Millainen on polyamorinen ihminen?
Minulla tulee vain jotkut kulttiuskovaiset mieleen, mutta kai niitä on muitakin?
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoisia neurokirjotapauksia, jotka on muunsukupuolisia, pelaa roolipelejä, harrasta bdsm:ää ja on kiinnostuneita ihmisistä sukupuolesta riippumatta
Ei nuo kaikki liity toisiinsa. Ropeharrastaja, biseksuaali tai nepsy voi olla ilmankin. Bdsm:stä en osaa sanoa kun en tiedä siitä mitään.
Kaikki nämä ovat nepsyjuttuja!
Eivät ole. Minua ei esimerkiksi kiinnosta bdsm yhtään.
Mutta sinulla on selvästi jotain nepsyjä vastaan.
T. se yksiavioinen nepsy.
Se, miten itse olen bdsm:n ymmärtänyt, niin siinä kaikki seksuaalinen on neuvoteltavissa ja voi sisältää kipua, mutta juttuna on nimenomaan, että siitäkin neuvotellaan että onhan kaikki ok ihan siinä perus seksissä. Onko se sitten nepsy-juttu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoisia neurokirjotapauksia, jotka on muunsukupuolisia, pelaa roolipelejä, harrasta bdsm:ää ja on kiinnostuneita ihmisistä sukupuolesta riippumatta
Ei nuo kaikki liity toisiinsa. Ropeharrastaja, biseksuaali tai nepsy voi olla ilmankin. Bdsm:stä en osaa sanoa kun en tiedä siitä mitään.
Eivät ole. Minua ei esimerkiksi kiinnosta bdsm yhtään.
Mutta sinulla on selvästi jotain nepsyjä vastaan.
T. se yksiavioinen nepsy.
Se, miten itse olen bdsm:n ymmärtänyt, niin siinä kaikki seksuaalinen on neuvoteltavissa ja voi sisältää kipua, mutta juttuna on nimenomaan, että siitäkin neuvotellaan että onhan kaikki ok
Miksi kukaan haluaa kokea seksissä kipua?
Ulkonäöltään vähemmän viehättävä, pukeutuu vanhoihin vaatteisiin, kodin sisustus on mitä sattuu, ei käy joka päivä suihkussa.
Lisäksi pääosin jäänyt lapsena lämmintä ja turvallista lapsentasoista vanhemmuussuhdetta vaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polyamoriset ovat ihan tavallisia ihmisiä.
Mutta millainen on ihminen, joka on pakkomielteisesti kiinnostunut polyamorikoista, heidän luonteistaan, käyttäytymisestään, ajatuksistaan jne. Päivittäin, jatkuvasti?
Kuka on kiinnostunut päivittäin? Tämä on minun laskujen mukaan viikon eka polyaloitus.
Ei saa t ana 😂 Lasketko sinä viikottain polyamoria-aloitukset?
En. Mutta muita ei ole näkynyt
En laske, mutta "Tämä on minun laskujen mukaan viikon eka polyaloitus". Ihan vaan minulla on tässä pikku fetissi 🤣
On varmaan raskasta olla polyamorinen. Pitää hoitaa montaa parisuhdetta ja osa pitää salatakin vähintään konservatiiviselta Bertta-tädiltä ja kaikilta vähänkin vieraammilta ihmisiltä. Siksi porukalla liikkuminen tarkoittaa sitä, että vain yhtä halaillaan ja pidetään kädestä ja joku saa katsoa vierestä. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöltään vähemmän viehättävä, pukeutuu vanhoihin vaatteisiin, kodin sisustus on mitä sattuu, ei käy joka päivä suihkussa.
Lisäksi pääosin jäänyt lapsena lämmintä ja turvallista lapsentasoista vanhemmuussuhdetta vaille.
Ainakin kaikki haastatteluja antaneet sopivat tuohon ulkonäkökategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitään neurokirjosta. Ei paljon kiinnosta kipu jos tavallinen halaus tai seksikin voi tuntua kivuliaalta. Ja on paljon nepsyjä jotka ei harrasta roolipelejä.
Mun polyamoriset tutut ovat juuri niitä ihmisiä, että kaikki pitää saada ja heti. Kummankin kanssa erikseen asiasta puhuneena, syitä voi olla monia: on vain kuulemma niin paljon sitä energiaa, keltään kumppanilta ei saa täyttä pakettia kumminkaan, haluaa paljon seksiä, kaipaa vaihtelua säännöllisesti tai sitten se klassinen vastaus on en mä tiiä, musta vaan tuntuu siltä. Mikäs siinä jos se on oma juttu ja kaikki ovat tiedostavasti mukana.
Eräs ystäväni on aseksuaali ja on sanonut harkitsevansa polyamoriaa siksi, että näin hänen parisuhdekumppaninsa saisi seksuaalisia kokemuksia ilman häntä ja hän saisi lisää seuraakin tästä kolmannesta suhteen jäsenestä.
Itsekin voisin ajatuksen tasolla harkita polyamoriaa, mutta valitettavasti olen todella monogaminen mieleltäni tunnetasolla. Kun välitän jostakusta romanttisesti, päähäni ei vain mahdu muita siinä mielessä lainkaan ja kokisin tilanteen vääräksi. Kumppanini kanssa kyllä aina naurammekin, että olemme molemmat niin kiireisiä että eihän tässä edes ehtisi ylläpitää mitään toista ihmissuhdessa sivussa.
Yksi tuttuni voisi olla entinen incel nykyinen polyamorinen...
Sellainen joka haluaa nauttia seksistä useamman ihmisen kanssa ja on löytänyt kumppanikseen sellaisen joka hyväksyy sen.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka haluaa nauttia seksistä useamman ihmisen kanssa ja on löytänyt kumppanikseen sellaisen joka hyväksyy sen.
Eikö se ole avoin suhde?
Sellaisia jotka ei ymmärrä olla kiitollisia että noin 2000 vuotta sitten tänään Jumalan poika kuoli heidänkin syntiensä puolesta. Kun elävät synnissä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia jotka ei ymmärrä olla kiitollisia että noin 2000 vuotta sitten tänään Jumalan poika kuoli heidänkin syntiensä puolesta. Kun elävät synnissä.
Olin just se jäbä, joka heitti ensimmäisen kiven Kristusta kohti
Vierailija kirjoitti:
Painu uskis vdduun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu uskis vdduun
Helvetissä on myöhäistä kääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu uskis vdduun
Ime uskis munaa
Ehkä aika avarakatseinen, eikä ehkä halua sitoa sitä rakkautta. Mä ymmärrän tämän kahden pitkän suhteen jälkeen. Ehkä tosiaan olisi parempi, jos ei sitoisi ihan kaikkia odotuksia ja koko elämäänsä yhteen ihmiseen. Olen siis avoin tälle suhdesuuntaukselle. En halua omistaa ketään, enkä olla kenenkään omistuksessa. Sitoutua toki voin, vaikka sitten useampaan ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu uskis vdduun
Ime uskis munaa
Elämme viimeisiä aikoja kun syntiset kehottavat tosiuskovaisia kanssaan irstaisiin tekoihin
Vierailija kirjoitti:
Ehkä aika avarakatseinen, eikä ehkä halua sitoa sitä rakkautta. Mä ymmärrän tämän kahden pitkän suhteen jälkeen. Ehkä tosiaan olisi parempi, jos ei sitoisi ihan kaikkia odotuksia ja koko elämäänsä yhteen ihmiseen. Olen siis avoin tälle suhdesuuntaukselle. En halua omistaa ketään, enkä olla kenenkään omistuksessa. Sitoutua toki voin, vaikka sitten useampaan ihmiseen.
Selittelyn makua kun oikeasti parempi vaihtoehto olisi olla sinkku ja tapailla muita niin paljon kuin kiinnostaa.
Kuulostaa siltä että polyamorinen nepsyvihaaja ei kestä kritiikkiä ja yrittää vaientaa sen haukkumalla muita