Mies sanoi toisten treffien jälkeen että voisit osallistua enemmän keskusteluun
Lopetettiin tapailu. Mies sanoi muun muassa noin. Onko ok sanoa noin?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän. Turhaudun ja väsyn hiljaisten ihmisten kanssa. En puhu päälle, en päsmäröi, mutta jotkut ihmiset ovat varmaan vain niin tyhjää täynnä kun mitään ei saa sanotuksi. Miksi pitää vaivautua treffeille asti, jos ei ole aikomusta edes puhua? Ymmärrän, jos ensimmäisillä kerroilla jännittää, mutta jotkut ovat luonteeltaan mykkiä. Yhden kanssa testasin kolmansilla treffeillä, miten kauan pitää olla hiljaa, ennen kun toinen sanoo jotain omatoimisesti. Odotin 20 minuuttia ja totesin, ettei tämä oikein toimi.
Eiköhän noi sun aika kärkkäät ja omahyväiset mielipiteet ja testailut paista läpi sille vastapallollekkin.
Jotkut ihmiset puhuu mielestään paljon ja kiinnostavia, vaikka tosiasiassa ovat hyökkääviä moottoriturpia. Sit kun testaillaan toista niin aletaan pitää mykkäkoulua tms.
Mikä tuossa on omahyväistä? Miksi ihmeessä toinen lähtee kolmansille treffeille ja yllättyy, ettei enää kiinnosta? Kuten sanoin, en puhu päälle, en ole moottoriturpa. Miksi toinen osapuoli voi pitää mykkäkoulua koko helkutin treffien ajan, ja se on ok?
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuisten ihmisten itsetunto on nykyään niin pirun herkkä?
Nyt esimerkkejä kehiin mitä tuon deitin olisi sitten pitänyt sanoa?
"Meillä ei nyt keskustelu oikein kulje", voi oikeastaan olla totuuskin, toisin kuin vain toisen syyttäminen. Joidenkin kanssa se nyt vaan jostain syystä hyytyy.
Jotenkin ylimielistä osoitella noin että itse on normaali, toinen ei ja hänen pitää muuttaa jotain jos meinaa ketään löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt esimerkkejä kehiin mitä tuon deitin olisi sitten pitänyt sanoa?"Meillä ei nyt keskustelu oikein kulje", voi oikeastaan olla totuuskin, toisin kuin vain toisen syyttäminen. Joidenkin kanssa se nyt vaan jostain syystä hyytyy.
Jotenkin ylimielistä osoitella noin että itse on normaali, toinen ei ja hänen pitää muuttaa jotain jos meinaa ketään löytää.
Mitä normaalia on siinä, että on sairaalloisen ujo? Jos ujo ihminen on vuosikaudet ilman parisuhdetta, niin tottahan se on että ujoudesta on päästävä yli. Ujoudesta ylipääseminen ei todellakaan ole treffikumppanin vastuulla. Eikö ole ylimielistä olettaa, että toinen osapuoli taipuu ja venyy?
Arkojen ihmisten geenit eivät mene eteenpäin, ja hyvästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt esimerkkejä kehiin mitä tuon deitin olisi sitten pitänyt sanoa?"Meillä ei nyt keskustelu oikein kulje", voi oikeastaan olla totuuskin, toisin kuin vain toisen syyttäminen. Joidenkin kanssa se nyt vaan jostain syystä hyytyy.
Mitä normaalia on siinä, että on sairaalloisen ujo? Jos ujo ihminen on vuosikaudet ilman parisuhdetta, niin tottahan se on että ujoudesta on päästävä yli. Ujoudesta ylipääseminen ei todellakaan ole treffikumppanin vastuulla. Eikö ole ylimielistä olettaa, että toinen osapuoli taipuu ja venyy?
No oliko ap sairaalloisen ujo? Jos toinen ihminen on vain niin erilainen että menee jotenkin ihan puihin? He eivät vain sopineet yhteen, ei sen tarvitse tarkoittaa ettei jonkun muun kanssa ap:lla juttu luistaisi ihan riittävän hyvin.
Siksi ei tarvitsisi noin räikeästi syyttää toista, kun ei vain olla samalla aaltopituudella.
Kyllä minäkin osaan kuvitella ihmisiä joiden kanssa suorastaan järkyttyy niin ettei voi kuin kohotella kulmiaan, mutta sanoisinko sitten lähtiessäni että "sinä olet niin järkyttävä, ettei tiedä mitä sanoisi"?
Pitää pussailla niin ei tarvitse puhua. Ilmainen vinkki kaikille :)
Ps. Jos ei tee mieli pussailla, mitä turhaan tuhlata aikaa jutteluunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisit iloinen että sait palautetta, varmaan itse tiedät jos se oli aiheellista. Osaatpa sitten seuraavan ehdokkaan kanssa muuttaa käyttäytymistäsi. Minusta on paljon reilumpaa antaa rehellinen, neutraali palaute, kuin vain hävitä selittelemättä.
Deittailu ei ole kehitysprojekti eikä kenellekään tarvitse antaa tai kenenkään ottaa vastaan "aiheellista palautetta", varsinkaan jos sitä ei pyydä.
47: Mahdotonta sanoa. Joskus kemiat eivät kohtaa ja juttu ei luista.
Ja edelleen, miksi ihmeessä mennä treffeille ihmisen kanssa toistamiseen jos toisen käytös on sellaista että se vetää hiljaiseksi?
Moni täällä kirjoittaa, että ap:n kannattaisi ottaa palaute vastaan ja kehittää tätä piirrettä itsessään. Keskustelu tai vuorovaikutus on kuitenkin aina ihmistenvälistä ja siihen vaikuttaa se toinen osapuoli ja tilanne. Kyse ei siis ole vain yksilön piirteistä, taidoista tai ominaisuuksista vaan siitä, miten tyylit ja tavat osuvat yhteen. Vaikka kuinka kehittäisi keskustelutaitojaan, joidenkin kanssa ja joissain tilanteessa juttelu vaan on helpompaa. Oman kokemukseni mukaan tuollaiset ap:n deitin kaltaiset palautteenantajat ovat myös vuorovaikutustilanteissa hallitsevia, huonoja tulkitsemaan tilannetta eivätkä osaa säädellä omaa käytöstään sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ei oo henkilökohtaisia, eikä ole loukkaavaa. Teillä ei vaan synkannut
Kyllä tuo on arka, ihon alle menevä kommentti hiljaisille, aroillle, kiusatuille jne..
Miksi hiljainen ja arka loukkaantuisi, kun joku sanoo hänen olevan hiljainen? Silloinhan kyseessä on fakta, jonka tietää jo itsekin.
Tätä minäkin ihmettelen. Minä olen melko puhelias ja minulle on sanottu lukemattomia kertoja siitä. Miksi loukkaantua asiasta, jonka itse tiedostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se niin sanonut?
Deittimarkkinoilla naiset on aina tollasia. Mistään ei puhuta mutta miehen pitäis koko ajan viihdyttää naista.
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä kirjoittaa, että ap:n kannattaisi ottaa palaute vastaan ja kehittää tätä piirrettä itsessään. Keskustelu tai vuorovaikutus on kuitenkin aina ihmistenvälistä ja siihen vaikuttaa se toinen osapuoli ja tilanne. Kyse ei siis ole vain yksilön piirteistä, taidoista tai ominaisuuksista vaan siitä, miten tyylit ja tavat osuvat yhteen. Vaikka kuinka kehittäisi keskustelutaitojaan, joidenkin kanssa ja joissain tilanteessa juttelu vaan on helpompaa. Oman kokemukseni mukaan tuollaiset ap:n deitin kaltaiset palautteenantajat ovat myös vuorovaikutustilanteissa hallitsevia, huonoja tulkitsemaan tilannetta eivätkä osaa säädellä omaa käytöstään sen mukaan.
Mutta onko ap:n loukkaantuminen normaalia vai vähän ylimitoitettua? Ja miksi hän loukkaantui? Ainut syy mitä minä keksin on se, että ap itsekin tietää olevansa liian puhumaton sosiaalisissa tilanteissa ja häpeää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit iloinen että sait palautetta, varmaan itse tiedät jos se oli aiheellista. Osaatpa sitten seuraavan ehdokkaan kanssa muuttaa käyttäytymistäsi. Minusta on paljon reilumpaa antaa rehellinen, neutraali palaute, kuin vain hävitä selittelemättä.
Deittailu ei ole kehitysprojekti eikä kenellekään tarvitse antaa tai kenenkään ottaa vastaan "aiheellista palautetta", varsinkaan jos sitä ei pyydä.
Minä ainakin ottaisin mieluummin vastaan rehellistä palautetta kuin tulisin ghostatuksi kerta toisensa jälkeen ja miettisin pääni puhki miksi en kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ei oo henkilökohtaisia, eikä ole loukkaavaa. Teillä ei vaan synkannut
Kyllä tuo on arka, ihon alle menevä kommentti hiljaisille, aroillle, kiusatuille jne..
Miksi hiljainen ja arka loukkaantuisi, kun joku sanoo hänen olevan hiljainen? Silloinhan kyseessä on fakta, jonka tietää jo itsekin.
Tätä minäkin ihmettelen. Minä olen melko puhelias ja minulle on sanottu lukemattomia kertoja siitä. Miksi loukkaantua asiasta, jonka itse tiedostan.
Oletko huomannut, miten puheliaita ihmisiä voidaan halventaa vapaasti mutta ujoa ihmistä ei saa sanoa ujoksi ilman, että siitä loukkaannutaan verisesti. Jotain noilla mykillä ihmisillä on päässä vikana heikon itset
Juu olen kyllä huomannut, että puheliaalle ja itsevarma oloiselle "saa" laukoa mitä vaan.
Helposti loukkaantuva ja keskustelutaidoilta rajoittunut kumppani olisi täys painajainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt esimerkkejä kehiin mitä tuon deitin olisi sitten pitänyt sanoa?Naiset taitaa itse tykätä enemmän valkoisista valheista esim "en olekaan valmis suhteeseen" tai epämääräiset "ei ole kipinää".
Miehet on loogisempia ja tykkää kertoa tarkasti syyn miksi ei toimi esim "liikaa ylipainoa" "toinen ei osallistu tarpeeksi"
No eivät ole, olen mäkin saanut mieheltä "ei kemiaa" viestin ja ehdotuksen jatkaa kaverina. Tiesin jo ennen kuin sain viestin että mies piti minua rumana, se paistoi hänestä niin selvästi treffeillä, joten ei tarvinnut hetkeäkään pohtia mitä hän tuolla selityksellään oikeasti tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin ottaisin mieluummin vastaan rehellistä palautetta kuin tulisin ghostatuksi kerta toisensa jälkeen ja miettisin pääni puhki miksi en kelpaa.
Miksi se on jompikumpi noista? Jos syy kelpaamattomuuteen olisi vuorovaikutustyyli, mitä iloa tai hyötyä sen tietämisestä olisi?
Eiköhän noi sun aika kärkkäät ja omahyväiset mielipiteet ja testailut paista läpi sille vastapallollekkin.
Jotkut ihmiset puhuu mielestään paljon ja kiinnostavia, vaikka tosiasiassa ovat hyökkääviä moottoriturpia. Sit kun testaillaan toista niin aletaan pitää mykkäkoulua tms.