työttömyyden ydin.

Vierailija
20/48 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rakennustyömaalle

Paitsi jos ei osaa suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän