Jo lähes miljoona suomalaista köyhyysrajan rajalla. Huonoin tilanne yksin elävillä.
Yksin kaikki on kalliimpaa. Etenkin jos on työtön tai sairas ja joutuu yksin maksamaan kaiken asumisesta lähtien.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Miksette köyhät yksinelävät muuta kimppaan johonkin kaksioon/kolmioon?
Miksi köyhät ja tukiverkkojen puutteesta valittavat lapsiperheet eivät muuta kimppakämppiin?
Ei joudu maksamaan. Suomessa julkisen sektorin toimesta maksetaan todella avokätisesti noita kuluja.
Täällä yksin asuva 37-v työtön nainen. Tienaan kuussa 1000 e netto. Silti saan ostettua kaiken mitä tarvitsen eikä tunnu että jään mistään paitsi. Olen opetellut elämään pihisti, en osta turhaa, olen minimalisti ja juoksen tarjousten perässä.
Onneksi somalit eivät koe köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein huvikseen eronneille yhäreille.
Yhärimamut näkyy tilasto kärkenä.
Sharia-avioliitoissa. Yksi mies pyörittää jopa neljän vaimon haaremia joista tieto on vain parit vihkineellä moskeijalla. Kaikki naiset saavat yksinhuoltajien tuet. Miehellä oma asunto mutta islamin mukaisesti hän jakaa tasapuolisesti aikansa kaikkien vaimojensa luona.
Oletko harkinnut töiden hakemista?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi somalit eivät koe köyhyyttä.
Se että valittavat kaikesta muusta paitsi tukien pienuudesta, kertoo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Miks yksin olis kalliimpaa? Yksi aikuinen ja kaksi lasta, varmasti kalliimpaa, tuskin lapset tuo tuloja, eli yksin maksat kolmen menot. Kolmelle vaatteet, ruuat yms. Yksin vain yhdelle.
Yksin mulla varmaan jäis enemmän käteen. Asuisin niin pienessä yksiössä, et sähkölaskutkin olis mitättömät. Nyt perheen kanssa isossa talossa, vaikka kahdestaan maksetaan 700e sähkölasku on silti isompi maksaa kaksin, kun 30e kk yksin.
Ja ap on oikeassa. Yksinäisellä, köyhällä sairaalla työttömällä varmasti vaikeaa. Sitä ei kiellä varmaan kukaan.
miten vtussa 700e sähkölasku... meillä on vesi/ilmalämpöpumppu eli suoraan sähköllä toimiva ja talossa on vajaat 250 neliötä, suurin sähkölasku oli viimetalvelta 138e... koko vuoden sähköt 1200e pintaan ja meillä ei kellolla mitata koska saunaan tai uuni päälle
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksin asuva 37-v työtön nainen. Tienaan kuussa 1000 e netto. Silti saan ostettua kaiken mitä tarvitsen eikä tunnu että jään mistään paitsi. Olen opetellut elämään pihisti, en osta turhaa, olen minimalisti ja juoksen tarjousten perässä.
Toimii niin kauan jos ei ole lemmikjejä joiden eläinlääkärikuluihin menisi äkillisesti isoja summia (esim. Evidensiassa koiran tehohoito jopa pari tonnia/vrk, kuvantaminen on todella kallista, laajemmat verikokeet satasia jne.) tai omaan terveyteen tulisi jotain isompaa mikäli toimeentulotuki ei esim. kata laajoja hammashoitoja implantit ym.
Vierailija kirjoitti:
ei työttömät TIENAA mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksei yksin elävätkin vois jostain säästää. Ei jokainen ihminen tarvi omaa suihkua tai jääkaappia. Kaikkee voi jakaa. Ihminen ei periaatteessa muuta tarvi kuin terveyttä, ruokaa ja katon pään päälle. Ne palatsit ja poreammeet kannattaa hankkia sitten vasta kun on ylimääräistä rahaa.
Siinä ne ongelmat sitten vasta räjähtävätkin käsiin, jos ventovieraita aletaan laittamaan yhteen asumaan!
Vierailija kirjoitti:
Miksei yksin elävätkin vois jostain säästää. Ei jokainen ihminen tarvi omaa suihkua tai jääkaappia. Kaikkee voi jakaa. Ihminen ei periaatteessa muuta tarvi kuin terveyttä, ruokaa ja katon pään päälle. Ne palatsit ja poreammeet kannattaa hankkia sitten vasta kun on ylimääräistä rahaa.
Kyllä jokainen ihminen tarvitsee oman jääkaapin ja oman suihkun. Kaikkeen muuhun liittyy psyykkinen ja jopa fyysinen väkivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ne ongelmat sitten vasta räjähtävätkin käsiin, jos ventovieraita aletaan laittamaan yhteen asumaan!
Päästään nopsaan miljoonasta yksinäisestä eroon :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii niin kauan jos ei ole lemmikjejä joiden eläinlääkärikuluihin menisi äkillisesti isoja summia (esim. Evidensiassa koiran tehohoito jopa pari tonnia/vrk, kuvantaminen on todella kallista, laajemmat verikokeet satasia jne.) tai omaan terveyteen tulisi jotain isompaa mikäli toimeentulotuki ei esim. kata laajoja hammashoitoja implantit ym.
Muuttaa sellaiselle paikkakunnalle, jossa on kunnaneläinlääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Miks yksin olis kalliimpaa? Yksi aikuinen ja kaksi lasta, varmasti kalliimpaa, tuskin lapset tuo tuloja, eli yksin maksat kolmen menot. Kolmelle vaatteet, ruuat yms. Yksin vain yhdelle.
Yksin mulla varmaan jäis enemmän käteen. Asuisin niin pienessä yksiössä, et sähkölaskutkin olis mitättömät. Nyt perheen kanssa isossa talossa, vaikka kahdestaan maksetaan 700e sähkölasku on silti isompi maksaa kaksin, kun 30e kk yksin.
Ja ap on oikeassa. Yksinäisellä, köyhällä sairaalla työttömällä varmasti vaikeaa. Sitä ei kiellä varmaan kukaan.
entä jos sulla ei ois yhtään lasta ja puolisoski tienais tuplaten enempi ja asuisitte kimppakämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen ihminen tarvitsee oman jääkaapin ja oman suihkun. Kaikkeen muuhun liittyy psyykkinen ja jopa fyysinen väkivalta.
Ei tarvitse. Meidän perheessä on 3 suihkua ja 1 jääkaappi, eikä suinkaan jokaiselle omaa jääkaappia. Pakastimiakin on 1, eikä sitäkään jokaiselle omaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei poreammetta ja paljua kannata hankkia ennen kuin on varaa myös siivoojaan. Niiden puhtaanapito työllistää hirveästi.
Kun olin, tähän mennessä, köyhimmilläni, muutin omakotitalon yläkertaan. Sijainti kiva, mutta esim vessa oli keskikerroksessa. Hommasin keijan ja kaadoin veden limppapulloon, jonka sitten tyhjensin pihalle.
Jos työt ovat esim Helsingissä, ei kannata Mikkeliin muuttaa, mutta asumisen tasoa voi laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette köyhät yksinelävät muuta kimppaan johonkin kaksioon/kolmioon?
Miksi köyhät ja tukiverkkojen puutteesta valittavat lapsiperheet eivät muuta kimppakämppiin?
Muuta persu Purran persreikään. Purra saattoi Orpon kyljessä köyhyyteen...myös persut. Siksipä kannatus romahti.
Jaa no minä olen tässä viisikymppiseksi asti etsinyt kumppania, minkä minä sille voin että jos joskus joku löytyy niin ei se minua kauaa katsele. Tai vetää turpiin sen verran etten minä uskalla enää. Tai minunkin eläkkeeni menee hänen elättämiseen.