Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä Esa Saarisessa on kyse?

Vierailija
28.03.2024 |

Millaista hänen filosofiansa on? Miksi hän on niin inspiroiva? Kertokaa minulle tiivistettynä hänen ajatuksiaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostaa, niin Youtubesta löytyy vaikka kuinka paljon Esa Saarisen luentoja. Hän on vuosikaudet luennoinut Aallossa kurssia nimeltä Filosofia ja systeemiajattelu.

Olen joskus noita yrittänyt kuunnella, mutta Saarisen tapa luennoida on vähän sellaista harhailevaa tajunnanvirtaa, mitä en itse jaksa kuunnella. Siinä joutuu odottamaan sitä varsinaista ajatusta niin kauan, että lähtee omat ajatukset harhailemaan. Mutta monet selvästikin tykkäävät, kokeilemalla selviää.

Vierailija
22/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen auto hänellä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka Wikipediasta. Luuletkos, että täällä on jotain suuriakin alan asiantuntijoita?

Vierailija
24/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialla puuvillainen vyö 

Vierailija
25/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et et et et et, en osaa sanoa.

Vierailija
26/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onx Late Törhöläinen Eskon frendi?

Vierailija
27/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leoparditakista.

Vierailija
28/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin niitä sen videoita Youtubesta ja oli ihan uskomatonta tuubaa! Aivan käsittämätöntä että hän on joku ilmiö, edes poliitikot eivät kykene tuon tason jaaritteluun ja tyhjänpuhumiseen. Ehkä on taas kerran hyvä esimerkki siitä että kun on tarpeeksi pokkaa ja karismaa niin mikä tahansa huttu menee hölmöimmille läpi.

Vierailija
29/41 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinnostaa, niin Youtubesta löytyy vaikka kuinka paljon Esa Saarisen luentoja. Hän on vuosikaudet luennoinut Aallossa kurssia nimeltä Filosofia ja systeemiajattelu.

Olen joskus noita yrittänyt kuunnella, mutta Saarisen tapa luennoida on vähän sellaista harhailevaa tajunnanvirtaa, mitä en itse jaksa kuunnella. Siinä joutuu odottamaan sitä varsinaista ajatusta niin kauan, että lähtee omat ajatukset harhailemaan. Mutta monet selvästikin tykkäävät, kokeilemalla selviää.

Joo, just näitä systeemiajatteluvideoita katsoin. Hän jaarittelee sitä tajunnanvirtaansa koska mitään fiksua sanottavaa ei ole. Ei herranjestas Aalto-yliopisto, jotain rajaa.

T. 28

Vierailija
30/41 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko Esa Saarinen boheemisti kahvia tänä aamuna?

Vierailija
31/41 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysehän on Pipsasta. Pipsasta.

Vierailija
32/41 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallinen ja joukosta erottuva henkilö herättää huomiota. Hyvässä ja pahassa. Tässä tapauksessa hyvässä, koska hän aiheuttaa keskustelua ja mikäli jonkun ajatukset kirkastuvat tästä, niin se on vain plussaa. Esa Saarinen pysyy pinnalla myös sen vuoksi, että Esa Saarinen on ilmiö. Elää omaa elämäänsä nimen kautta. Kuten aikalaisensa Popeda. Jos kumpikaan aloittaisi nyt nykyisellä tuotannollaan tai vaihtaisi nimeään, ei suosio olisi samanlaista.

Vierailija
33/41 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitää olla aina vähintään yksi julkkisfilosofi.

Vierailija
34/41 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että täältä löytyy paras tieto?

Täällä on paljon erilaisia ihmisiä ja erilaisia näkökulmia. Hän on kuitenkin tavallisen kansan symboli.

Täh ? Symboli ? Oletko aineissa ?

Vierailija
35/41 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täys pelle koko ukkeli.

Vierailija
36/41 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pa**anjauhaja, turhista turhin.

Vierailija
37/41 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, just näitä systeemiajatteluvideoita katsoin. Hän jaarittelee sitä tajunnanvirtaansa koska mitään fiksua sanottavaa ei ole. Ei herranjestas Aalto-yliopisto, jotain rajaa.

T. 28

Toisaalta monet kehuvat noita luentoja maasta taivaaseen. Vaikka itse en noista saanut mitään irti (enkä loputtoman pitkään jaksanut kuunnella), niin en silti sulje pois kokonaan sitä mahdollisuutta, että niissä videoissa on jotain, mistä en saa itse kiinni. Ts. ehkä ne suitsuttajat ovat ainakin omalta osaltaan oikeassa. 

Frank Martelan kirjoja olen kuunnellut äänikirjoina ja saanut niistä paljon irti. Oikeastaan noiden kirjojen kautta olen vasta alkanut ymmärtää, mihin filosofeja tarvitaan. Ja olen oppinut myös jopa arvostamaan filosofeja - ainakin, jos pystyvät jakamaan sitä omaa osaamistaan toisille ihmisille ymmärrettävällä tavalla.

Vierailija
38/41 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitää olla aina vähintään yksi julkkisfilosofi.

Mutta mikä on sen filosofin anti yhteiskunnalle? Riittääkö se, että pukeutuu värikkäästi?

Lauri Järvilehto ja Frank Martela ovat myös filosofeja. He ovat kirjoittaneet kirjoja, joista on oikeasti iloa ja hyötyä ihmisten elämään.

Vierailija
39/41 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esa Saarisessa on pääasiassa kyse Esa Saarisesta.

Ja Pipsa-kuningattaresta.

Älä nosta p*llua jalustalle, tolkutetaan meille kiltti miehille. Miksi Esa saa tehdä toisin??

Ei meille kilteille tai tuhmillekaan miehille sellaista tolkuteta. 

Nyt vaan pitäisi tietää onko Pipsalla ulkonevat sisemmät häpyhuulet vai mitätön viivapillu.

Vierailija
40/41 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä höpinää ei jaksa kuunnella. Loputonta virtausta ja hänen omakeksimiä yhdyssanoja. Puhuu kuulijan pyörryksiin. Ei ota mitää tolkkua sen pointeista. Huuhaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi