Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Konkurssi tulossa - mitä tehdä, yh-äiti, kaikki tuhoutuu

Vierailija
29.03.2024 |

Yritys menossa konurssiin. Tilitoimisto. Syy luottotappiot. Asiakkaat ei maksa. Rakennusliikkeet ja ravintolat, Käytetty jo luottolimiitti. Lastenkin elämä tuhoutuu. Koti, koulu, kaverit??

Kuolema on ratkaisu.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdoton velka. Neuvottele pankin kanssa, katkaise lisävelkaantuminen heti. Yritys konkurssiin, asunto myyntiin tarvittaessa. Vuokralla saatat saada asumistukea.

Vierailija
62/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin yhden hengen (?) tilitoimisto on tarvinnut 40 tonnin lainan? Juoksevat kuluthan ovat minimaaliset, tarvitse läppärin, vähän sähköä, ja pöydän kulman. 

Ei pelkkä pöydän kulma ja läppäri riitä. Kovin kummoista kalustoa ei silti luulisi tarvitsevan, mutta kyllä hyvät työvälineet maksaa. Enkä sitten tiedä millaiset toimitilat on ollut, onko tarvinnut tehdä remonttia vuokratiloihin tms. Ohjelmistot saattaa maksaa myös melkoisesti.

Teen itse yrittäjänä töitä tietokoneella, joten tiedän ettei se tule kalliiksi. Vaikka ohjelmistot maksaisi muutaman tonnin, ei siitä tule 45 tuhatta. Eikä toimisto ole pakollinen, työhän on 99% sähköisesti tehtävää. Itse en esim ikinä ole tavannut kirjanpitäjääni. Ja mitään hienoja kalusteita nyt ei tode

Ai pienyrittäjälle? No ei todellakaan maksa. Hän tuskin ostaa mitään sap-järjestelmää itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuolema ratkaisu. Rahaa se vain on. Lama aikana aika monelle tuli isot velat ja konkursseja sateli. 

Aika moni teki silti töitä ne vuodet vaikkei silloin velat vanhentuneetkaan. Ja ne työtä tehneet nauttivat nyt eläkkeestään. Ei 15 vuotta ole paha. Nauti elämästä lasten kanssa. Talo on pelkkä tönö ja raha jotain jota joko on tai ei ole. Sun alan töitä sentään riittää, vaikkei oma firma kannakkaan enää. 

Vierailija
64/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakoni tai sosiaalityö voisi auttaa suunnittelemaan arkea ja miettiä mitä tukia voit saada. Toivottavasti sulla jotain verkostoa ympärillä mutta jos ei ole, sitten ammattilaisia. 

Jos olet akuutisti itsetuhoinen, hakeudu päivystykseen. Täällä on hyviäkin vinkkejä. Älä jätä lapsiasi, vaikka nyt on vaikeaa. Voitko tehdä keikkatöitä? Lääkäriin, jos tarvitset sairauslomaa. 

Muutto toiselle paikkakunnalle, voisiko se parantaa elämänlaatua myöhemmin, ei nyt kriisivaiheessa?

Vierailija
65/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 45 tonnia on tietysti voinut tulla palkoista, joita on maksettu palkkatyöntekijälle siinä sairastapauksessa.

Tuommoinen summa voisi kertyä jo puolen vuoden palkasta.

Vierailija
66/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kirjanpitäjälle löydy töitä ihan kunnon palkalla. Huutava pula tällä hetkellä!

Vierailija
67/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OnlyFans on hyvä mesta, piirakkaa esiin ja rahan tuloa ei voi estää.

Vierailija
68/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset nauttimaan ylisuurista korvauksista. Niistä samoista joita teidän yrittäjien etujärjestöt ovat nyt leikkaamassa. Leikkausten avulla yrityksesi tilanne paranee, kuitenkin. 

Yrittäjänä varmaan äänestit kokoomusta joten eihän minun tarvitse tätä sinulle kertoa. 

Ku si pää! Yrittäjä ei saa mitään tukia eikä ansiosidonnaista. I diootti!

Vierailija
69/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, ei yritys saa mitään tukia. Vain isot ja demariministerien kaverit saa. En saa enkä ole saanut  yhtään mitään. Ja itselle jää velkoja 140 000. Yksin kova homma maksaa. Ikää on 50 v. Olen tehnyt kaikkeni. 

Eikö tämä ole se ota itseäsi niskasta kiinni-yhteiskunta, jota te kokoomuslaiset olette toivoneet. 

Demareiden taikaseinästä olisi tullut rahaa sinullekin. Te suljitte sen. 

Pääsee ap:kin kuuntelemaan, että on loinen ja vetää mieluummin lonkkaa kuin tekee töitä. Kerää pulloja! Mihin sun rahat menee? Tuilla elää kuin Kroisos! 

Karma is a bitch, perskokkareiden äänestäjät. Kenelle tahansa voi käydä elämässä epäonni. 

