Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jo lähes miljoona suomalaista köyhyysrajan rajalla. Huonoin tilanne yksin elävillä.

Vierailija
28.03.2024 |

Yksin kaikki on kalliimpaa. Etenkin jos on työtön tai sairas ja joutuu yksin maksamaan kaiken asumisesta lähtien.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks yksin olis kalliimpaa? Yksi aikuinen ja kaksi lasta, varmasti kalliimpaa, tuskin lapset tuo tuloja, eli yksin maksat kolmen menot. Kolmelle vaatteet, ruuat yms. Yksin vain yhdelle. 

Yksin mulla varmaan jäis enemmän käteen. Asuisin niin pienessä yksiössä, et sähkölaskutkin olis mitättömät. Nyt perheen kanssa isossa talossa, vaikka kahdestaan maksetaan 700e sähkölasku on silti isompi maksaa kaksin, kun 30e kk yksin.

Ja ap on oikeassa. Yksinäisellä, köyhällä sairaalla työttömällä varmasti vaikeaa. Sitä ei kiellä varmaan kukaan. 

miten vtussa 700e sähkölasku... meillä on vesi/ilmalämpöpumppu eli suoraan sähköllä toimiva ja talossa on vajaat 250 neliötä, suurin sähkölasku oli viimetalvelta 138e... koko vuoden sähköt 1200e pintaan ja meillä ei kellolla mitata koska saunaan tai uuni päälle

Miten sinulla voi olla noin pieni sähkölasku? Meillä oli talo talven tyhjillään ja vain 16 asteen peruslämpö ja kallein kuukausi oli lähes tonnin. Talossa on ilma-vesilämpöåumppu, mutta ei se kovilla pakkasilla toiminut ja meillä ei ole pörssisähköä.

Vierailija
42/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistäkin varmasti vähintään 50% voisivat ITSE alkaa tekemään töitä oman tilanteensa parantamiseksi. TUILLA ei köyhyyttä poisteta. Koskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksin asuva 37-v työtön nainen. Tienaan kuussa 1000 e netto. Silti saan ostettua kaiken mitä tarvitsen eikä tunnu että jään mistään paitsi. Olen opetellut elämään pihisti, en osta turhaa, olen minimalisti ja juoksen tarjousten perässä.

ei työttömät TIENAA mitään. 

Ei niin... terveisin entinen persu 👿

Vierailija
44/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksin asuva 37-v työtön nainen. Tienaan kuussa 1000 e netto. Silti saan ostettua kaiken mitä tarvitsen eikä tunnu että jään mistään paitsi. Olen opetellut elämään pihisti, en osta turhaa, olen minimalisti ja juoksen tarjousten perässä.

Ei tuollaista voi yleistää. Kun olin itse työttömänä, sain vuokratuloa ja osinkotuloa. Samoin saan nyt eläkkeellä, vaikka osa ihmisistä yrittää väittää, että olen pelkkä kulu.

Vierailija
45/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistäkin varmasti vähintään 50% voisivat ITSE alkaa tekemään töitä oman tilanteensa parantamiseksi. TUILLA ei köyhyyttä poisteta. Koskaan. 

Missä ne Begholmin viittelöimät työpaikat ovat  🤔🤔🤔🤔🤔

Vierailija
46/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei yksin elävätkin vois jostain säästää. Ei jokainen ihminen tarvi omaa suihkua tai jääkaappia. Kaikkee voi jakaa. Ihminen ei periaatteessa muuta tarvi kuin terveyttä, ruokaa ja katon pään päälle. Ne palatsit ja poreammeet kannattaa hankkia sitten vasta kun on ylimääräistä rahaa.

Siinä ne ongelmat sitten vasta räjähtävätkin käsiin, jos ventovieraita aletaan laittamaan yhteen asumaan! 

Muualla maailmassa yhteisasuminen kimppakämpässä onnistuu varsin hyvin, koska vuokrat ovat niin korkeat, ettei yksinäisellä ihmisellä ole varaa maksaa niitä.

Vierailija
47/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhiltä ei leikata.

Persut

Nälkä se tuli persuillekkin ... siksi pettyneillä joukkopako nälissään ja veloissaan. Purra nauraa itse pankkiin mennessään äänestäjilleen.   

Vierailija
48/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun selviäisi pakollisista menoista,älä osta mitään päivät jatkuu..Kävin kauppakesk.piti käydä ikeassa en mennytkään.Tärkeitä muita juttuja muksu osti.Helppoo olla ostamatta..ja mukavampaa kotonakin kun avaraa ei turhaa.

Vierailija
49/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista voi yleistää. Kun olin itse työttömänä, sain vuokratuloa ja osinkotuloa. Samoin saan nyt eläkkeellä, vaikka osa ihmisistä yrittää väittää, että olen pelkkä kulu.

Tiedän muutaman pääomatuloilla elävän jotka eivät saa etuisuuksia, eivät edes ansiosidonnaista. Mutta he eivät ole ilmoittautuneet työttömiksi. Miksi edes olisivat?

Vierailija
50/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vaan rikollisuutta ja jengejä, jee.

Keskiajalla joku lordi oli rahaa vailla niin kidnappas toisen lordin jolla rahaa oli vaikka muille jakaa. Kiskoi sitten hampaan per päivä kunnes napattu tyyppi suostui luovuttamaan rikkauden köyhälle. Kaikenlaisia keinoja sitä on ollut käytössä jo satoja vuosia sitten!

Vierailija
51/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko harkinnut töiden hakemista?

Odottele persujen  Berkholmin viittelömiä työpaikkoja massatyöttömien kanssa. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
52/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks yksin olis kalliimpaa? Yksi aikuinen ja kaksi lasta, varmasti kalliimpaa, tuskin lapset tuo tuloja, eli yksin maksat kolmen menot. Kolmelle vaatteet, ruuat yms. Yksin vain yhdelle. 

Yksin mulla varmaan jäis enemmän käteen. Asuisin niin pienessä yksiössä, et sähkölaskutkin olis mitättömät. Nyt perheen kanssa isossa talossa, vaikka kahdestaan maksetaan 700e sähkölasku on silti isompi maksaa kaksin, kun 30e kk yksin.

Ja ap on oikeassa. Yksinäisellä, köyhällä sairaalla työttömällä varmasti vaikeaa. Sitä ei kiellä varmaan kukaan. 

miten vtussa 700e sähkölasku... meillä on vesi/ilmalämpöpumppu eli suoraan sähköllä toimiva ja talossa on vajaat 250 neliötä, suurin sähkölasku oli viimetalvelta 138e... koko vuoden sähköt 1200e pintaan ja meillä ei kellolla mitata koska saunaan tai uuni päälle

Miten sinulla voi olla noin pieni sähkölasku? Meillä oli talo talven tyhjillään ja vain 16 asteen peruslämpö ja kallein kuukausi oli lähes tonnin. Talossa on ilma-vesilämpöåumppu, mutta ei se kovilla pakkasilla toiminut ja meillä ei ole pörssisähköä.

kiinteä hintainen 6.99cnt/kwh, mutta takka lämmittää myös sekä ilmalämpöpumppu

Vierailija
53/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se raja on ?

Vierailija
54/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhiltä ei leikata.

Persut

Nälkä se tuli persuillekkin ... siksi pettyneillä joukkopako nälissään ja veloissaan. Purra nauraa itse pankkiin mennessään äänestäjilleen.   

Siksi juuri lähdin pettyneenä peruista lopullisesti. Tunnen itseni narratiivi.

Vierailija
56/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Liity sosialisteihin

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

Tytti teki luokkahypyn koska vain voi.

Vierailija
57/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vttu taas näitä "mee töihin jankkaajia" joilla pää prseessä ja kusta aivoissa. Just tässäkin oli uutinen missä tekoäly tulee korvaamaan työpaikat julkisella sektorilla et mihin sitä tässä kohta enää menee töihin? 

Vierailija
58/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa kyllä tekee maksella yleistuella, asumistuella ja toimeentulotuella opintolainan lyhennysten lisäksi täysi-ikäisen lapsen osuus asumiskuluista ja kaikki talouden hankinnat. Lapsi saa jatkossa vaan n. 100 euroa opintotukea, tähän asti on saanut toimeentulotukea vaikka onkin opiskelija. Lainaa en anna hänen ottaa, mieluummin vaikka itse lopetan syömisen.

Vierailija
59/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiinteä hintainen 6.99cnt/kwh, mutta takka lämmittää myös sekä ilmalämpöpumppu

Joopa joo et kuule mistään saa nykyään alle 7 sentin hintaisia soppareita.

Vierailija
60/106 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhiltä ei leikata.

Persut

Siksi juuri lähdin pettyneenä peruista lopullisesti. Tunnen itseni narratiivi.

Korjaan... narratuksi .