Mistä teitä ku sipäitä sikiää? En yhtään ihmettele että teille koitetaan nyt takoa järkeä päähän väkisin.

Yrittäjä ei saa mitään! Ne oikeudet on annettu pois kun y-tunnus on myönnetty.

Vierailija
70/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
71/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kirjanpitäjälle löydy töitä ihan kunnon palkalla. Huutava pula tällä hetkellä!

joo niinkuin kaikista työntekijöistä. Kunhan ei heittäydy ahneeksi ja pyydä liksaa.

Vierailija
72/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainaa 90 000 ja yrityksellä ( olen takaaja) 45000. Olen ollut vakavasti sairaana ja se vaikutti. 

Siis ei ollut vakuutuksia eikä mitään yrittäjällä niin kuin aloituksesta sai sen käsityksen että itse olet yrittäjä 

Vierailija
73/94 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainaa 90 000 ja yrityksellä ( olen takaaja) 45000. Olen ollut vakavasti sairaana ja se vaikutti. 

Ei tuo ole edes paljoa. Asuntokin on ja tuloja/velkoja asiakkailta . Mitä, jos nyt rahoittuisit ja ottaisit yhteyttä vaikka yrittäjän talousapuun. Yrittäjän talousapuun 0295 024 880. Se on Elykeskuksen palvelu yrittäjille ja saat nyt ainakin lisätietoa asiasta.

Vierailija
74/94 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole edes paljoa. Asuntokin on ja tuloja/velkoja asiakkailta . Mitä, jos nyt rahoittuisit ja ottaisit yhteyttä vaikka yrittäjän talousapuun. Yrittäjän talousapuun 0295 024 880. Se on Elykeskuksen palvelu yrittäjille ja saat nyt ainakin lisätietoa asiasta.

Ja Talousapu-puhelun jälkeen otat yhteyttä oikeusaputoimiston talous- ja velkaneuvontaan ja ryhdyt valmistelemaan asunnon säästävää velkajärjestelyä.

Tärkeintä on se, että suodatat itse tästä kaikki asiattomat vastaukset.

Vierailija
75/94 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kaikki ei tuhoudu. Ymmärrät tämän syvällisesti vielä joskus, nyt sinun pitää siihen vain luottaa. Sinä elät ja hengität, lapsesi myös. Teillä on toisenne, vaikka eläisitte sillan alla. Kaikki on hyvin ja olette turvassa toistenne kanssa. Luo uskoa lapsiisi silloinkin kun et itsellesi pysty sitä luomaan. Lasten kautta, jotka eivät ota huoliasi kannettavaksi, ilo pysyy ja jatkuu ja tarttuu vielä sinuunkin.

Kaikkea hyvää. Tämäkin menee ohi. Muista se.

Ihana ihminen, kun olisi valmis lapsetkin viemään sillan alle äipylin iloksi. Onneksi ne kuitenkin huostataan ennen kun tarvitsee elämää noin pilata.

Onneksi en ole kummankaan näistä lapseksi syntynyt, huhhuh! Pääsiäisihme, löysin kasan kiitollisuutta omaa elämääni kohtaan :)

Vierailija
76/94 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, että tilitoimisto on oikeasti ap:n bisness. Mihin tilkkari edes saisi 45000 euroa investoitua? Lisäksi kirjanpitäjien taloustaidot ovat sitä luokkaa, että näkevät kyllä asiakkaidensa taloudellisen tilanteen etukäteen ja osaavat turvata omat saatavansa. Tilkkarinhan pitää varoittaa omia asiakkaitaan, jos näkee niiden maksukyvyn heikentyneen.

Vierailija
77/94 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lähihoitajaksi!

Vierailija
78/94 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peri ulosoton kautta tai käräjäoikeuden kautta  ne laskut. 

Vierailija
79/94 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten Jethro. Muuta Espanjaan velkojia pakoon. 

Vierailija
80/94 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitoimisto on luottamustoimi, useilla tilitoimistoilla on pääsy yritysten pankkitileille. Ethän ole koskenut asiakkaiden rahoihin, Ethän?

Jos olet ammattitaitoinen kirjanpitäjä, tiedät kyllä mitä pitää tehdä, kun asiakkaillesi neuvot vastaavia asioita. Pistä laskut järjestykseen, tärkeimmät ensimmäiseksi ja pyri hoitamaan ne lainanmaksujen ja verojen ohella. En kyllä ymmärrä minäkään mistä moinen summa on syntynyt.

Kuolema ei ole ratkaisu, koska sinulla on vielä lapsia joista huolehtia. Vanha kikka on myös henkilökohtaisen elämän tulot ja menot pistää ylös, näet mihin on varaa. Muista että raha ei ole jumala, elämää on, vaikka rahaa ei olisikaan. koti voi mennä, mutta vuokrallakin kerrostalossa pärjää. Tsemppiä.